Börjar känna mig otursförföljd..

Tidigt i ottan hasade jag mig, som jag har gjort ibland de senaste 7 åren, ned för trappan för att släppa in min lille hårboll, som väckte mig genom att krafsa på altandörren.

Sömndrucken och trött i mörkret, råkade jag missa jag det sista trappsteget och föll ihop i en hög på hallgolvet. Nu har jag stukat/vrickat (?) min högra vrist, som är dubbelt så stor som vanligt, men jag kan inte lägga ut några bilder, eftersom jag inte har rakat benen sen i somras och jag vill undvika att provocera alltför många män och kvinnor, med bilder på mina håriga kvinnoben;). Jag vill inte heller riskera att mina fötter blir igenkända;).

Jag vet ju hur arga vissa antifeministiska män kan bli, när till och med helt främmande kvinnor inte gör sig fina för dem…

Olycksplatsen:

Och nu påstår brorsan att det kan ta 3 VECKOR innan jag kan röra mig som vanligt igen!!
WTF??!!!

Det får bli flip-flops eller nåt, till jobbet imorgon. Kanske får på mig gympadojorna..

Jag känner paniken växa – jag fixar inte att halta runt i hela 3 veckor! Kan det verkligen ta sååå lång tid??

 
13 thoughts on “Börjar känna mig otursförföljd..

  1. Om det gör mkt ont – åk och röntga foten!Det beror HELT på vad det är som har hänt hur lång tid det tar och du kan också få tips om och hur du ska bandagera.Det kan går över på några dagar eller ta längre tid, men det blir ju successivt bättre ändå.Som sagt, kolla med ortoped.Och var försiktig NBT! Your ar to valuable;)

  2. Nej, för tusan – jag åker inte till doktorn! Jag kan stå på foten om jag håller den rak, så jag tror inte att det är något brutet. Jag får väl se om det blir värre eller bättre under morgondagen. Jag åker bara till doktorn i absolut nödfall och då måste jag känna mig döende, mer eller mindre;).Tack för dina gulliga ord, SL men så värdefull är jag inte;). Du och de andra tjejerna finns ju där..

  3. Ledsen NBT men du har inte stukat foten, du har fått en spricka i den (brutit den) och måste uppsöka läkare för en skena/gips som stabiliserar foten så den läker rätt! Meddela gärna via bloggen att jag hade rätt. Sorry.Dr Rain

  4. Jag stod på bruten fot i 2 dygn. För säkerhets skull så tog jag långa hundpromenader också. Aja, det gjorde iaf inte ondare än att föda barn.Var rädd om dig och kolla foten om inte svullnaden går ner.LillJan

  5. Kan du stödja på foten och har känsel och rörlighet ut i alla tår så är det nog ingen fara på taket. Det är nog ledbandet, det brukar det vara vid den sortens olyckor. Släng upp foten i högläge framför TVn i kväll! :)/Tittarstorm

  6. Kan vara bra att röntga den i alla fall, om det inte blivit väsentligt bättre i morgon. Det finns otroligt många småben i foten som kan ställa till det ordentligt om de brutits. Även en stukning kan gå illa. En i närmaste omgivningen, vi kan kalla hen för Skägget, stukade foten en gång och blev sjukskriven i sex(!) veckor.Ta hand om dig och ta hand om din fot, den ska du stå på många år till och den kommer att behövas när vi ska sparka patriarkatet i häcken!

  7. Jag har själv brutit ett pyttelitet "mellanben" eller vad det hette, precis under lilltån. Läkaren skickade hem mig och sa att det bara var en stukning. Eftersom foten var blå, svullen och jag fick hoppa på ett ben, frågade jag om jag kunde få låna ett par kryckor. De fick jag hämta på lasarettet, längst ner i källaren och jag var helt genomsvett efter att ha hoppat på ett ben hela vägen, i korridorerna.På kvällen trodde jag att jag skulle dö;) så mamma tvingade iväg mig till akuten. Det var alltså brutet och jag blev gipsad upp till knät i fem veckor.Jag minns hur det kändes då men så känns det inte nu men jag vet inte…

  8. Jag har känsel ut i tårna – det känns bara som om en hel blodsäck har samlats runt min vrist och det pulserar.Jag får se hur det känns imorgon. Jag kommer att sova så gott det går med benet i vädret. Det var ett tag sedan..;)

  9. Jo, jag vet – jag bröt ett pyttelitet ben i foten för länge sedan. Jag får vänta tills imorgon och se hur det ser ut/känns, helt enkelt. Återkommer;).Hahah, just nu känner jag mig inte redo för att sparka ens den dummaste karl i häcken. Jag kröp nyss på alla fyra in på toa;) och jag får panik av att inte kunna röra mig fritt!Tack för allas omtanke och tips! Jag berättar mer imorgon!

  10. Hoppas det blir bättre tills omsorgen. Skadan beror förstås också på vad som hänt och vid en vrickning är det inte vanligt med fraktur. Skelettet är hårdare än ledband. Om man inte är gammal och utkallad förstås, men det är du väl inte. :D/Tittarstorm

  11. Gammal och gammal – beror på vem som frågar;)Nej, jag tror inte att jag är urkalkad – jag äter ost;) men dricker inte mjölk…Ringde sjukvårdsupplysningen nu och de var tveksamma men tyckte "nog" att jag skulle åka till vårdcentralen imorgon, eftersom jag inte kan stödja riktigt på foten.Suck – det tar ju hela dagen..

Kommentera

