Norge skärper kvinnors aborträtt

Här skriver jag precis i kommentarsfältet om att kvinnors aborträtt i Sverige, med all sannolikhet kommer att inskränkas, inom en mycket snar framtid…..

…..bara för att i nästa stund hälsa på i bloggen Ingen Mans Kvinna och läsa om att detta nu är verklighet i vårt grannland Norge.

Inte blev jag särskilt gladare över att Suspicio, en av nätets allra viktigaste och mest informativa bloggar om sexuella övergrepp mot barn, funderar på att lägga ned…

Den här låt-texten känns mer aktuell än någonsin:

2 thoughts on “Norge skärper kvinnors aborträtt

  1. Instämmer helt med dig i sak. Men är inte titeln en aning missvisande? Är det inte så att Norge inskränker eller försämrar den tidigare aborträtten? Att skärpa kvinnan rätt ger åtminstone mig motsatta associationer. Dvs att man ger kvinnan s t ö r r e självbesämmande inte mindre?

    • Gör det? Själv tycker jag att ”skärpning” är samma sak som ”inskränkning” men…? Du kanske har rätt, jag vet inte..? Vad säger ni andra?

Kommentera

