Upprörd, grimaserande bror

Bror samtalar med syster (mig). Bror har något på hjärtat.

– ”Alltså, jag tror att när jag blir gammal så kommer jag att bli en sån där gubbe som springer efter småflickor, hehe.”

– ”Instämmer. Du kommer nog bli gubbsjuk.”

– ”Jamen jag tror faktiskt det, helt ärligt…?”

– ”Jag med. Det blir nog svårt för dig, som för så många andra gubbsjuka män, att inse att du har åldrats och fatta att den typ av tjejer som du kunde få när du var ung, inte längre är intresserade av dig?”

– ”Ja, det kommer nog att kännas konstigt? Man får passa på nu. Ska träffa mig några kåta slynor nu när jag åker iväg.”

– ”Gör du det, så du får runka av dig lite. Du vet lillebror, det är inte alltid lätt så för oss kvinnor heller. Tänk att aldrig mer få dejta en sån där ung, snygg, muskulös och vältränad kille som man hade när man var ung..? *drömmer mig bort*
Jättekul att ligga med gamla feta, skalliga gubbar, eller..? Not! Blää!”

Bror är tyst. Jag fortsätter:

– ”Men äldre kvinnor får väl också titta? Kan du inte skicka hit din polare Tim, säga att jag behöver hjälp med att måla huset i sommar och att han får bra betalt med enda villkoret att han jobbar med bar överkropp? Tim är ju så jävla het! Vore jag tjugo år yngre så hade jag brädat Emma för länge sen och gett Tim vad han tål;).”

Upprörd, grimaserande bror:

– ”FAN vad ÄCKLIG du är, alltså!!”

😉

 

Kommentera

