Triss i damer

Det tänds en gnutta hopp hos mig när jag ser sånt här:

Snälla, snälla Maria, Gudrun och Mona…? Kan ni inte starta ett nytt feministiskt parti tillsammans? Där ni verkar för att tillvarata barns och kvinnors rättigheter? Vi vet att, framförallt med nuvarande regering, detta inte görs. Framtiden ser inte ljus ut för kvinnor och barn i Sverige.
Triss i Damer. Landsmödrarna.
Tänk vilken hit detta skulle bli? Tre mycket erfarna, pålästa och omtyckta kvinnliga politiker i ett och samma parti? Jag kan nästan garantera att hela Sveriges kvinnliga befolkning skulle rösta på dessa tre kvinnor.
Jag lovar i alla fall här och nu, på heder och samvete, att stötta er på alla sätt jag kan!
Livet ut, Sisters!

Kommentera

