Dejting

Jag registrerade mig, för några år sedan, på olika dejtingsidor. Jag tröttnade efter cirka en månad eller två.
En sida ligger jag kvar på eftersom jag inte har orkat radera den och jag får hela tiden mail om hur många män som har kontaktat mig.
Idag bestämde jag mig för att ta en liten titt, efter att inte ha kollat på över ett års tid.
Jag hade 624 st mail från män mellan 19-71 år.
Om jag hade varit man så hade jag ”fått kn*lla” mycket på ett år…?
Det är ganska kul att se vad dessa män skriver och hur de tänker.
En kille, 26 år, börjar med att kalla mig ”sötnos”. Jag undrar hur han vet om jag är söt eller ej, då jag inte har lagt ut någon bild.

En annan kille, 34 år, skriver från Norge och undrar om vi ska ta en ”fika”. Tror han att jag ska åka till Norge fram och tillbaka för en fika eller hade han själv tänkt att åka fram och tillbaka?
En annan kille, 28 år, skriver att han ”vill ha barn i framtiden” och ”söker en livskamrat”. Jag undrar hur han tänkte när han då kontaktar en kvinna på 40 plus..?
Nästan samtliga av killarna/männen uppger att det viktigaste för dem, är ett ”aktivt sexliv”. Favoritintresset är nästan alltid ”sex”.
Förvånansvärt många uppger att de tycker att jämlikhet är viktigt. Många vill ha barn.
Sen kommer vi till fotona de lägger upp…
Nästan inga av männen har tagit foto av sig själva i halvnaket tillstånd. Jag undrar varför? Det skulle väl verkligen öka deras chanser att ta lite lättklädda helkroppsbilder? Jag gillar stora armar och tjocka, muskulösa lår. Show me!

  

Nähä, istället får man se män i gamla huvtröjor, shorts och gamla sunkiga
t-shirts. Kan de inte åtminstone klä upp sig och fixa till sig lite för en bild som ändå ska användas för att ragga kvinnor?
Det är också intressant att se hur många olika sorters män det faktiskt finns och hur jag själv går tillväga när jag dömer ut dem. De som inte visar bild eller lägger upp otydliga bilder går bort direkt. De som skriver saker som ”vill du samma sak som jag” eller ”vill du träffas för en het dejt” och liknande går fetbort. De som inte har samma ”stil” som jag själv raderas också.
En kille fastnade jag lite särskilt för. Han skrev ungefär så här: ”jag har aldrig varit på strippklubb, är nykterist, har aldrig haft betalningsanmärkningar, har aldrig legat i fyllecell, har aldrig haft STD, finns ej med i brottsregistret”.
Man kanske borde ställa sådana krav när man registrerar sig på dejtingsidor?
Du ska vara för jämställdhet.
Du ska inte vara kriminell.
Du ska inte ha köpt prostituerade.
Du ska inte ha varit på strippklubb.
Du ska inte ha eller ha haft någon könssjukdom.
Du ska inte ha några betalningsanmärkningar.
Du ska inte överkonsumera alkohol.
Du ska inte använda droger.
Du ska inte vara sexist.
Du ska inte titta på manlig porr.
Du ska vara djurvän och barnvän.
Du ska vara trogen.
Du ska inte vara sexfixerad.
Du ska inte gilla analsex.
Du ska ha en sund kvinnosyn.
Undrar hur många som blir kvar?
Kommentera

