Japanska kvinnor föraktar hetero-sex

Unga japanska kvinnor är inte intresserade av och till och med föraktar, att ha sex med män.
http://www.metro.se/sex-strejk-hot-mot-japan/Whhmju!5mdPT3iUSEdae0ZOChE6lg/

”Japanska politiker varnar för att landet kommer “utrotas” om invånarna inte börjar ha mer sex.

Japan har drabbats av “sekkusu shinai shokogun” – celibatsyndromet. Allt fler unga japaner har vänt ryggen åt förhållanden, samlevnad och sex. Ny statistik visar att 45 procent av alla kvinnor 16-24 år “inte är intresserade av eller föraktar sex”. Drygt en fjärdedel av männen känner likadant, enligt landets familjeplaneringsdepartementet.

Många kvinnor vill inte känna sig inlåsta som hemmafruar, speciellt när den svaga ekonomin gör att männen inte tjänar lika bra som tidigare, enligt the Guardian.

Kunio Kitamura, chef för familjeplaneringsdepartementet, säger att situationen är så allvarlig att Japan hotas att “försvinna genom utrotning”.”

Hur skall japanska maktmän göra nu, för att ”få” (tvinga eller manipulera) sina unga kvinnliga medborgare att gifta sig med män, leva tillsammans med män, ha sex med män och skaffa barn med män?

1. Låta någon man skapa romantiserade tv-serier, som tex ”unga mammor”?
2. Släppa den manliga porren fri?
3. Låta de manligt ägda och styrda tidningarna sprida baby-boom-propaganda eller heterosex-propaganda, som de gör i vårt land, med rubriker som ”bättre (hetero)sex, mer (hetero)sex, (hetero)sex är bra för hälsan” osv, osv?

Eller skall maktmännen ta till gamla hederliga manliga tvångsmetoder mot kvinnor som tex:

1. Äktenskapstvång mellan man-kvinna?
2.  Utmanövrera kvinnor från studier och arbetsmarknad så att kvinnor blir tvungna att bo tillsammans med en man, för att ens få mat på bordet och tak över huvudet?
3. Förbjuda preventivmedel/abort?

Eller tänker makmännen i Japan, för första gången i vår manliga världshistoria, börja fundera över vad kvinnor vill ha och behöver i sina liv, utan att behöva blanda in män i dem? Tänk om maktmän, världen över, kunde börja se på kvinnor och män som separata individer och inte som en gemensam ”enhet”, ett slags pinsamt och konstlat bihang till varandra som dessutom, bevisligen, fungerar mycket dåligt för både kvinnor, män och barn? Hur vore det att fråga kvinnor själva, vad kvinnor vill ha och behöver för att tillhandahålla fler barn åt nationen?



26 thoughts on “Japanska kvinnor föraktar hetero-sex

  1. Det går inte att få ett så kadaverdisciplinerat och statusfixerat folk att ha mer sex. I synnerhet som det finns så många alternativ till heterosex – där finns ju porr i alla dess former och dom som har lite fritid över (finns det någon som har det öht i Japan) lever förmodligen i virituella fantasivärldar. I Japan (förmodligen enda land i världen) erkänner man att människor kan arbeta ihjäl sig. Finns till och med ett ord för det "karoshi". Att få ett sånt folk att ha mer sex ser faktiskt rätt hopplöst ut. Tror ni inte det kommer sprida sig till Sverige? Vi som har arbete får jobba skiten ur oss och inte sällan göra jobb för både två och tre personer medan massarbetslösheten växer. Vem orkar tänka på annat än sova efter jobbet? Ser man på dom långlediga skrivbordskrigarna verkar det som att tiden hellre används till att hata och förtala på nätet istället för att ägna sig åt socialt samkväm. Många män får heller inte längre stånd awfk på grund av dom förstörts av nätporren.När jag tänker efter så tror jag att den här celibattrenden sprider sig över hela västvärlden.GF

  2. Jag instämmer i det du skriver, GF. Jag förstår bara inte varför män och kvinnor hela tiden måste hetsas, pushas till att ha mer sex MED varandra? Jag tror nämligen inte att jordklotet skulle må dåligt av en mycket mindre folk – tvärtom. Jag tycker att det är viktigt att skilja på sexualitet och reproduktion, vilket maktmän i alla tider har lyckats blanda ihop. Att kvinnor och män inte har sex med varandra, innebär inte per automatik att de inte har sex alls. Det innebär bara att de väljer, att inte utöva sin sexualitet med motsatt kön. För att få kvinnor i världen att bli intresserade av att bli mammor, måste man skapa förutsättningar för dem (om man nu tycker att det är så livsviktigt att öka befolkningsmängden). En kvinna måste få kunna bli mamma, utan att tvingas in i ett hem med en man, med all förlust som det innebär för kvinnor och barn idag och utan att tvingas "dela" föräldrarskapet med mannen som har befruktat henne. Man måste se på kvinnor som separata individer och skapa ekonomiska och sociala förutsättningar för kvinnor att tjäna sitt land och för att hålla befolkningstillväxten intakt. Jag tycker inte heller att det är konstigt att celibat-trenden (obs! bara när det gäller heterosex) och singelhushållen sprider sig över världen. Det finns inga fördelar för kvinnor att ha sex med män idag (tvärtom) och det finns inga fördelar för kvinnor och barn att dela sina hem med män. Nu är det hög tid att se på kvinnor och män som individer i världen och skapa en värld, inte bara för och åt män, utan också för kvinnor och barn.Japanska unga kvinnor gör helt rätt. De vägrar att leva sina liv för att tjäna män och manssamhället och det innebär att maktmännen måste tänka till och skapa bättre och moderna förutsättningar för kvinnor och barn, om de inte vill att japanerna skall dö ut. Så borde vi kvinnor i övriga världen också göra.

  3. Här i Sverige har vi ju ingen annan möjlighet än att vägra sex – om vi inte vill bli uthängda på nätet. Bra dom, förresten, den där Göta Hovrätt, nu får vi som vet vilka konsekvenser ett sexualiserat samhälle har för våra barn och ungdomar, ytterligare en anledning att dra upp gylfen.

  4. Det ligger mycket i det du skriver. Kvinnor/tjejer som har sex med män, tar enorma risker. Risk för ofrivillig graviditet, livsfarliga biverkningar av preventivmedel, livsfarliga könssjukdomar samt risk för både psykiskt och fysiskt sexuellt våld som kan traumatisera kvinnor för livet. Utöver detta – det är tydligen också okej för män att filma kvinnor under sexakten och sprida filmerna vidare för hela världen att se? Det är till och med okej för män att döda kvinnor under "sex". Varför tar kvinnor sådana risker? Eftersom ganska få kvinnor upplever sexuell njutning varje gång de har sex med män, så blir det hela än mer "intressant". Som någon beskrev det i ett utländskt forum – människor kn*llar ihjäl sig, inte bara i Afrika med hiv/aids-epidemin. Faktum är att det är främst kvinnor, barn och gaymän som blir "ihjälkn*llade" av män.

  5. En annan sak som slår mig och som du skrivit mycket om att är nog att kvinnor och tjejer alltmer börjar förakta killars och mäns sexualitet när dom ser att män/killar väljer grov nätporr och förväntar sig att kvinnor/tjejer ska agera som ludren i p-rullarna.Har unga kvinnor i min omgivning som berättar om att alltfler killar vill ha analsex. Dom här tuffingarna vägrarna och hänvisar killarna till att sätta på sina polare i röven om det nu är analasex dom vill ha. Kul om fler tjejer vågade säga ifrån denna smärtsamma (för tjejer) typ av sex.Tjejer är ju heller beroende av en penis för att ha bra sex (tur det med tanke på dagens kvinnoförnedrande ideal). Dessutom ser tjejer hur olika mansrörelser sprider ut sig och hjälper män att börja tvista om barn redan när kvinnan är gravid för att sedan tvista under hela barnets uppväxt för att dom anser sig missnöjda. Sånt skrämmer skiten ur tjejer och det är säkert också en bidragande del till att många unga tjejer i dag väljer att inte skaffa barn.Det är inte kvinnors fel att tjejer och kvinnor inte vill ha sex eller föda barn. Sug på den gubbstrutsar!!GF

  6. Det finns många aspekter i det här, GF. Kvinnor/tjejer som äcklas alltmer av manlig sexualitet och som framför allt inte får ut ett skit av heterosex. Killar som beter sig som kåta runkpellar och tjatar sig till "sex" i alla dess former, inte minst bajs-sex som nästan inga kvinnor får ut annat än smärta och äckel av. Den manliga sexualiteten verkar alltmer gå ut på att förnedra, skada och orsaka smärta hos kvinnor och självklart finns det få kvinnor som kopplar allt detta till "skönt sex".Kvinnor är defintivt inte "beroende" av mäns penisar för att tillfredsställa sin sexualitet. Tvärtom, faktiskt. Studier visar istället att kvinnors orgasmförmåga MINSKAR så fort en man blandas in i "sexet". Mannen upplevs snarare som ett störande element. Lägg till utseendehetsen som kvinnor och framför allt unga tjejer idag "måste" anpassa sig till, INNAN de har heterosex med män. Det "måste" helkroppsrakas, skaffas silikontuttar, kläs i "sexiga" underkläder, bantas, solas, tränas och i vissa fall både lavemangas och blekas/ta bort analhår osv, osv. Dessutom finns det krav, som sagt, på hur kvinnor "måste" bete sig under heterosexet. De skall stöna högt, försöka se kåta, glada och tacksamma ut när de får snopp i munnen eller sperma i ansiktet och låta sig vridas, bändas och kastas runt, precis som män gör med kvinnorna i de manliga, mycket fantasifulla porrfilmerna.För vad, är den stora frågan? Några minuter av en mans mycket sexuellt otillfredsställande runkande i ens kropp? Nej tack, för mig. Jag kan komma på ett par tusen andra mycket mer tillfredsställande saker att fördriva min tid med.Dessutom, som du skriver – att skaffa barn med en man idag är inte att rekommendera. Barnen tillhör mannen eftersom fadersrätten väger betydligt tyngre än modersrätten. Utöver det, är barnafödande och att leva tillsammans med en man, fullständigt förödande för en kvinnas ekonomi, yrkesliv och sociala liv.Det gäller att kvinnor och tjejer ställer sig frågan – what´s in it for me? Vad vinner jag och vad förlorar jag på att umgås med män? Det är hög tid att män istället får visa kvinnor, vad de har för positivt att tillföra till en kvinnas och hennes barns liv.

  7. Tja, den manliga porren kan man väl nästan räkna som frisläppt. Hela nätet är fullt av porr. Den manliga porren finns också, även om det är ett annat sätt, i våra tidningar och helst riktas de mot unga tjejer som om man tänkte att "man ska smida medan järnet är varmt". Och med tanke på hur skev bild de allra flesta män verkar ha av sex tillsammans med en kvinna finns det väldigt många anledningar att bojkotta det. Sex med en man innefattar till största delen risker och jämför man det med det lilla ynkliga nöje akten i sig kan innebära så är det inte värt det. Jag har sagt det förut och gör det igen. Jag har valt bort män i mitt liv, sedan många år. Jag har inte en sekund ångrat mig och jag det bra mycket bättre än när jag levde tillsammans med en man. Skulle jag vilja ha sex, och det fanns en tid när jag ville det, trodde jag, men efter lite eftertanke visade det sig att det var inget annat än ett led i den där gamla vanföreställningen att "man måste träffa en man" och när jag insåg vad det var jag höll på med, när sista pusselbiten föll på plats så försvann det behovet, av en man alltså. Sex har jag när jag vill och känner för det, på egen hand. Det funkar super och det för inga som helst risker med sig. 🙂 En sak ångrar jag i livet, nämligen det att jag var så dum och skaffade barn tillsammans med en man. Idag hade jag aldrig gjort det valet. Barn hade jag kanske skaffat men då på egen hand.

  8. Bella: Angående sista meningen, i så fall hade det garanterat varit det bästa för både dig och inte minst barn(et). Det positiva är ju att det finns nya generationer (som nämnt i inlägget över) som tänker annorlunda. Här i Norge är det fler och fler kvinnor som får barn på egen hand. Apropås vilket, om du kan läsa norska rekommenderar jag att läsa detta fina inlägg :)http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2012/01/16/nar-selvvalgt-singlemor-til-donorbarn-er-et-forstevalg-beretning-fra-pernille-fra-norge/

  9. Som man är det bara positivt att få bort fokuset från penis under sex. Det lär en att fokusera på annat än bara in-ut-sprut-slut. Problemet är bara, som Bella nämner under, att många kvinnor också fokuserar på penisen. För många, väldigt många, tjejer/kvinnor är det viktigt att han sprutar. Många söker en sorts bekräftelse i hans penis. Som i att hon känner sig älskvärd för att han sprutar.

  10. Hur många såna där nätpedofiler finns det i vårt land, egentligen…?Förfärligt hur gamla snuskgubbar påtvingar barn sin manliga sexualitet!Tack för länkarna!

  11. Bella: Jag tänker samma sak som du. Är det verkligen värt det, att ligga med en man? Vad ger det mig och är det en så pass positiv upplevelse, att jag är villig att utsätta mig för alla risker med min hälsa, som medföljer? Nej, är det enkla svaret.Jag har förstås tänkt samma sak som de flesta andra kvinnor, dvs man "skall" träffa EN man i sitt liv. Det är något som vi kvinnor (och män) får lära oss tidigt – "så skall det vara" och "så skall man göra". Sen skall man skaffa två barn, villa, volvo och vovve och leva "lyckligt" i alla sina dar. Verkligheten är/blir tyvärr ofta en helt annan.Idag tänker jag (när någon man försöker nästla sig in i mitt liv och hem): vad kan du tillföra mig, som man? What´s in it for me? Vad han "får" av mig är ju så att säga underförstått. Han föreställer sig att han får en kvinnas kropp i sitt hem, att på regelbunden basis utöva sin sexualitet med. Han föreställer sig att han får en kvinna i sitt hem som lagar mat, städar, handlar, bakar och skapar "ordning", mys, tar hand om ev barn och som "pysslar om honom" så att han kan ägna sig åt roligare saker, tex sina fritidsintressen eller arbete. Han föreställer sig att han får en kvinna som gör allt för att hålla sig attraktiv och "sexig" för honom, livet ut och ständigt redo för hans sexualitet.Så vad blir då själva "vinsten" för mig och andra kvinnor? Vad "får" vi ut av detta? Vad tillför mannen, som vi påstås inte kunna leva utan?Andreas: jag hörde talas om en kvinna så sent som igår kväll, som hade blivit mamma via insemination i Danmark. Det blir allt vanligare och det verkar som om allt fler kvinnor börjar tänka till kring vad de får ut av/inte får ut av att dela sina hem med en man.

  12. Min åsikt är att äktenskapet är en institution och en omodern mans-tradition, skapad på manliga religiösa föreställningar. Jag kan inte för mitt liv fatta, varför folk gifter sig? När man väl har gjort det och skaffat barn så är man inte fri att lämna partnern, när man vill. Då måste man först skicka in en massa papper till myndigheterna och vänta på att äktenskapet och tillgångarna har upplösts/fördelats och sedan måste man ha "betänketid" i sex månader, innan man är en fri människa igen.Det verkar som om allt fler kvinnor har börjat tänka till kring de här hetero-frågorna och det är mycket positivt för både kvinnor och barn.

  13. Andreas: stämmer bra, det du säger. Om fler män bortsåg från sig själva, sin penis och sin egen njutning så skulle de bli bra i sängen för kvinnor. Penetrationssexet är som sagt inte sexuellt tillfredsställande för de allra flesta kvinnor och det VET vi idag. Tyvärr har vi kvinnor varit duktiga idioter i manssamhället och lärt oss att det viktigaste för oss, i våra "sexliv" med män, är att tillfredsställa honom och HANS sexualitet i första hand och hålla honom nöjd och glad.Penis i fokus, som överallt annars i världen:(För min egen del har jag ofta fokuserat på mannens penis, bara för att få "sexet" överstökat. Ju snabbare han blir klar – desto mindre plåga för mig:)

  14. Inslag om kvinna som vill jobba i Japan ett mansdominerat samhällehttp://www.svtplay.se/klipp/1503194/ett-mansdominerat-samhalleTidigare har en dokumentär om sexualitet i Japan gått att se på SVT Play. Med fransk talade speaker röst. Riktigt intressant handlar bland annat om kvinnor som lever i sex lösa förhållanden och mansroll i förändring!

  15. Tack för tipsen Johan! Mycket intressant och även om Japan fortfarande ligger långt efter oss på vissa områden (tex pappaledighet), så ser vi samma manskultur där, som här. Kvinnors lägre löner, föreställningar om att kvinnor skall ha lägre lön än män, stanna "hemma" i hemmen som de delar med män osv, osv. Hade varit intressant att också se "Sex i stressat Japan" men det är bara trailern som ligger på SVT Play?

  16. "Sex i stressat Japan" finna du söka på sökmotorn vars koncern har denna blogspot, används som orakel av många, har social medie grej och känd enorm videosite! Något som många lätt kan lista ut hur finna! NU även UTAN usel siten TPB.

  17. Säg ifrån om det plågar att jag kommer med så många länkar för här kommer jag med en till som jag fick i dag. :)Powerful Ads Use Real Google Searches to Show the Scope of Sexism Worldwidehttp://www.adweek.com/adfreak/powerful-ads-use-real-google-searches-show-scope-sexism-worldwide-153235

Kommentera

