Upprop!

En läsare postade en kommentar som jag vill lyfta upp:

”NoBoy Toy – inför det nya året 2014:

Ett upprop pågår på Facebook med syftet att återställa åtminstone en allmän debattplats, public serviceforumet SVT Debatt, fri från hat, hot och förföljelse mot kvinnor som vågar uttrycka krav i det patriarkala systemet i Sverige, fortfarande en våt, kvävande filt över jämställdheten mellan män och kvinnor.

Ett system som gör att kvinnor misshandlas, våldtas och mördas i nära relationer, måste söka skyddade boenden, nekas polisskydd i ”brist på resurser”, nekas jämställda löner för lika arbete, tystas med sexistiska kommentarer . . . etc.

En facebookgrupp har bildats med krav på SVT Debatts ledning att äntligen ta sitt ansvar och säkerställa en moderering värd namnet. Det senaste året har varit ett år av eländiga ”debatter” på forumet.

Vi ser i stället fram emot ett år av demokratiska debatter där vi kan diskutera vidare på vägen till ett jämställt Sverige.

Skriv under den petition på facebook som kommer att överlämnas till SVT Debatts ledning inom kort.”

Ni, mina läsare, brukar alltid vara duktiga på att hjälpa till när det behövs. Kan vi hjälpas åt att skriva under detta, samt sprida denna info på olika bloggar, bland släkt och vänner – tja, överallt…? Tyvärr är jag inte själv medlem på facebook…

OBS!! Tillägg 21:31

”Tack, för att du ställer upp! Skriv gärna på själv! Gå  bara in på:
skrivunder.com”

Hittar ni det??

21 thoughts on “Upprop!

  1. lagom till att lady dahmer var med på tv 😀 finns det en länk, eller var hittar man detta?

    • Skrivit under 🙂 varit inne lite på svts debattsidor också, men man orkar ju inte läsa skiten i längden 😦 ofta någon kvinna som kommer med kloka saker, blir nedskriven med blaj 😦 hoppas detta upprop leder till något!

      • Tack för påskriften, helena! Ju fler vi är…
        Kommentarsfälten i Svt Debatt brukar se ut som hålen i osten, ungefär? Var och varannan kommentar är anmäld och borttagen och om man råkar se någon klok kvinna som envist försöker göra sig hörd så blir hon ändå bara nedskriven med blaj, som sagt. Problemet är förstås modereringen, som sköts av Interaktiv Säkerhet.
        Tack igen!

  2. Självklart att skriva under!
    Rasism och sexism eller det rena kvinnohatet är fått breda ut sig på SVT:s eget flashbackforum alldeles för länge!

      • Jättegladast är jag i dag för Maria Svelands underskrift för henne har vi fajtats tonvis för mot all dem som utan att läsa hennes bok eller en endaste recension har fått för sig eller snarare medvetet illvilligt tolkat det enda de läst av den boken, nämligen TITELN ”Hatet” som om det var Maria själv som stod för hatet Suck! :Tack igen , kan inte sägas nog många gånger för att du promotar uppropet NBT!

      • troubariz: Hahaha! Finns det människor som har tolkat boken ”Hatet” som att det var MS som ”hatade”? Då har de bevisligen inte ens läst boken.;)
        Det var så lite, troubariz – klart att jag (vi) ställer upp!

    • I shit you not NoBoyToy! Inte en ENDA av hundratals som hade synpunkter på den ”hatiska, destruktiva” boken hade läst den. Sveland var växelvis ”hatare” eller ”offerkofta”. Jag tänker inte besudla din blogg med några exempel på kommentarer därifrån De sparar jag till mina ångestframkallande icke kommande memoarer! 🙂

      • troubariz: det är ju för dråpligt med de där människorna som sitter och har åsikter om saker som de inte ens har satt sig in i? Tex boken ”Hatet” eller feminism;)

  3. Bäst i test på SD, förlåt, SVT-debatt i afton:

    ”Jag fattar inte vad vi skall ha dagis till över huvud taget. Det fanns inte på artonhundratalet, ändå funkade allt perfekt.”

    • troubariz: jag skrattade så jag nästan dog när jag läste din kommentar:)

      Jag kan inte låta bli att undra hur det står till med vissa människors förstånd?

Kommentera

