Glad Påsk!

Har varit lite frånvarande de senaste dagarna. Det beror på att jag har trumlat mina syskonbarn.
Det har hänt mycket under dessa få dagar.
Bland annat så har det kommit fram att Volvo inte kan sälja lastbilar utan att anlita kvinnor som kuttersmycken som åmar sig framför dem. Volvo borde verkligen anlita en PR-konsult för att förbättra sin marknadsföring. Kanske borde de också byta ut sin bakåtsträvande och omoderna VD för att komma framåt i utvecklingen?
Sen tvingas badminton-spelare till att använda kjol när de spelar. Det ska öka intresset för spelet i sig, menar någon. Jag kommer definitivt att titta. Har aldrig sett en man i kjol, bortsett från skottar i sina kiltar. Det blir intressant.
Sen sitter två män och tycker och tänker i DN om kvinnors abort. Vad vet män om abort? Kan de sätta sig in i problematiken överhuvudtaget? Det blir lite som att lyssna på en mans råd om vilket mensskydd som funkar bäst. Jag väljer att stänga öronen och ögonen och väntar på att kvinnor, som vet lite mer om ämnet, börjar diskutera frågan.
Och nu vill jag önska alla mina läsare en GLAD PÅSK!
Kommentera

