Påklädda män/halvnakna kvinnor

Många är de utseende- och stiltips för kvinnor som man som kvinna, frivilligt och ofrivilligt, har läst genom åren i tidningarna. Hur kvinnor över 35 inte skall ha kjolar som slutar ovanför knäet. Hur man skall sminka sig för att ”framhäva” sina drag. Hur man skall banta och träna för att få en sexig kropp, så att man duger åt män att utöva sin sexualitet med. Vilka jeans man skall köpa för att stjärten skall se sexigare ut (för vem?). Hur man skall fixa frisyren osv osv.

För ett tag sedan läste/hörde jag någonstans att vi kvinnor måste visa naken hud när vi klär oss. Om vi tex har heltäckande kläder på överkroppen så bör vi ”matcha” detta med tex bara ben. Om vi har långklänning på oss så bör klänningen vara sydd utan ärmar och/eller med bar rygg.

Detsamma verkar inte gälla för män, vilket Melodifestivalen igår är ett tydligt exempel på. Danny (även kallad ”Slemmet” av Lady Dahmer), som anses vara en snygg kille och som verkar ha en mycket vältränad och sexig kropp, visade ingen naken hud alls. När han steppade tillsammans med Karl Dyall och Rennie ”Superduperkroppen” Mirro, var dessa tre män fullt påklädda i heltäckande smoking, medan de kvinnliga steppdansarna visade sina bara ben.

Den lille sexbomben Eddie med sin drypande, kåta rådjursblick (flämt) var också fullt påklädd, medan hans kvinnliga dansare visade sina bara magar.

Sockersöte men osexige Martin Rolinski klädde sig som en kontorsnisse i långbyxor, slips och skjorta.

Varför visar inte de här unga, vältränade grabbarna upp lite mer naken hud? Fattar de inte att heterosex säljer..?

Att gubbarna i gruppen Ravioli (nåt sånt..?) hade tyg över hela kroppen kanske vi däremot skall vara glada över? Behåll gärna kläderna på framöver.

15 thoughts on “Påklädda män/halvnakna kvinnor

  1. Det här är tydligen ett så vanligt fenomen att porren har en egen kategori för det omvända, CFNM (clothed female, naked male). Den vill ju gärna fetischera sådant som anses ovanligt.

  2. Jaså? Det har jag aldrig hört talas om, Linnea, men i den manliga porren brukar män kunna hitta på det mesta, framför allt om kvinnor och kvinnlig sexualitet;).

  3. nbt: Såg du inte första deltävlingen? Där hade de helt i onödan slängt in ett moment i ett nummer där Danny slängde av sig kläderna för att byta till ny dräkt på scenen?

  4. Jo jag såg nog den första deltävlingen men kikade kanske bara med ett halvt öga som jag brukar, när det gäller underhållningsprogram som inte kräver koncentration;).Slängde han av sig ALLA kläderna?

  5. Jag menar – varför inte bara skala av sig lite av alla de kläder han paltar på sig? Det måste vara varmt för männen i strålkastarskenet, om inte kvinnorna fryser med sina små outfits?

  6. Jag tittade med ett halvt öga jag också. Den sista låten där tjejerna hade strumpbyxor över hela kroppen och hon som sjöng hade en bit mörkare tyg precis över skrevet. Jag undrar varför……Jag tittade en stund på slalom idag och upptäckte att när dom kvinnliga åkarna gav sig iväg fanns kameran precis vid deras bakdelar men när männen åkte fanns inga bilder på deras bakdelar utan starten togs utanför hytten. Harkl…. Men det är väl som vanligt. Kvinnor exponeras och exploateras även i slalom.

  7. Strumpbyxorna kanske var så tunna att det mörka könshåret lyste igenom? Eller förresten, nu för tiden har ju kvinnor inget könshår;).Vi kanske kan dra slutsatsen att de flesta fotografer är män som gillar att dregla över sporttjejers stjärtar och kroppar? Jag tycker mig se samma sak inom tex friidrotten och simning.Golfen har tidigare varit en ganska påklädd sport men, men..http://noboytoy.blogspot.se/2011/05/sa-var-det-dags-igen.html

  8. Visst var Rolinski söt, speciellt när han var med i samma band som Alexander Bard ! Men jag tyckte nog det var värre att hans låt i refrängen lät precis som de gräsliga tyskarna Modern Talking !

  9. Men visst var Rolinski sötare för några år sedan, kanske beroende på att han då kamperade ihop med Alexander Bard, vars kortbyxor (lätt avklädd alltså) kanske föll dig i smaken. Osäker på om han rakar benen, dock …

  10. Hahah, nu när du säger det så lät nog låten lite som Modern Talking.Jag instämmer i att Rolinski var sötare när han var ung. De flesta män är det;)

  11. Ja du, kommer ihåg när det var så himla rabalder om att kvinnorna i strand volleyboll på OS var klädd i bikini. Och jag tänkte för mig själv att jag får väl njuta av de barbröstade karlarna då med. Och så får jag veta att de hade tröjor på sig?! Nej, det ligger lite i din reflektion i att kvinnor jämt ska visa så mycket hud…För övrigt såg jag en lite rolig bild på Facebook:"Kvinnor kommer aldrig bli jämlika med oss män förrän de kan gå nerför gatan flintskalliga och med ölmage och fortfarande tro att dom är sexiga"

  12. Hahah, jag tror att få kvinnor skulle känna sig "sexiga" utan hår på huvudet och med stora ölmagar, Trollan;). För övrigt har jag alltid funderat över hur man gör när man "känner sig sexig"? Jag har aldrig känt mig "sexig", trots att det har funnits tillfällen då män har hävdat att jag "är" det…? Hur känner man sig när man känner sig "sexig"? Sugen på sex? Nöjd med sitt utseende? Klädd på ett sätt som man tror att män tycker är "sexigt" för kvinnor att klä sig? Vet du?Det skulle även anordnas skönhetstävlingar för kvinnor, i samband med golftävlingarna i Kina. Allt för att, som man säger, locka män till att titta på kvinnor som "sportar":DDet är omöjligt för någon att undgå att se hur kvinnor och män presenteras på olika sätt i alla möjliga sammanhang. Vad vi än tittar på, film eller reklam, så ser vi kvinnor som visar naken hud och fullt påklädda män bredvid dem. Sällan, mycket sällan ser vi det omvända. Ibland ser vi halvnakna män men då har de oftast ännu mer nakna kvinnor vid sin sida. Gladiatorerna är ett exempel.

Kommentera

