"Hon är…

… en sån där jävla överklassbrud.”

Det här är något som jag har hört med jämna mellanrum under årens lopp och som alltid förvånar mig.

Sanningen är nämligen:
Jag är uppvuxen i en arbetarfamilj. Både min mamma och min plastpappa jobbade under nästan hela min uppväxt på industri. Mamma gjorde ett avbrott från detta under några år då hon jobbade som dagmamma men återgick därefter till industrin och avancerade så småningom från ”golvet” till en kontorstjänst.

Jag har inte fått någonting gratis i mitt liv och har alltid fått klara mig själv, inte minst ekonomiskt. Jag är alltså ingen bortskämd överklassbrud som har fått allting serverat av mina föräldrar, helt utan egen ansträngning och mycket hårt arbete. När jag tänker efter så har jag aldrig bett mina föräldrar om pengar och inte heller fått några. Har ni?

One thought on “"Hon är…

  1. Teori : Under den storhetstid som popgruppen Spice Girls hade var din favorit (gruppen var naturligtvis omsorgsfullt skapad för att maximera det ekonomiska utfallet) Victoria, hon som hade smeknamnet "Posh" och som blev stilikon. Det där kan ha spillt över på dig en smula.Själv hade jag ingen favorit men jag har sett Melanie C (Sporty spice) uppträda på Gröna Lund. Inget märkvärdigt men rätt OK.

Kommentera

