En manlig behovstrappa

Jag måste bara lägga upp en kommentar som postades i bloggen, under mitt inlägg om boken Maktens Slavar, skriven av Lydia Cacho.

 
”Jävla Google, fel sida.

Maslovs behovs trappa, de två första är pengar och trygghet. Den tredje är sex och kärlek. Vilket tiotusentals svenska män inte anser sig kunna få i Sverige. Så de spenderar större delen av sin inkomst på resor till thailand för att hitta kärlek och sex. (Grattis! Flytta gärna dit för gott, Per!)Den största drivkraften efter sin egen överlevnad är sex och kärlek, och det är ett resultat av hundratusentals år av evolution.”

 
Per Lundqvist har förmodligen gjort en ”behovstrappa” för sig själv och andra män, får jag anta, eftersom Maslows behovstrappa ser ut så här;):
 
 
 
 
 
9 thoughts on “En manlig behovstrappa

  1. Haha…Ja dessa män som "glömmer" bort att "människan" inte bara består av män män män.Det visar att Solana behövs ännu mer.

  2. Det är ju det som är problemet. Solanas har rätt i flera av sina påståenden, tex att män har skapat ett samhälle som skall tillgodose mäns "behov" – kvinnor har glömts bort och kvinnor har ansetts bara vara "bihang" till män, när det i själva verket är tvärtom. Hon har också väldigt rätt i, att många män har ett otroligt ynkligt ego och är mycket självupptagna och egoistiska. Med mera, med mera.Notera förresten Per Lundqvists: "Jävla google, fel sida"Här vill Per få det att låta som att han har "råkat" hamna i min blogg. Dvs, han vågar inte ens erkänna att han smygläser den;)

  3. Nu vadar ju inte Per och "tiotusentals" andra svenska män i snor och spyor till Thailand men de lägger större delen av sina inkomster, bara på att försöka hitta sig en vänlig f*tta som väntar på dem;)

  4. Fysiska behov = sexTrygghet = någon som väntar hemma med varm mat och en skön ren sängGemenskap = med grabbarna typ fotboll på pubenUppskattning = Vad du är duktig som fixar alltSjälvförverkligande = bakom varje framgångsrik man står en kvinnaKunde inte låta bli. Den 15/9 på SVT Kulturkanalen hela förmiddagen i feminism.

  5. Han anser alltså att ett av de mest grundläggande behoven hos män är att våldta och förstöra livet för fattiga kvinnor och tar sig rätten att kalla det "sex och kärlek"? Intressant också att han tydligen sätter sex framför kärlek. Undrar vad han tror kvinnors behov är?

  6. Ja, eller också tror han att han har ett grundläggande behov av att förstöra livet för barn, med sin pedofila störning och kallar det "sex och kärlek". Han är ju så jävla vidrig som postar sin kommentar under mitt inlägg om Maktens Slavar, som handlar om både kvinnor och barn i den manliga sexualslav-handeln. Läs det, så förstår du vad jag syftar på.Som jag brukar säga – visa mig ett heteroförhållande som är/blir "lyckligt", utan att mannen får utöva sin sexualitet med kvinnans kropp, så ofta som han vill och tycker är "nödvändigt" för honom själv?

  7. Apropå den s k behovstrappan (jag gillar att retas !!!) …http://www.youtube.com/watch?v=yETLZorvixMhttp://www.youtube.com/watch?v=7q08RnlPRigI was thinking thatmaybe I'd get a maidFind a place nearbyfor her to stay.Just someoneto keep my house clean,Fix my meals and go awayMinns att jag för väldigt många år sedan läste en betraktelse över NEIL YOUNG där författaren tyckte att det verkligt sorgliga med ovanstående är att NEIL kombinerar låtar om våld och förtryck (http://www.youtube.com/watch?v=YdVMGKOFIwY) med en märklig kvinnosyn. Men rent musikaliskt finns inget att invända !

  8. Vill ha och vill ha? Det finns mycket man vill ha som man aldrig får, brukar jag säga.Jag tror faktiskt att det fattas ett ord i Neils text. A man "thinks" he needs a maid. Och det har han väl alldeles rätt i;)Min gammelmorfar (då 94 bast) sa alltid:- Jag skulle behöva mig en hushållerska.Jag svarade:- Jag med!

Kommentera

