Åtalad för sex..?

Ohoj, då!? Ännu en man har blivit ”åtalad för sex” enligt Aftonbocken och Skånskan:

”Dom mot sexåtalad barnskötare”, lyder rubriken.

Sanningen:

”Malmö. I tingsrätten blev straffet fängelse i fyra år och tre månader. I dag väntas hovrättens dom mot den 33-årige barnskötare som dömts för sexövergrepp mot barn på förskolor i Malmö.
Tingsrätten fann honom skyldig till grov våldtäkt mot barn, sexuellt övergrepp mot barn och sexuellt ofredande. Men han nekar till brott och vill bli frikänd.
Som en följd av fallet har en förskoleföreståndare åtalats för att hon inte anmälde misstankar mot mannen.”

Nog för att barnvåldtäktmannen säkerligen anser att han har haft ”sex” och blivit åtalad för att bara ha ”haft sex” men vem kunde tro att våra tidningar instämmer i hans påstående?


För sjutton gubbar och gummor – ha inte sex! Ni kan bli åtalade för sex och till och med DÖMDA för sex! I alla fall enligt landets tidningar.. 

12 thoughts on “Åtalad för sex..?

  1. Du har så rätt NBT. Det verkar som att det är just herrar som skriver såhär och tror att det är "sex" för den utsatte. Att man liksom forcerat känslan "sex" för den utsatte vilket inte stämmer.

  2. Jag tror nog att vi kan dra slutsatsen att man i samhället, både i media och i rättsväsendet utgår från gärningsmannens perspektiv i sexualbrott och även i kvinno- och barnfrids brott? De här våldtagna barnen har inte "haft sex". Prostituerade och i synnerhet tvångsprostituerade kvinnor, har inte "haft sex". Den ende som hävdar att den har "haft sex" är torsken, barnvåldtäktsmannen och våldtäktsmannen. Ja, och så media och rättsväsendet, förstås:DJag börjar bli jäkligt trött på den här typen av rubriker överallt. De är ju inte bara fullständigt galna, rent juridiskt: "häktad för sex", dömd för sex" osv utan de förmedlar ju också ett förövarperspektiv på brotten. Det som irriterar mig mest, är rubriker som "dömd för barnsex", "hade sex med barn" osv. Det finns ingenting som heter "sex med barn"! Vuxna som riktar sin sexualitet mot barn och kräver av barn att tillfredsställa den, våldtar barn. PUNKT. Tänker de inte eller är de så vana vid, att när en man hävdar "sex" – då förutsätts det, att det är "sex" även för motparten? Mäns våldsrunkande i ovilliga människors kroppar kallas "sex", som om man vill göra de ovilliga människorna delaktiga i brottet som begås mot dem? Upprepar än en gång vad Calle skrev:Om våldtäkt=sex så är väl sex=våldtäkt?

  3. Jag tycker vi gör som mansrörelsen gör, dvs blir mer aktiva. Vi kontaktar journalister via mail så fort dom skriver barnporr istället för pedofilporr och så snart dom skriver "dömd för samlag med barn", "dömd för sex med barn" osv osv. Det räcker med att vi blir ett tiotal som mailar varje gång vi ser dom här missvissande meningarna. Slutligen inser till och med den mest korkade journalist att dom inte kan hålla på att försköna våldtäkter mot barn. Inte om dom ska behålla sina läsare och trovärdighet.GF

  4. GF: jag tycker att det låter som en mycket bra idé. Jag kan hålla koll och så mailar jag och alla andra som har tid och orkar, till ansvarig tidning/journalist. (som om jag inte har gjort det ett antal ggr redan:D)Ju fler som mailar, desto bättre.

  5. Nej, jag har inte det. Har känt att det inte finns tid över för tex Facebook och twitter även om jag har funderat på det;)Får fundera lite till…

  6. Jag har mejlat en hel del till den lokala tidningen om det här men får bara menlösa ursäkter tillbaka och ingenting händer. Men om vi är många blir det svårare att ignorera. Vi får tipsa varandra om artiklar och hjälpas åt att mejlbomba!

  7. Håller med. Jag har faktiskt tänkt ut en, som jag tycker, ganska smart grej;)Vill inte ta det här på bloggen så jag återkommer på annat sätt när jag har tänkt lite mer;)

  8. Håller verkligen med. Vi är alldeles för väluppfostrade i det här landet, i synnerhet kvinnor. Vi borde ge oss ut på gator och torg och göra våra röster hörda. Kasta gatsten, om det krävs;). Gatsten är inte att förakta, som Tittarstorm skrev en gång.

  9. Det behövs ett uppror och den enklaste och snabbaste vägen är att ta sig in på den politiska arenan. Det är där kvinnors och barns rättigheter håller på att nedmonteras nu, bit för bit. Det går snabbt också. Rösta på Fi, kvinnor och män!Förstår inte varför vi är så mesiga i det här landet? Tänk om alla kvinnor skulle springa ut på gator och torg och protestera? Ingen makthavare vill ha med en rasande befolkning att göra, det kan jag lova.

Kommentera

