Köttbullelåten

Systersonen ringde på sin födelsedag.

– ”Hej moster! Jag skulle tacka för presenterna”.

– ”Hej mosters älskling pälskling piron päron puff!! Grattis på födelsedagen! Hur har du det, gubben?”

– ”Bra.”

– ”Hur går det i skolan?”

– ”Bra.”

– ”Vad är roligast i skolan?”

– ”Rasterna.”

– ”Mohahah! Gud vad jag längtar efter dig, moster saknar dig jättemycket!”

– ”Jag med.”

– ”Vad tyckte du om skivan som moster spelade in till dig?”

– ”Jättebra.”

– ”Vilken låt var bäst?”

– ”Jag gillar den med köttbullarna bäst.”

– ”Haha! Jag visste att du skulle gilla den!”

Vi blarrade vidare en stund och sen lämnades luren över till lillasyster, 2 år, och trots att vi ”pratade” i flera minuter så var det bara ett ord jag förstod – ”godis”;)

Här kommer köttbullelåten:

Kommentera

