I morse ringde han…

…och grät i telefonen:(

http://noboytoy.blogspot.se/2013/03/alltid-ens-fel-att-tva-trater.html
http://noboytoy.blogspot.se/2013/04/man-gone-crazy.html
 
50-åringen är på god väg att knäcka honom totalt. Nu är han kallad till möte i morgon och jag är, enligt uppgift inte välkommen att delta som hans ombud, eftersom de känner sig mer bekväma utan mig och mer bekväma med att vara tre mot en. Men det skiter ju jag i!:)
Berättar mer sen.

http://noboytoy.blogspot.se/2013/03/alltid-ens-fel-att-tva-trater.html
http://noboytoy.blogspot.se/2013/04/man-gone-crazy.html

16 thoughts on “I morse ringde han…

  1. Usch vad tragiskt att det har fått gå så långt. Tur att han har dig. Om du är lika tuff irl som på bloggen misstänker jag att dom tre andra kommer känna sig allt annat än bekväma :)Rain

  2. Han har rätt att ha med en person som vittne och stöd. Om han vill ha med dig så får du följa med. Varken mobbaren eller chefer kan förbjuda ett vittne. Jag har varit vittne på några "avrättningar". Det finns en orsak till att mobb-sidan inte vill ha vittnen. X verkar helt slut. Han borde sjukskriva sig omedelbart och kontakta facket centralt. Han måste ta sig ur detta helvete. Är arbetsplatsen stor har arbetsgivaren skyldighet att omplacera. Han borde också ta kontakt med FK och prata med en handläggare som har hand om mobbning/rehabilitering.Han måste också ha med något som kan spela in mötet.

  3. Ni (och jag) kanske föreställde er hur jag skulle bli utburen från mötet under armarna;)?Det blev inget möte. X är nämligen sjukskriven från jobbet nu, precis som du föreslår SQE, pga all psykisk stress som han utsätts för. Jag befarar att han kanske inte orkar så länge till…

  4. Pingback: Försenad feminist-pepp | NoBoyToy

Kommentera

