Kvinnor onanerar

Sexundersökning om hur kvinnor onanerar D&L 2006.
Fråga:
Kvinna, vad stimulerar du när du onanerar?
I första hand KLITORIS 71,7%
I första hand SLIDAN 1,7%
Båda samtidigt 26,3%
Varken eller 0,2%
Kvinnors orgasm kan minska smärtkänslighet, lindra mensvärk och motverka depressioner. Orgasmen frigör hormonerna oxytocin och dopamin.
Enligt Hiterapporten 1976 visade det sig att kvinnor vid onani ofta höll ihop benen och spände benmusklerna, alltså inte särade på benen, medan de stimulerade klitoris. Därmed kan vi nog döda mäns våta drömmar om att kvinnor ligger helnakna med utspärrade och särade ben och onanerar med 27 centimeter stora dildos i slidan?
Jag läste en tråd om just detta.
En kvinna skrev (förkortat):
”Jag och min make har varit gifta i 3 år nu. Ännu har jag inte fått orgasm när vi älskar. Alltså han är/var en sådan typisk in-ut-spruta-slut.
För det första tar han aldrig initiativ till att VILJA göra något på mig. Han varken petar där nere eller så om jag inte FÖR dit hans hand. Och när han väl är där får jag hela tiden ”inte så hårt”, ”lite mer till vänster”, ”sluta inte”.
Han har slickat mig en gång under dessa 3 år och det slutade i att han blev så nervös att han började skratta och jag tog det personligt…
Nu har det bara blivit så att jag fejkar orgasm när vi älskar. Jag vill så gärna komma med honom. När jag själv onanerar så kommer jag inom rimliga tider men jag kan inte komma genom vaginal penetrering enbart…vilket jag iofs även sagt till honom.
Han vet även att jag inte ”kommer, kommer” när vi älskar men han njuter av att höra mig stöna så jag fortsätter ”fejka”.
Eftersom att han aldrig tar initiativ till förspelet så har jag tagit det som att han inte vill och varje gång jag ber honom om det så känns det som att jag tvingar honom…
Snälla, tips? Någon?”
Folk tipsar:
”Vad jobbigt. Jag känner igen mig. Har varit tillsammans med min kille i 7år.
och inte fått nån orgasm när vi haft sex. Det går bara inte.
Förstår inte hur hans förra tjejer har varit. dom kan ju omöjligt ha fått orgasm.
han är lite av en in ut sprut kille. men har blivit bättre.
Felet är nog mig från allra början. jag borde ha sagt hur jag vill ha det. men det är inte det lättaste. man vill ju inte såra.
Nu känns det omöjligt att säga som det är. lite konstigt att inte säga nått efter 7år.
Känns som att jag har en spärr nu. jag känner mig inte så där super kåt som förr och jag är inte ens nära att komma. precis som att jag tänker att, äh ingen idé att ens försöka slappna av mm..”
”Men orgasm enbart med vaginal penetrering? Det är det inga många som får. Du kan inte pilla på dig själv samtidigt?
Köp någon leksak att använda samtidigt?”
”Jag kan inte komma genom bara in-ut-sprut-metoden. Så jag smeker mig själv till orgasm medans han penetrerar mig. Maken har absolut ingenting emot det. Det var jag som började göra så plötsligt en dag, och han tänder på det till 100%.
Tilläggas ska väl också att maken inte kunde/ville/orkade slicka de första åren i vårt förhållande. Men när han såg att jag tog kontroll över situationen så ”ville han vara med o leka” så att säga. Nu brukar han slicka mig lite då och då. Visst, det är mysigt. Men kommer jag? Nä. Det får jag se till att göra sen efter slickandet.!”
”vi har lite sexleksaker hemma men oftast känns det fel att använda det som hjälp istället för naturlig väg. Eller så får jag för mig att det kränker honom, för att han inte lyckas få mig att komma men vibben gör det…”
 
”Jag kan inte heller komma annat än genom klitorisstumulans. Jag brukar smeka mig själv (som flera andra har skrivit) samtidigt som han är inne i mig. Tycker det är väldigt skönt! Första gången jag gjorde det så märkte jag tydligt att min kille tände väldigt mycket på det. Det är ju en typisk porrgrej också. En ställning som är väldigt skön (och slapp!) är att han ligger på sidan och du ligger med benen över hans höft, som ett T eller ett kors. Då kan han jucka på samtidigt som du kommer åt att smeka dig själv.”
”Vi har varit ett par i snart 10 år, och i alla fall de senaste 6-7 åren har vi i princip alltid med en vibrator när vi har samlag. Jag är också sån att jag inte kommer av bara penetration. Jag kan komma av att smeka med hjälp av fingrarna (hans eller mina), men ärligt talat så går det lättast och skönast med hjälp av vibratorn.
Favoriten är att vi ligger på sidan och han tar mig bakifrån samtidigt som jag använder vibratorn. Får grymt sköna orgasmer (och de har blivit ännu skönare sen jag födde barn, skumt nog), av kombinationen att han rör sig och att jag använder vibratorn. Min man tar absolut inte illa upp. Han går bara och hämtar ”snurran” när det är läge för sex.”
Ylva Franzén, författare till boken ”Orgasmera mera” skriver i en artikel från 2006:
Ständig klitoriskontakt: Det som är viktigt om man vill ge sin kvinna orgasm: alltid ”kk”. Det betyder: alltid klitoriskontakt. Inte bara under förspelet, utan under hela samlaget. Då skulle alla orgasmproblem vara som bortblåsta. Det är ju konstigt att många kvinnor kan få orgasm på två minuter på egen hand men sedan är det stört omöjligt tillsammans med en man. Det bästa sättet är egentligen penis inne och att kvinnan sköter sin egen kk. På det sättet kan män dels bli väldigt tända, och dels se hur kvinnorna gör.
Inga jämförelser: Ett kardinalfel som män gör är att säga ”Alla andra kvinnor jag har varit med har fått orgasm” eller ”Inga andra kvinnor har klagat på det”. Då kan man undra hur observanta de är. För hos mig sitter kvinna efter kvinna och säger: ”Till slut var jag helt enkelt tvungen att fejka för att få slut på det hela”.
Läs hela Ylvas artikel här: (kommentarerna är roliga, jag tror att ”Monica” är en bitter man, vad tror ni..?)
http://www.salongk.se/artiklar/import/2006/7/28/4033/index.xml
Kommentera

