SD:s problem med kvinnosynen

Att manspartiet Sverigedemokraterna har grava problem med sin kvinnosyn och därför av naturliga skäl har svårt att rekrytera kvinnor till partiet, har jag skrivit om tidigare.

”Sverigedemokraterna har länge haft svårt att locka till sig kvinnor. Endast 20 procent av partimedlemmarna är kvinnor och i hela väljarkåren är det 3,5 procent som kan tänka sig att rösta på SD. I höstas avslöjades dessutom tre SD-toppar när de sprang med järnrör i centrala Stockholm och skrek ”hora” till en kvinna.”

Den unkna kvinnosynen och kvinnohatet inom partiet görs än mer tydligt nu, då en äldre man från den tidigare ”toppen” inom SD, nu är polisanmäld för våldtäkt mot en ung kvinnlig partikamrat under Almedalsveckan.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverigedemokrat-anmald-for-valdtakt-av-kollega_8352004.svd
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5593493
http://www.skanskan.se/article/20130716/TTINRIKES/307169882/-/sd-topp-polisanmaumlld-foumlr-varingldtaumlkt
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1842637-hogt-uppsatt-sd-are-valdtaktsanmald
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17144749.ab

”Den utpekade mannen har i många år varit en av de ledande personerna i partiet. Men efter polisanmälan har han blivit av med alla sina förtroendeuppdrag och i hemlighet rensats bort från SD:s hemsidor.”

”En tidigare toppolitiker inom Sverigedemokraterna har polisanmälts för att ha våldtagit en ung kvinnlig partikollega under Almedalsveckan.

Mannen jobbade fram till i höstas på riksnivå inom partiet. Efter polisanmälan har han blivit av med alla sina förtroendeuppdrag.
Kvinnan polisanmälde mannen i början av juli.”

”Tjejen funderade i flera dagar om hon skulle kontakta polisen. Väl hemma efter Almedalen bestämde hon sig.
– Min familj avrådde mig från att anmäla, för min egen skull. Men det här är ett välgenomtänkt beslut, säger hon.”


Det var ju inte länge sedan en annan man, högt uppsatt inom Sverigedemokraterna, ägnade sig åt att trakassera sina kvinnliga partikamrater med sin manliga sexualitet och pådyvla dem sina manliga sexuella fantasier:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16367630.ab

”Enligt uppgift till Aftonbladet tvingades den anklagade tjänstemannen lämna sin arbetsplats med omedelbar verkan.
Sextrakasserierna ska ha pågått i flera månader och ska ha varit riktade mot flera kvinnor inom partiorganisationen. Bland annat anklagas mannen för att ha gett gåvor till kvinnorna i form av filmer med grovt sexuellt innehåll, enligt Aftonbladets källor.”


Jag utgår ifrån att den misstänkte våldsrunkaren är en svenskfödd man, då jag har svårt att tro att det sitter några invandrare i SD:s partitopp;)? Jag minns faktiskt inte vad SD:s definition av en ”svensk” är, men jag vet att en person måste vara född inom Sveriges gränser för att få kalla sig ”svensk” enligt SD. Om jag inte minns fel, måste även båda föräldrarna vara födda inom Sveriges gränser?

De som har blivit födda utom landets gränser men som bor i Sverige, så kallade invandrare, är säkerligen inte glada över att en ung tjej har utsatts för våldtäkt av en gubbe på sitt jobb men jag tror nog att de ser det lite ironiska, smått komiska i situationen precis som jag gör…?

1. En svensk våldtäktsman som är verksam inom Sverigedemokraterna…
2. …som har våldtagit en ung tjej, en av få kvinnor, verksamma inom Sverigedemokraterna

Till offret vill jag bara säga – om du inte fattar nu varför du skall byta parti så kommer du aldrig att fatta det. Läs tråden om dig i landets största mansforum för kvinnohat så förstår du vad jag menar. Tyvärr måste jag också säga att din anmälan med all sannolikhet inte kommer att leda till någonting annat, än att du blir häcklad och hatad på nätet för all framtid och misstänkliggjord som en kvinna som anmäler falska våldtäkter. Polismansgriskåren har inte direkt högsta prio på att utreda våldtäkt mot kvinnor och barn har det visat sig och även om din anmälan leder till åtal, så är Sveriges domstolar mycket uppfinningsrika när det gäller att slippa döma män för våldtäkt mot kvinnor och barn.
Jag hälsar dig välkommen till Feministiskt Initiativ!

2 thoughts on “SD:s problem med kvinnosynen

Kommentera

