En gång…

… dejtade jag en kille som jag sedermera blev sambo med och som lyssnade mycket på hårdrock typ Iron Maiden, Black Sabbath och liknande.

En dag tog han med mig till sina föräldrar för att presentera mig för dem och efter maten satte vi oss i deras flådiga vardagsrum för att inta kaffe och kaka. Jag insåg då att min nye pojkvän nog var lite av en ”överklass-kille”, vilket jag aldrig hade kunnat ana av hans sätt och utseende att döma.

Min pojkväns mor sade till sin son:

– ”Kan du inte spela något för oss på pianot?”

Min pojkvän gick och satte sig vid pianot (visste inte att han kunde spela piano?) och jag tänkte fördomsfullt att: ”jaha, nu skall han försöka klinka fram lite rock´n roll eller boogie woogie, gud vad pinsamt…”

Jag trillade nästan under bordet av häpnad, när han istället började spela det här klassiska stycket och dessutom gjorde det med bravur. Lärdom: döm inte människor på förhand – det tar lång tid att lära känna andra människor ordentligt.

Kommentera

