Rulltårta

Brorsan talar i telefon med sin halvbror Oskar. Jag lyssnar (ofrivilligt förstås;))

Jag hör brorsan svara Oskar i telefonen:
– ”Hahahah! Så du menar alltså att Fredde kn*llar en RULLTÅRTA??!!
*garvar hysteriskt*

Oskar:
– ”bla, bla, bla” (jag hör bara att Oskar skrattar högt och rått i luren)

När brorsan hade lagt på, undrade jag förstås vad det där samtalet handlade om.

Bror:
– ”Jamen Fredde du vet…? Han kn*llar en brud som var med på festen förr-förra lördagen. Cilla heter hon och hon är…. tja, ganska fet om man säger så. Oskar sa att Fredde ”kn*llar rulltårtan” ahahah!! Det lät så jävla kul.”

Jag:
– ”Vi snackar alltså om Fredde som var med på din 25-årsfest…?

Bror:
– ”Ja, du har ju träffat honom.”

Jag:
– Fredde? Den fule, lille tjocke grisen, alltså…?

Bror (ser förvånad ut):
– ”Men Fredde är ju inte tjock! Eller…? Han spelar ju fotboll och så…?

Jag:
– ”Jag tyckte inte att han såg vare sig särskilt smal eller vältränad ut och han var ju definitivt inte snygg. Jävligt ful, faktiskt.

Bror:
– ”Näe, så snygg kanske han inte är…..?”

Jag:
– ”Så lille Fredde-Pedde får nog vara glad om några tjejer vill sätta på honom överhuvudtaget, tror du inte? Han ska nog vara tacksam över att inte behöva runka av sig i riktiga rulltårtor, istället för tjejer, ho ho ho!”

Bror:
*blir sur, å fule Fredde-Peddes vägnar*;)




13 thoughts on “Rulltårta

  1. Tja vad ska man säga annat än att mäns ego alltid är så stort oavsett hur de själva ser ut eller agerar. Ligga ska de och om de ligger med någon de finner oattraktiv ska denna tjej vara så tacksam över att hon fick något. Liknande kommentarer finns överallt och ibland kan man dessvärre också höra kvinnor säga samma saker. "Hur fan kan han vara med henne, hon är ju tjock." Eller; "Jag fattar verkligen inte vad han ser hos den fula bruden." Allt handlar om utseende och män ska bara före se sig som om det är deras rättighet. en faktum är att mäns kommentarer om kvinnor skulle kunna bli en hel roman. Där finns ingen respekt eller ödmjukhet hos dessa idioter. Jag tror inte ens de kan stava till orden.

  2. Det är faktiskt skrämmande ibland att höra brorsan, hans polare, halvbröder och andra män tala om kvinnor och tjejer. Det första de kommenterar hos varandras och andras tjejer är utseendet, precis som du skriver Bella och föraktet när någon av tjejerna inte passar in i "idealet" är drypande. "Fel" går alltid att hitta hos tjejerna. För stora fötter, för konstiga kläder, för smala, för tjocka eller bara "psyksjuka".Jag tänker alltid – "vem har lärt dem det…?"Inte har mamma, jag och syrran lärt brorsan i alla fall. Det är en sak som är säker så hur blev han sån här?Notera också hur han intar försvarsställning när jag börjar tala likadant om Fredde, som han själv talade om Freddes nya tjej. Hur kommer det sig? Det är tydligen synd om Fredde när jag kommenterar hans utseende på ett föraktfullt sätt men det är inte synd om hans nya tjej när killarna pratar skit om henne? Jag förstår inte hur han/de tänker?Visst finns det kvinnor och tjejer som gör likadant, men sällan mot männen de dejtar eller ligger med – de snackar istället skit om andra kvinnors utseende, som du skriver Bella. Hos de här grabbarna (den ena är över 30, BTW) finns ingen respekt för tjejer, nej. Man undrar hur länge sedan det var, som de såg på sig själva i spegeln för att öht kunna yttra sig om andras utseende? Min lillebror är tyvärr ganska snygg (och det vet han om) men vi snackar ju inga perfekta utseenden hos någon av de här grabbarna. De har ju själva diverse "defekter" som de borde noja över mer, än över hur mycket "rulltårtan" väger.Som jag brukar säga – det är tamigfan ett under att tjejer ens vågar klä av sig nakna framför killar idag? Ser de "fel" ut på minsta sätt, så informerar killarna hela stan om hennes "defekter".

  3. Ja, här i bloggen heter min brors halvbror Oskar;)Jag har inget släktskap alls med Oskar, Ver. Komplicerat som sjutton i min familj;)

  4. Problemet Calle, är att det aldrig tar slut. Om jag skulle anmärka på precis allting så hade vi blivit ovänner varenda gång vi träffas, min bror och jag. Det innebär alltså, som det ofta gör med män, att man måste välja sina strider och att det mesta tillåts passera. En ständig strid…. suck…

  5. Ha ha ha! Vilken liten idiot!Han tycker att det bara skall finnas små storlekar i kläder så att folk tvingas banta. Tjocka människor skall inte få gå på stranden och visa upp sig. Som "ideal" visar han en bild på opererade Barbie-tjejen och en bild på en annan tjej som jag känner igen… är det den där Kissie..? Om det är det så, är även hon opererad för att passa in i mansidealet för hur kvinnor "skall" se ut. Saken är den, att väldigt, väldigt få kvinnor är så pass smala på "naturlig" väg. Mycket få kvinnor kan äta och träna normalt och ändå vara så magra. Ser kvinnor ut på det här sättet, så är det med all sannolikhet ett resultat av mycket hård träning och svält. Eftersom kvinnors bröst till stor del består av fett, finns det heller ingenting "naturligt" med att magra kvinnor har utvecklat stora bröst. Magra kvinnor med jättestora bröst, har med all sannolikhet opererat in silikon i sina kroppar, precis som de här två tjejerna på bilderna. Allt detta tycker idioten är hälsosamt för tjejer att göra? Svälta, träna hårt, operera om och fettsuga sina kroppar. När jag ser såna här tjejer på stranden så tänker jag att de borde gå runt med en skylt som säger "svält, operationer och många timmars hård träning skapade denna kropp";)

  6. Om jag ser sådana tjejer… på stranden, på gatan (nej, inte så på gatan, men gående), eller var som helst, så tänker jag att "hon där är en sådan som är ganska osäker på sig själv men låtsas att hon har ett jättesjälvförtroende", i tillägg tänker jag att sådana tjejer är sådana som lättast faller för skitstövlar av några killar. Lätta att manipulera. Synd på dom? Ja och tja. Krake söker make, har jag lärt mig efter hand. Det är inte helt utan årsak att två personer hittar varandra. Det är ofta att det är något gemensamt som gör att två personer passar i hop. Sådana tjejer är ofta lika kalla och kyniska som dom killarna som dom utnyttjas av. Går och snackar skit bakom andras rygg, älskar att kivas, osv. Men det är synd att unga tjejer påverkas till att falla för sådant strunt hellre än att lära sig att bli självständiga, att se positivt på livet, att våga försöka klara sig själva.

  7. Andreas: Exakt! Jag tycker ofrivilligt lite synd om de där uppsminkade, tillgjorda och fejkade tjejerna. Jag tänker precis som du, dvs "oj, vad hon är osäker på sig själv" eller "oj, vad hon springer omkring och anspelar på manlig sexualitet – har hon ingen respekt för sig själv alls, inget självförtroende?"Som du skriver – vilken typ av män/killar hittar de här kvinnorna/tjejerna? Är såna killar något att ha? Killar och män som inte gillar kvinnor, i kvinnors naturliga skick? Jag har tyvärr själv varit en sådan ung tjej som tyckte att det var jätteviktigt att se snygg och sexig ut för killar. Vilken typ av killar drog jag till mig? De snygga, korkade, elaka, dominanta killarna som föraktar kvinnor. Innerst inne visste jag, att det inte var MIG de var intresserade av. Hade jag tvättat av mig sminket, tagit av mig märkeskläderna, gått upp 10 kg och slutat bete mig som de förväntade sig av mig, så hade de kastat mig på soptippen. Som tur var, dröjde det inte särskilt lång tid innan jag insåg detta men vissa kvinnor håller på så här i hela sina liv. När de blir "för gamla" eller har fött barn och "förstört" sina kroppar, lägger de sig på operationsborden för att bibehålla sina egna och andra mäns fejkade intresse av dem. Det är sorgligt att bevittna dessa desperata kvinnor.Jag är så tacksam för min plastpappa och mamma som alltid har lärt mig att klara mig själv. Min pappa har nästan varit mer pushande i den frågan, än mamma. Han har aldrig förutsatt eller påpekat att jag "måste" träffa en man och skaffa barn – han har i själva verket sett väldigt positivt på att jag alltid har sett till att vara en fri människa.

  8. Roligt på samma gång! Men det är bra, på honom så näsa "blör"! Det är bra att vända på perspektivet då får dom förhoppningsvis ett litet hum om vad det handlar om. Män är så självklara i sin roll som Guds gåva till kvinnorna så dom kan inte tänka i andra banor. Men det är givande att läsa om dig och din bror. 🙂

  9. Det ligger mycket i det du säger, SQE. Hur många gånger har man tex inte hört män säga att kvinnor måste "få stock" för att vara glada och nöjda:)?Män projicerar sina egna önskningar på kvinnor, får dem att låta som om mäns önskan är kvinnors önskan.

Kommentera

