Provocerad?

Klipp från en tysk tv-serie.

6 thoughts on “Provocerad?

  1. Haha! Det här är ju underbart! Jo, för igår över middagen pratade jag och ungarna om företeelsen slita-av-sig-tröjan-när-en-gör-mål-vanan inom herrfotbollsvärlden. Kunde inte fatta var de fått den idén ifrån, det är ju ingenting folk sysslar med till vardags liksom. Alla rätt på Lotto? – av med tröjan!, Löneförhöjning? – av med tröjan!, Hann med bussen? – av med tröjan! Nej, så går det ju inte till – så varför?Efter att ha sett denna filmsnutt så fick jag svaret – NU vet jag!(För övrigt blir jag inte ett dugg provocerad. Det skulle möjligtvis vara för att de är så glada och skojar hela tiden. Så här dagarna före mens kan det kännas rätt provocerande, faktiskt…)

  2. Det bor en smygbög i varje karl, menar du Calle;)? Jag är benägen att hålla med. Det finns i alla fall fler män, än vad vi kvinnor tror, som har haft homosexuella kontakter. Jag har en siffra på det någonstans i min blogg.. *letar sen*Jag förstår verkligen inte alla de här homofoberna som finns i samhället? Ofta är homofober sådana män som inte har alls lika stora problem med vare sig pedofiler eller sådana där mänskliga odjur som våldsrunkar i djur, barn, kvinnor och lik. De s.k "sexliberala" som bara är liberala så länge det "liberala sexet" är heterosex på manliga villkor.Jag skulle definitivt följa en sån här tv-serie om den tilläts i Sverige. Jag tycker att det är lite gulligt när män visar varandra sin kärlek. Det känns mer äkta för mig, att män gör filmer om sin egen sexualitet/kärlek, än att de enväldigt och utan inblandning från kvinnor, ensamma definierar heterosexuell kärlek och sexualitet åt inte bara män, utan även åt kvinnor. I den manliga porren, i filmer, i reklam och i litteraturen.

  3. En smygbög i varje manlig fotbollsspelare, kanske? Lägger inga värderingar i det, jag bara såg ett samband där… :)Jag kan ju inte låta bli att fråga människor i min omgivning om allting och min egen lilla undersökning om mäns homosexuella kontakter bekräftar din, det är inte alls ovanligt.Jag har också märkt att det är dessa män (och kvinnor med för den delen, som haft homosexuella kontakter) som är minst homofoba. Går väl hand i hand, antar jag. Har en ett öppet sinne för att utforska sin sexualitet har en inga problem med andras sexualitet heller.Vi behöver mer sånt här i Sverige. Visa verkligheten. Inte bara en konstruerad och styrd liten del av den. Oavsett vad gaphalsarna gormar om.

  4. Sliter av sig tröjorna, hoppar upp grensle på varandra och pussas och kramas, rullar sig tillsammans i gräset så fort någon har lyckats sparka in en boll i ett nät;)?Jag förstår inte varför andra länder visar den här typen av homo-filmer men inte vi..? Vill tillägga att klippet som jag tänkte visa från början, där två bögar kysser varandra och har kärleksfullt sex, är klassat som "barnförbjudet" på youtube. Konstigt att man inte barnförbjuder alla filmer och all reklam med heterosexuella sexscener, tycker jag..?

Kommentera

