Bortgjord

Jag var på tjej-fest för några år sedan (kände bara 1 av ca 10-15 tjejer) och till min fasa, bestämdes det att vi skulle sjunga karaoke och tävla mot varandra.

Jag skulle börja tävla mot en tjej som heter Sussie och innan vi började sjunga (?), höll vi på att stöka med mickarna fram och tillbaka, oss emellan. Det ledde till att jag senare gjorde bort mig något alldeles gruvligt. Som ni kanske vet, registrerar karaoke-maskinen hur falskt eller fint man sjunger i micken.

För det första, var låten som vi skulle sjunga svår med mycket höga toner, vilket ledde till att vi snarare gallskrek, än sjöng. Jag menar – testa att sjunga till låten nedan, så får ni se hur ni själva lyckas;)

För det andra, efter allt fipplande med mickarna fram och tillbaka mellan Sussie och mig, så visade det sig att jag inte hade koll på vem som sjöng, i vilken mick. Jag trodde nämligen, att det som Sussie sjöng i mick ”A” och som reggades på henne i karaoke-maskinen (mycket falskt), var jag och tvärtom. Är ni med? Jag sjöng alltså i mick ”A” och Sussie i mick ”B” men jag inbillade mig, pga att vi hade bytt mickar fram och tillbaka, att det var tvärtom. Jag trodde alltså att Sussies falsksång, var min falsksång. Sångtävligen slutade med att jag (som trodde att jag hade förlorat och att Sussie hade vunnit), besviket kläckte ur mig:

– ”Åh, herregud vad dålig jag är – fy sjutton vad falskt jag sjöng. Grattis Sussie!”

Tjejen som skötte karaoke-maskinen:

– ”Men NBT, du vann ju! Du är ju ”A” och Sussie är ju ”B”.

Det jag egentligen satt och sa, var alltså att Sussie sjöng jättedåligt och falskt och ”grattis Sussie”!

Och ungefär där, ville jag sjunka genom jorden.

Kommentera

