Kvinnofientliga as

Hej hopp igen, alla läsare! Hoppas att ni har haft en riktigt skön midsommarhelg!?

Nu är jag ”back in bloggosfären” igen och jag börjar med ett tips från en läsare (tack!):

http://skabbteatern.se/

”Vi är jävligt trötta på att feminism över huvud taget betraktas som något fult och gnällkärringaktigt. Om samhället systematiskt ser till att alla kvinnor automatiskt får det sämre, vem ska se till att du får ett värdigt liv? Hur länge tänker du vänta på att någon ska tänka på dig också?

Feminism handlar om en fucking jävla kamp för de mänskliga rättigheter som du som kvinna inte har. Vi känner inte en enda feminist som tycker att män ska ha det dåligt bara för att kvinnor ska ha det bra. Att det ens har startats upp organisationer som Antifeministiska samfundet är lika absurt och vidrigt som organiserad rasism.

Vi tänker inte backa längre, Pär Ström. Vi tänker inte ta din smutskastande skit längre, Pelle Billing.
Vi tänker genom vår kortfilm tydliggöra det ni är på riktigt: kvinnofientliga as.”

Jag kan bara instämma;)



Kvinnofientligt as, nummer 1;)



Kvinnofientligt as, nummer 2;)

26 thoughts on “Kvinnofientliga as

  1. Bra! Det har gått för långt nu med alla galna kvinnohatande män som är bittra över….ja över vad egentligen? Bristande manlighet? Hade de problem med sin mamma som små? Blivit ratade av kvinnan de älskade? Eller vad fan är det om? Jag kan till viss mån förstå kvinnor som hatar män om de blivit utsatta för misshandel, våldtäkt etc men dessa män som hatar kvinnor, varför gör dom det? Är de så rädda för att dom insett att kvinnor är vackrare, smartare och bättre?

  2. HEJA! Vi ska inte backa för dessa små män vars största syfte är bereda plats åt sig själva och endast sig själva. Det är dags att sopa golvet med dom och deras äckliga lilla svans av anhängare.

  3. Bra formulerat på få ord!Tänk att dessa två har bjudits in till morgonsoffor, radioprogram och verkar ha haft svängdörrar i Debbatt i SVT.Vad säger det? Fler och fler kvinnor verkar bli förbannad nu!Det har varit för tyst alldeles för länge.

  4. Ja, det manliga kvinnoföraktet har blivit synliggjort i och med mäns skydd av anonymiteten på nätet. Få män, tror jag, skulle våga yttra samma förakt och hat mot kvinnor IRL.Män har inga som helst anledningar att hata och förakta kvinnor. Kvinnor har däremot all anledning att hata och förakta män som grupp, för allt illa som män gör mot kvinnor och barn i världen. Trots detta, är det inte kvinnor som utövar våld och sexuellt våld mot män eller diskriminerar och förtrycker män. Kvinnor är alltför godtrogna, naiva, vänliga och lojala mot män, men nu börjar fler och fler kvinnor inse vad som håller på att hända, tror jag. Ja, jag tror att det handlar om mindervärdeskomplex som män känner gentemot kvinnor. Män med grava mindervärdeskomplex tror ofta att de höjer sin egen status genom att utöva makt, våld och kontroll.

  5. Det handlar om manlig egoism och manligt tolkningsföreträde. Män som Billing och Ström utser sig som talespersoner åt kvinnor när de fokuserar på att diskutera vad kvinnor vill, kan och önskar sig. Billing lägger sig tex i aborträtten, som om han skulle ha erfarenhet av att ligga med kåta män som inte vill "käka kola med papper", av graviditet, abort och vad det innebär att sörja för barn i ett helt liv, inte minst ekonomiskt.Antifeministiska män, säger sig hata feminister och vill utrota feminismen. De hatar alltså allt som rör kvinnors mänskliga rättigheter och kvinnors rätt att slippa utsättas för manligt våld, sexuellt våld, förtryck och diskriminering. De hatar att kvinnor organiserar sig för att få stopp på allt detta. Det säger en del om dessa män.

  6. Det är inte klokt hur mycket utrymme män som dessa, har lyckas tillskanska sig? Inte bara i media utan också på våra socialkontor (Papparättarna) och i våra kommuner. Mansjouren (var det i Uppsala?) fick ju också besök av självaste statsministern för inte så länge sedan.Skrämmande.Ja, jag tycker mig också se fler och fler kvinnor som reagerar med kraft mot det manliga kvinnohatet? De verkar ha vaknat upp från koman och börjar kanske inse vad som håller på att hända? Det borde de – inte minst för sina döttrars skull. Antifeministiska män och antifeminism, har aldrig sett till kvinnors mänskliga rättigheter. Tvärtom har dessa män alltid utnyttjat sin tillskanskade makt för att kontrollera kvinnors liv, hälsa och livsvillkor. Det vill de fortsätta att göra, ifred från kvinnor och kvinnorörelsen, som vi ser..

  7. Ja, det som är så sorgligt är att vi står på ruta ett igen. Det känns som på 70-talet när kvinnorna vaknade upp. Jag blev hotad till livet på 70-talet när jag engagerade mig och skrev debattinlägg i skånska tidningar. Min fästman fick agera livvakt då det strök män runt porten. Jag var tvungen att skaffa hemligt telefonnummer.Det är banne mig inte klokt så många rädda och ynkliga män det finns. Det finns inte tillstymmelse till stake eller ryggrad i dom.

  8. Ja, det känns som om vi är tillbaka på ruta ett, när feminister inte ens har yttrandefrihet utan tydligen måste hotas till tystnad av samma typ av kränkta antifeministiska män som alltid har gapat i förtvivlan över kvinnor som organiserar sig för sina rättigheter. De verkar inte ha utvecklats nämnvärt de senaste flera tusen åren?Samma rädsla, samma hat, samma ynklighet och samma veka ryggrad hos antifeministiska män, då som nu.Det är inte klokt det du berättar men vi vet ju att du är långt ifrån ensam om att bli utsatt för hot från antifeministiska män.

  9. Sanningen på grått papper NBT! Intressant sida du länkade till. Hur feminism kunnat tolkas så som det gjort av alla dessa män är förunderligt? Måste man vara övertydlig mot män? Ja tyvärr måste man det annars drar de de slutsatser som passar dem bäst. Gäller i alla frågor! Kram Tege..

  10. Om det fortsätter i den här takten så är vi snart tillbaka på den paradigm som rådde på min mormors tid.Tillbaka till spisen och föd barn ungefär. Kvinnan tiger still i församlingen.För djävligt tycker jag, men det är kanske inte så konstigt med alla kvinnohatande män och män med pedofil läggning som finnspå maktpositioner idag. Se bara på HD och domstolar i övrigt, där kvinnor och barn i praktiken blivit rättslösa. (trots att lagar finns).Tror att ett riktigt kvinnouppror är det enda sättet att råda bot på detta, typ mjölkupproret i Skärholmen för ett antal år sen.Ta inget mer skit nu tjejer, slå tillbaka på dessa små äckel som får bre ut sig överallt./Rickard

  11. PB släpper en bok i Augusti angående jämställdhet eller nå´t.Trodde i min enfald att skriva böcker gör man för att sälja dem antingen till läsare eller som undervisningsmaterial.Dessutom släppa böcker på nätet som gratis går att ladda ner, eller utgivna på egen hand, vet inte riktigt om det kallas att släppa böcker.Riktiga böcker oavsett ämne anser åtminstone jag är böcker som ges ut på bokförlag som fått manus och är villiga att stå för kostnaden för tryckning, bindning osv.Att tillverka en bok tycker jag mer är rätta orden istället för att släppa en bok när det rör sig om egenhändigt bekostade alster eller "böcker" som bara finns som PDF-filer.

  12. Jag vet inte, Tege..? Många män utmålar sig själva som smartare och överordnade kvinnor. I detta fall, med feminism och kvinnorörelsen, verkar de inte ens vara kapabla till läsförståelse? Det framstår mer och mer som rent gubbskvaller av ren illvilja och för att, som alltid, nedvärdera allt som kvinnor gör och säger. Kram till dig!

  13. Håller med dig, Rickard. Det går fort nu och det brukar göra det, när män får verka helt fritt över kvinnors villkor, utan kvinnors inblandning. Därför är feminism och kvinnorörelsen viktigare än någonsin i Sverige, år 2012. Rättslösheten för kvinnor och barn, är det jag finner mest skrämmande. Det är inte ett modernt samhälle värdigt, att göra en majoritet av sin befolkning rättslös i våra domstolar och tilllåta en minoritet att utsätta dem för brott.

  14. Pär Ström kallade väl sitt lilla häfte, en "bok". Hahahah!Häftet var gratis, förmodligen för att ingen ville betala för det och för att han skulle kunna sprida sitt skitprat lite lättare?Det låter ju lite finare att säga att man "släpper en bok"..? PB har ju ett aningen uppblåst ego, som vi vet. Han tror att han är bättre än kvinnor. En man som inte är bättre än en kvinna, vad är han "bättre än"?

  15. ha ha, vilken idiot som helst , tom kvinnohatare som Billing, kan knåpa ihop ett litet häfte och bekosta utgivningen själv och sedan stolt kalla det för en "bok". En bok ges ut av ett riktigt förlag. Patetiskt tycker jag men mannen ju storhetsvansinne och är ungefär lika gnällig när det gäller kvinnor som den gode Strindberg var en gång i tiden. Både behövde/behöver dom ingen kvinna utan en mamma som tar hand om dom stackars småpojkarna.

  16. Åh nej, det där är lilla? Josephine som inte har något vettigt för sig. Samma barnsliga inlägg dök upp hos mig och nu är tjejen? blockad. Det verkar inte finnas mycket i den hjärnan.

  17. Igår visade Nyheterna på TV4 ett inslag om att antalet pojkar som mår psykiskt dåligt ökar. Det är ju också vanligare med självmord bland pojkar än bland flickor vilket man också nämnde.Den unge mannen som intervjuades och som själv mått väldigt dåligt och som nu får samtalsbehandling, menade att det enda läkande är just samtal. Något som ju pojkar aldrig uppmuntras till utan tvärtom. Han berättade om hur han mått och också om hur den manliga normen gör att många pojkar mår dåligt. Jag misstänker att antifeministerna inte kommer att klara av att förstå att det är könsrollen som tvingas på pojkar som åstadkommer detta och att det är precis det som feminister alltid sagt. Men som med självmorden bland pojkar så kommer man väl i stället att vrida till det så att det blir kvinnors fel att pojkar mår dåligt och att det är kvinnors förväntningar på män som är orsaken. De har ju lite svårt att tillägna sig kunskap och med logik, krakarna./Tittarstorm

  18. Idag presenterade TV4-nyheterna en ny doktorsavhandling, skriven av man faktiskt, som visar att kvinnliga politiker behandlas på ett annat sätt än manliga.När det gäller de kvinnliga politikerna fokuserar man på det personliga ansvarstagandet medan män kritieseras för exempelvis överutnyttjande av förmåner och politiska övertramp.Doktoranden själv menade att det kan vara så att man har olika normer för kvinnor och för män och att man kräver ett större ansvarstagande och en högre moral av kvinnor. Så nu har vi fått en doktorsavhandling som säger samma sak som feminister sagt länge. Nu är det väl bara att vänta på att denne manlige doktorand kommer att hudflängas i media, motta mordhot mot sig och sin familj och få ta del av hela paketet som antifeministerna brukar bjuda på. Dessvärre tror jag inte att det hjälper med vetenskapliga bevis för dessa herrar och damer. De kan inte ta in bevis i någon form och dessa menatalt lågt stående varelser brukar ju underkänna vetenskapen när den motsäger deras egna åsikter och värderingar./Tittarstorm

  19. Den senaste statistiken som jag läste ang självmord bland tonåringar, visade att flickor oftare försöker ta självmord men att pojkar oftare lyckas..? Det kanske har ändrats nu..?Visst behöver även pojkar få vara som de är, utan en massa påklistrade, socialt skapade och tillgjorda könsroller. Jag märker på min lillebror att han har ett behov av att tala om saker med mig som är viktiga i livet, snarare än de tämligen intelligensbefriade ämnen som han avhandlar med sina manliga vänner, som tex golf, fotboll, kvinnobröst, brudar, sprit och sex.Att pojkar bara anammar det manliga perspektivet och ratar allt det kvinnliga, är dåligt för kvinnor men framför allt för män själva. Precis som vi feminister alltid har hävdat, men som vanligt vill män inte lyssna utan kör sitt eget race. När allt sedan går åt skogen för män, så pekar de på och skyller på kvinnor:(.

  20. Vad? En man som skriver en doktorsavhandling – så ovanligt:)? Det ovanliga är att han skriver om att kvinnor förfördelas i jämförelse med män, antar jag? Hur finner alla dessa män tid att forska och skriva avhandlingar? Har de inga barn, ingen familj, inget hem/hushåll, inga gamla släktingar/föräldrar att sköta om?Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan missa att vi alla behandlar kvinnor och män på olika sätt..? Har man varit ute i arbetslivet som kvinna, och jobbat med både kvinnor och män så förstår jag verkligen inte hur man har kunnat undgå att missa detta?Om man tar en titt in i alla kärnfamiljer så kan det knappast bli tydligare vem av parterna som anses vara ansvarig, inte bara för att dra in pengar till familjen utan dessutom ansvarig för att hemmet är välstädat, att barnen får mat och kläder på kroppen och vem som går hem i tid från jobbet/jobbar deltid för att "hinna med" allt där hemma?Vi ser det, inte minst, i alla debatter på nätet mellan kvinnor och män, där kvinnor förväntas uppföra sig bättre, klokare, mognare och snällare mot män, än vad män förväntas göra mot kvinnor. Kvinnor som vägrar bemöta icke respektfulla män med respekt, blir angripna av både kvinnor och män. Kvinnor får tydligen inte tala illa till och om män på samma sätt som män får göra om/till kvinnor, utan måste bemöta män med respekt, oavsett hur män själva väljer att sätta tonen mot kvinnor? Vanligt, i både arbetsliv och privatliv är också att kvinnor får agera "kalenderflickor" åt män, hålla reda på vardagen åt män och vilka tider män måste passa och påminna dem om diverse åtaganden. Min mor håller tex reda på sin mans mediciner åt honom och när de skall intas, läkarbesök och tandläkartider mm. Min brors flickvän skryter med att hon är hans "levande kalender" som håller reda på hela hans liv åt honom. När hans släkt fyller år, när han måste betala räkningar, vad han skall ha med sig när de skall resa bort. Förvånar mig inte om hon packar åt honom också;). Som min syrra gör åt hela sin familj, gubben inklusive. Tittar man på framgångsrika män, så omger de sig ofta med duktiga och effektiva kvinnor. Jag har haft vissa gubbar på jobbet, som har inbillat sig att jag skall ringa och påminna dem en timme innan, så att de inte missar tiden/besöket de själva har bokat hos mig. Har de inga fruar som påminner dem;)? Inga kalendrar att notera i..?Och så brukar folk fråga mig, som singel, om jag inte behöver en man som "tar hand om mig"…? Jag vet, av erfarenhet, vem det blir som "får ta hand om" vem..

  21. Ja, jag kan inget annat göra än att instämma i vartenda ord du skriver NBT. Jag har levt med ett par olika män och både inbillade sig att jag skulle vara just det, kalenderflicka, kugghjulet som drev runt hela skiten, och när man protesterar på det ser de så jävla förvånade och sårade ut, som ett litet barn och jag kan inte respektera en vuxen man som är som ett barn. En av männen jag levde tillsammans med tyckte också att jag skulle packa hans prylar när det var dags för semester. det räckte liksom inte att jag packade mitt eget och fyra barns kläder o annat. Snacka om att män är fullblodsegositer, precis som som barn kan vara, men när man är barn är det ok då man är i en lärandefas i livet men som vuxen däremot vittnar det bara om att man inte lämnat barnstadiet utan vill hänga i mammas kjolar resten av livet. Numera blir jag faktiskt äcklad av män som har det beteendet.

  22. Bella: håller med om att det är extremt avtändande att möta en man som gärna skryter med sig själv och allt han menar att han kan åstadkomma, men som inte ens klarar av att hantera en tvättmaskin eller lyckas styra sin egen vardag och hålla reda på sig själv.Det märkliga är att vi lever med fantasibilden att en man i familjen, är nödvändig för att "ta hand om" kvinna-barn. Trots att vi vet att det oftast är kvinnan/mamman som tar hand om alla familjemedlemmar, till och med den vuxne mannen/pappan. Många män tycker själva att det är tryggt att leva med en kvinna. Mäns kost och mathållning blir bättre och mer regelbunden, de dricker mindre sprit, lever i ett mer ordnat och välstädat hem och har till och med någon som tar hand om deras sexualitet åt dem.Näe, jag finner det oattraktivt när vuxna män, som gärna utmålar sig själva som både kompetenta, självständiga och handlingskraftiga, förväntar sig av kvinnor att ta hand om dem. Som om kvinnor inte har nog med att sköta även pappans/mannens del av omsorgen om de gemensamma barnen och dessutom stå för den större delen av det ekonomiska när det gäller barnen?

  23. Detta var den värsta gallimatias jag har läst på länge! Så j***a mycket ljug! Hans näsa borde vara flera mil lång. Hans manifest och "vår" historia. Är han Sverigedemokrat!?http://www.pellebilling.se/wp-content/uploads/Manifest_Pelle_Billing.pdfHan är en riktig, riktigt ingrodd manschauvinist! Nyliberalism snuddar faktiskt till fascism. Vi ser hur det har utvecklats för kvinnor, svaga och sjuka i samhället när dessa tongångar ljuder i samhället.http://www.newsmill.se/node/6761Hur många läkare á la Billing finns det på våra sjukhus. Tanken skrämmer faktiskt. Arbetar han som läkare idag? Någon som vet?

Kommentera

