Läsarna tycker till

Jag kommer att vara lite frånvarande under veckan som kommer, dvs det blir inga långa romaner i bloggen men kanske musik och lite annat lättsmält.

Jag tänkte att ni läsare kanske kunde fundera över vad ni vill se mer/mindre av i bloggen, under tiden? Vad gillar ni? Vad gillar ni inte? Vilka ämnen skulle ni vilja att jag skriver mer om/mindre om? Finns det ämnen som jag inte brukar skriva om men som ni skulle vilja att jag tar upp? Mer om feminism, kvinnohistoria, vårdnad om barn, mina personliga vardagsbetraktelser, sexualitet, rättsrötan, politik, heterorelationer, singelliv…?

Var inte blyga nu utan tala fritt! Jag kommer inte att ifrågasätta, annat än om jag tycker att önskemålen är otydliga eller inte förstår dem. Jag vill gärna höra vad ni tycker även om jag naturligtvis förbehåller mig rätten att avgöra själv, hur min blogg skall se ut och vilka ämnen som skall tas upp;). Antifeminister göre sig icke besvär.

Fundera en stund och berätta för mig!


14 thoughts on “Läsarna tycker till

  1. Jag kan inte komma på något exempel just nu. (Har inte tid att läsa bakåt). Men jag gillar när du använder dig av ett feministiskt och kvinnoperspektiv på olika företeelser för att förklara hur sneddriven bild vi matas med om olika problem. Du kanske förstår vad jag menar för jag brukar kommentera dom gångerna när du ger mig nya insikter. Ett exempel är hur vi ständigt matas med att kvinnomisshandel är ett kvinnoproblem när det är män som är förövarna.Sedan kan jag inte sticka under stol med att jag fascineras av ditt mod när du sticker ut hakan rejält och vågar angripa aktuella fall och beundrar dig för att du inte räds att demonstrera din ståndpunkt i frågor/fall som många knappt vågar beröra. Just nu är det du, MA, Erik och några till som öppet vågar ta ställning i enskilda fall. Självklart är jag nyfiken på dig som person. Har ju skapat mig en bild av dig NBT. Men jag tycker inte du ska tillfredsställa min nyfikenhet för det skulle samtidigt exponera dig för mansrättsaktivisterna som knappast skulle bli ledsna om de lyckades röja ditt id. Har sett hur dom pusslar.Är inte så intresserad av musik, däremot av litteratur, forskning, historia och politik.Jag är nöjd och glad om du fortsätter som hittills. Har inget att klaga på. Förutom, ja, du vet en viss persons vårdnadstvist som jag vore glad att slippa läsa om ;). Men du väljer självklart själv.du är en pärla, fortsätt skinaRain

  2. Jag tycker inte du skall låta dig styras vare sig av dina läsare, dina kritiker eller dina supporters. Det blir oftast bäst om man skriver fritt från hjärtat. Och jag kan ibland häpna över hur engagerad du är för din sak. Sådan lär aldrig jag bli. Gammal, trött och cynisk större delen av tiden …

  3. Hmmm… Det är nog ganska förutsägbart vad jag skulle vilja läsa om dina tankar om, kärleken. Vad du tänker om, menar om kärleken. Om du tror den finns, om den bara finns mellan föräldrar/barn, mellan vänner, och så vidare. Bara generellt vad du tycker och tänker om kärleken.Litet ord, stort område att filosofera, tänka över. 🙂

  4. Jag ser gärna att du fortsätter att skriva om rättsröta, barnens rätt , sexualitet , vardagsbetraktelser och singel liv.Skaffar en tipps att skriva om länk, där anonyma kan få tippsa om saker som bör granskas eller diskuteras närmare. MvhLeroy

  5. Jag tycker du skriver för mycket om feminism och tjatar för mycket om mäns övergrepp. Kan du inte skriva om något roligt som får oss kvinnor att må bra istället? T ex tips om smink, hur vi klär oss sexigt inför våra män, reportage om trevliga män som inte är svin utan som gör oss kvinnor attraherade och undergivna osv?/sexig kvinna 39

  6. Jag tycker din blogg är bra redan som den är. Om jag ska säga några saker som jag kanske gillar mer än andra är det nog vardagsbetraktelser (ex om 35-åringen, människor du träffat på o.dyl), tvärtom-inlägg (ex när du vänt på steken angående porr) och allmänt om feminism. Jag kanske inte kan säga att jag är intresserad av att läsa om sex, däremot tror jag att det är ett viktigt ämne och det bör uppmärksammas hur ojämställt det är med vilka krav som ställs på flickor och kvinnor.

  7. Tack för dina synpunkter och fina ord, Rain!Jag suger åt mig som en svamp och kommer bl.a att skriva mer om mig som person, utan att avslöja för mycket.

  8. Ver: jag tänker inte låta mig styras av mina läsare men det är alltid nyttigt att få läsarnas synpunkter på vad ni gillar med min blogg, vad ni saknar och vad ni inte gillar. Ja, jag är en engagerad person i det mesta jag gör, på gott och ont. Många kallar det envishet;)

  9. Jättekul att höra ifrån dig igen, Andreas! Du har varit saknad.Kärlek är ett stort och svårt område, i synnerhet i en hatisk värld. I min förra blogg på BP, hade jag en egen kategori som jag kallade "kärlek" men efter ett antal års skrivande, fanns inte ett enda inlägg under den kategorin vilket jag tror att bl.a Shedlight påpekade och som vi båda hade lite roligt åt;). Jag tog bort den.Tack för dina synpunkter, Andreas. Jag har nu, tack vare dig och ditt blogg-inlägg, massor med idéer i huvudet om kärlek och vad ordet innebär för mig. Kanske kommer kategorin/etiketten "kärlek" tillbaka i bloggen inom kort;)

  10. Det finns tyvärr en del begränsningar i bloggens layout och även i själva bloggandet, Leroy. Hade jag tex inte bloggat anonymt så hade jag med all säkerhet blivit utsatt för hot, trakasserier osv, även IRL. Som anonym, kan jag också skriva helt fritt, utan att behöva vara rädd för att släkt, vänner och bekanta får ta del av mina innersta tankar. Ni läsare vet alltså nästan mer om mig, än min egen familj/vänner;)Har kollat igenom layouten i bloggen men det verkar inte finnas någon tipsruta eller liknande som man kan lägga till som gadget. Skall fundera lite kring dina önskemål och se vad jag kan göra.

  11. Moahahha! Du får nog hålla dig i veckotidningarnas och den manliga porrens värld, för att bibehålla din "kunskap" om hur du bäst anspelar på manlig sexualitet. Den här bloggen är ingenting för dig;)

  12. AG: Håller med om att sex, dvs heterosex är ett tröttsamt ämne, i alla fall som det beskrivs idag men jag försöker vara en motpol till alla dessa myter kring ämnet heterosexualitet. Jag tror precis som du, att det behövs. Har faktiskt fler inlägg på gång om bl.a porr som jag har knåpat på ett bra tag, där jag "vänder på steken". Tack för dina värdefulla synpunkter, AG och stay tuned:)

  13. Tejna!!Jag hade först dåligt samvete för att jag inte haft ork att gå in och kolla på vad du svarade på min senaste kommentar men efter att ha läst dina svar till mig och anonyms åsikt om att jag är oinsatt så slutade jag bums med att ha det 😉 Att du inte orkade höra Odds fina kärleksförklaring till gravida kvinnor tycker jag är tråkigt men klart försåtligt då du inte vill ha din blid rubbad vad det verkar som. Att jag sedan tycker att både Odd och BB är ute och cyklar vad det gäller omklädningsrummen och hen-debatten betyder inte att de inte kan ha rätt och vara fina i andra avsikter. Ingen är alltigenom dålig eller bra. Jag tyckte också, som du själv sa, att du var otroligt elak och onödig ang din kommentar inne hos Lady D om att deras förhållande kommer att spricka. Mest troligt pga att Odd kommer att dra sin väg. Inget konstruktivt med den överhuvudtaget.Vad jag skulle vilja se mindre av är lättklädda människor. Framförallt när det inte är för att visa på en poäng som förs fram i inlägget.

  14. Jag tycker att det verkar som om det är du, som inte vill ha din "bild" rubbad, Hmm? Du ignorerar statistik och fakta och du framstår faktiskt som om du är oinsatt i makt, kön och genus, med tanke på de kommentarer som du ofta postar. Här instämmer jag med URN, men att du är oinsatt och/eller ointresserad av dessa ämnen, betyder förstås inte att du är "sämre" än någon annan. Du har bara ditt eget sätt att se på saker och ting och ibland får jag intryck av, att det är viktigare för dig att tjafsa emot för sakens skull, än att ta till dig fakta? Jag skrev om och poängterade noga att det är mina egna fördomar som jag uttrycker, angående om hur livet kan bli ibland för kvinnor och män som skaffar barn. Du får min kommentar att låta som om jag önskar att BB:s och Odds förhållande kommer att spricka, av ren elakhet men sanningen är att jag inte bryr mig ett dugg om hur det går för BB och Odd i deras äktenskap och föräldrarskap. Så här skrev jag hos LD: "Jag tänker fördomsfullt att: "Nu blir BB sittande hemma, begravd i blöjor i några år framöver med mörka ringar under ögonen, deprimerad över att magen har fått bristningar och blivit sladdrig, mister inkomst för resten av sitt liv (lön, vab, FL, pension) medan Odd lever sitt liv precis som vanligt, får "för lite" sex med BB och går på krogen och raggar på andra blondiner. Inom fem år har de separerat." Visst är jag hemsk?;) Men jag säger alltid stort GRATTIS ändå!"

Kommentera

