Män som inte svarar, när kvinnor tilltalar dem

Plats: NBT´s vräkiga residens.
Medverkande: Lillebror, lillebrors flickvän, hårbollen och NBT.

Flickvän till lillebror:

– ”Men ska vi ta med luftmadrass och sånt hem till Kalle på lördag, eller vad händer?”

Lillebror:

—— svarar inte

Flickvän till lillebror:

– ”Men hallååå..!!??”

Lillebror:

—— svarar inte

Flickvän till lillebror:

– ”Men vafan!! Varför svarar du aldrig när man pratar med dig!!?? Så gör du ALLTID! Är det för att visa hur jävla oviktig du tycker att jag är, eller vad håller du på med?? Man svarar väl för fan, när folk pratar med en..??!!”

Lillebror himlar med ögonen mot storasyster NBT. Flickvän himlar med ögonen mot pojkvännens storasyster NBT. NBT inser det kritiska läget, orkar inte. Greppar tag om hårbollen och flyr ner till ”kontoret” på nedervåningen. Stänger dörren.

10 thoughts on “Män som inte svarar, när kvinnor tilltalar dem

  1. Sedär! Flickvännen reagerar och ser maktutövningen! Det finns ett litet hopp för henne om hon fortsätter så. Kanske hon kan bredda synfältet ännu mer vartefter. /Tittarstorm

  2. Ja, jag blev väldigt förvånad att hon, av alla människor, hade förmåga att reflektera över detta.Jag sa efteråt till henne att hon skulle göra likadant tillbaka, dvs skita i att svara när brorsan tilltalar henne. Som jag gör;)

  3. NBT – hittade din blogg för ett tag sen och har läst ömsom skrattande ömsom med tårar i ögonen. Din historia från barndomen är som en kopia av hur min tjej har det – kan bara hoppas historien slutar lika väl.Har mycket jag skulle vilja fråga o diskutera men vågar inte riktigt "outa mig" utan att veta att det inte syns för alla som kan tänkas följa din blogg ( läs papparättshaveristen som är pappa till flickan, han som har noll koll på statistik o studier du vet). Kan man komma i kontakt med dig på nåt sätt?

  4. Anonym 12:02. Jag vet att det är svårt för mammor idag, att skydda sina barn från pappor som agerar som min bio-pappa gjorde och värre. Jag vågar knappt tänka på hur mitt liv hade gestaltat sig, om jag hade tvingats växa upp hos min bio-far.Jag hoppas att det slutar lika väl för din lilla tjej…Jag kan tyvärr inte lämna ut min mailadress på bloggen, av skäl som du säkert förstår men du kan skicka din egen mailadress till mig i en kommentar, så kontaktar jag dig. Du, liksom alla andra som har postat och postar sina mailadresser, har mitt ord på att jag inte publicerar denna info och att jag raderar era kommentarer omedelbart från bloggen. Du behöver alltså inte vara rädd för att bli outad av mig – det kommer inte att hända.Vill bara förvarna dig om att jag kommer att fortsätta att vara anonym i vår ev mailkontakt. Det finns bedrägliga människor som vill få kontakt med mig, enkom för att snoka reda på vem jag är.

  5. Svarar inte män så betyder det oftast på att dom är jävligt trötta på ert konstanta tjatande. Får du inte svar kanske det är läge att hålla ingen kakhålet.

  6. Svarar inte män, så är de trötta på "kvinnors konstanta tjatande"?Tycker du att kvinnor pratar för mycket, rent generellt och att män inte gör det?Själv tycker jag att både män och kvinnor tjatar.Eftersom jag själv inte är en tjatig person, utan föredrar tystnad framför vrålande, höga mansröster som bara pratar om sig själva och avbryter konstant, är påfrestande. Borde det egentligen inte vara kvinnor som är mest trötta på att behöva lyssna på män? Män pratar ju konstant överallt, inte minst på tv? Sen skriver de artiklar och tar upp nästan all plats i alla tidningar? Till råga på allt vill män till och med prata i frågor som bara angår kvinnor. Tex livmoderhalscancer och abort. Så – vilket av könen tjatar konstant, till och med i frågor som inte angår dem?Fråga till dig – ska kvinnor göra mer som jag – skita i att svara på mäns tilltal eller ska vi be karlar täppa igen sina gigantiska ölinkast?

  7. Han misstänks väl för sexuellt ofredande mot barn också, vilket är viktigt att påpeka i sammanhanget eftersom pedofiler som tittar på pedofilporr, ofta ertappas med sin pedofilporr, först då barn har berättat om våldtäkt.Man får hoppas att föräldrar nu tänker till, innan de lämnar sina barn ensamma i undersökningsrum med manliga läkare.

  8. Ha ha ha jag tycker det är lika roligt varje gång en sån där korkad jävel kommer in och bekräftar det vi redan framfört. Han skriver ju att det handlar om manlig maktutövning men han är så jävla blåst så han fattar inte vad han själv skriver. En riktig himbo! Ha ha/Tittarstorm

Kommentera

