Vissa måste se sig i spegeln

Rex Reed
Ful, gammal, fet och utan spegel

Om man ser ut så här:               

Hur tänker man då, när man utseende- och viktmobbar en annan människa??

”En kvinnlig flodhäst” och ”traktorstorlek”.
Kritikern vikthånade filmstjärnan i en recension.
Det orsakade en rejäl läsarmobb.

New York Observers kritiker Rex Reed gillade inte Melissa McCarthys nya film ”Identity thief”.
Och så långt var allt väl.
Men när han i sin recension kallade skådespelaren för en ”kvinnlig flodhäst” och för att vara ”traktorstorlek” tog det hus i helvete, skriver hollywoodreporter.com.
I kommentarsfältet till artikeln svor en läsare att aldrig mer läsa tidningen. En annan menade att Reed aldrig skulle ha skrivit så om en man.


Mitt råd till alla människor därute: Se dig själv i spegeln. Fundera över om du tycker att du själv ser ”perfekt” ut. Om inte (mycket sannolikt) – fundera över hur du framstår, när du fäller elaka kommentarer om andra människors utseende, i synnerhet om du själv är allt annat än vacker och smal.

10 thoughts on “Vissa måste se sig i spegeln

  1. Kom just att tänka på att allas vår Yakida ju faktiskt kallar sitt främsta offerför "Den onde satan" och "Djävulen i Vallentuna". Så vad är det han kan tänkas se ?

  2. Den dagen som kvinna blir jämlik i sängenså har solen redan slocknat. Din gammelfarfar variallafall ingen förebild. Han la sig tung och full ovanpåoch så in och ut i 5 sekunder. Orgasm var lika okäntsom eltandborsten på 30-talet. Jag fick en orgasmen gång när jag cyklade på 70-talet. Tur att diketinte var vattenfyllt.Gammelfarmor vet sannerligen vad hon pratar om, hahah!

  3. Om du verkligen vill veta så kan jag tala om varifrån strofen kommer. Ingetmärkvärdigt men ändå lite kul med ett band som s a s inte låter som sig självoch plötsligt får till det. T ex som när KISS spelade in en discolåt ochmärkligt nog hittade helt rätt.F ö zappade jag in kanal 5 igår och kunde inte helt undgå några saker som jagtycker det skulle kunna vara intressant att se din reaktion på. Men det varen smula under bältet och du vill säkert hålla nivån högre än så på din blogg …

  4. Jag vill veta – har googlat men hittar inte och jag känner så väl igen detta..Kanal 5 igår? Jag var ute och käkade igår kväll så jag har ingen aning om vilket program du menar..? Berätta!

  5. Bandet hette Sad Cafe (Every day hurts) och låten "My oh my" (titeln har även använts av Slade). Och det roliga är ju att den låter som Rolling Stones under tidigt sjuttiotal. Inte speciellt representativt för bandet alltså men kanske just därför ack så bra.Det här med kanal 5 kanske vi skall lämna därhän …

  6. Aha..? Skall leta reda på låten och se om jag minns bättre..Jag är heller inget stort fan av RS men gillar vissa av deras låtar.Programmet på kanal 5 handlade väl förmodligen om det vanliga? Om hur kvinnor skall ha heterosex eller hur kvinnor skall se ut och vara i sitt umgänge med män;)?

Kommentera

