Män – del1

MÄNkvinnor älskar att prata om dem! Är det för att de är så svåra att förstå sig på? Nog måste vi kvinnor ha bättre saker att lägga vår energi på än att försöka sätta oss in i mäns hjärnor?
Men inte idag!
Jag har träffat många, många män i mina dagar. Dels har jag jobbat ganska nära män, både kollegor och ”kunder”. Dels har jag fler manliga nära vänner än kvinnliga.
Vad är män missnöjda med, överlag, i sina förhållanden med kvinnor?
SEX! Eller, rättare sagt, avsaknaden av tillräckligt mycket sex – i mäns ögon.
Huruvida deras kvinnor tycker att förhållandet innehåller för mycket eller för lite sex är inget de ens reflekterar över. Det är männens sexdrift som skall styra. Något annat är otänkbart. Därför gnäller de över att deras kvinnor inte ”ställer upp” tillräckligt ofta för att han ska känna sig nöjd.
En manlig vän på telefon för något år sedan:
Jamen, vad fan, ska jag behöva förnedra mig och behöva TJATA om att få knulla?
Hon kanske inte vill lika ofta som du, Magnus? Hon kanske har inte samma behov av sex?
Men ska man leva ihop så får hon väl för fan ställa upp och visa lite intresse nån jävla gång!
Du menar att om DU är sugen så ska hon ställa upp med sin kropp för att DU vill använda den? Även om hon inte själv vill?
Nä, men vad fan, du fattar vad jag menar? Hon ska ju vilja ha sex, vi lever ju för fan ihop!
Hon ska vilja ha sex? Hur menar du nu? Det är väl inte så att hon ALDRIG vill ha sex?
Nä, men det är fan inte ofta. Har inte knullat på över en månad nu!
Nähä, men ni har ju precis fått barn? Det är ganska vanligt att kvinnors sexdrift avtar då eftersom kroppen ställer in sig på en enda sak: barnet och skötsel och omvård av det.
Ja, men JAG då? Jag har ju också behov – jag är ju man! Jag behöver knulla!
Behöver du? Varför det? Du behöver bara ta fram högerhanden så har du löst problemet?
Jamen hur jävla kul är det? Ska man verkligen behöva runka när man bor ihop med en kvinna?
Jag fattar inte alls hur du resonerar nu. Flyttar du ihop med en kvinna för att få tillgång till så mycket sex DU vill ha? Hur hanterade du ditt sexbehov när du var singel?
Jamen det är väl skillnad, hur jävla svårt ska det vara att lägga sig ner och sära på benen för sin karl?
Men nu får du väl ge dig, Magnus! Hör du hur du själv låter? Du låter som ett stort jävla ego som bara ser till dina egna behov. Är det DITT behov av sex som ska styra hur mycket sex ni ska ha? Har du ett större behov av sex än din sambo så får du väl helt enkelt dra en skinnbanjo för att lätta på trycket? Eller ska hon tvinga sig själv att lägga upp sig för dig fastän hon inte vill?
Då kan jag ju tala om att ert sexliv dör med ganska omedelbar verkan. Tvång är erotikdödande, så även sexstress. Hennes kropp är väl inget jävla redskap som du har rätt att använda för att få utlösning?
Nä, avsluta den här skiten nu. Det kommer aldrig att funka. Du ska vara singel! Och då blir du hänvisad till högerhanden hur eller hur…
Några månader senare separerade dom.
2 thoughts on “Män – del1

  1. Den inställningen mannen har är så tröttande och så vanlig. Hur många kvinnor har man inte hört säga samma sak. Minns pappan till mitt första barn som på fullaste allvar trodde att sex en vecka efter förlossning var helt ok… *dåre* men också han körde med samma argument som mannen du beskriver.

  2. Bella: jag kan inte räkna på mina fingrar, hur många män jag har hört klaga över att de inte "får" så mycket sex de vill, av sin kvinna. Det är jättesynd om dessa män, tycker de. Men vad är alternativet? Att de blir singlar och får ligga med kvinnor, kanske högst en gång i månaden?Detta får mig att misstänka att män flyttar ihop med kvinnor av främst en anledning – en säkrad tillgång till sex.

Kommentera

