Dumpade den sura fisen

Min styvbror och jag kollade på ”Bachelorette” härom kvällen. Jag blev så full i skratt när en av männen i programmet uttalade sig om hur det var att bo tillsammans med och umgås med x antal andra män på daglig basis. Han tyckte inte att det var särskilt kul, eftersom ”killar luktar illa”, snarkar, fiser mycket och är allmänt skitaktiga/slarviga av sig.

Jag tänkte – undrar vad män tror att kvinnor tycker, eftersom det så att säga är självklart för många män, att kvinnor skall vilja leva tillsammans med män, dela sina hem med män, sova bredvid män och till och med dela sin sexualitet med män? Kvinnor förväntas stå ut med sånt som män själva inte står ut med, dvs män?;)

Jag tycker inte heller att det är särskilt najs att bo ihop med män. Många män har en fotsvett som kan döda ogräs och många män fiser helt obehindrat i kvinnors och andra människors närvaro. Många män snarkar på nätterna och mäns stixiga skäggväxt kan orsaka rivsår i kvinnors ansikten och på kvinnors kroppar. Många män är allmänt slarviga och bryr sig t.ex inte om deras odiskade tallrikar och grytor har stått i köket i ett par veckor, börjat mögla och luktar sopstation. Vissa män anser att det är onödigt att byta kalsonger och strumpor varje dag eller att duscha/tvätta sig varje dag.

Jag hade en pojkvän en gång som tyckte att han var rolig när han lade en sur fis under täcket och sedan ”stängde in” mig under täcket med påföljd att jag började klökas alldeles hejdlöst. Detta agerande gjorde att jag tyckte att han var både primitiv, barnslig och äcklig.

Jag dumpade den sura fisen.

25 thoughts on “Dumpade den sura fisen

  1. Så jävla sant! Hela grejen med att tjejen inte är äckliga och inte ska fisa och vara ofräscha har verkligen gått för långt, självklart ska en ha rätten att vara människa. Men hela den här grejen med att män verkligen är äckligare än en människa behöver vara har jag aldrig förstått mig på. Mitt ex fes också. I mitt ansikte. När jag låg ner och blundade. Det tyckte han var sjukt roligt. Jag kommer aldrig förstå.

    • Sara: Jaså, du har också råkat ut för en sån där man som tvingar på en sina äckliga fisar?;)
      Min brorsa (mfl) har en ful ovana att fisa i bilen och eftersom jag är väldigt kvackel/äckel-magad så slutar det alltid med att jag måste stanna bilen, alternativt rulla ner alla rutor för att inte börja kräkas. På allvar alltså. Det verkar finnas många män som gillar sån där kiss- och bajs-humor? Jag förstår inte alls vad som är så roligt?

  2. Ja, och som dessutom överlåtit disk, tvätt och annat i sin egen lägenhet till mig och sin mamma.
    Åh fy! Hatar när en så känslig själv också att det verkligen blir tortyr, som då av någon anledning gör att män tycker att det är ännu roligare?
    Jag är stark motståndare till att tjejer inte ska kunna fisa/bajsa/rapa för att det är ”så himla pinsamt”, men det finns gränser för vad som är okej. Typ alla mina tjejkompisar med pojkvänner har under flera års tid undvikit att släppa ifrån sig mänsklighet i mannens sällskap vilket är hemskt. Hej magproblem liksom, men i motsats så har typ alla mina tjejkompisar blivit utsatta för så vidriga grejer som här ovan. Det måste finnas en balansgång, att vi alla får vara människor, men vi behöver liksom inte stänga in andra människor eller tvinga på andra mindre trevliga upplevelser som t.ex toalettbestyr.

    Män och kiss- och bajs-humor, en av livets stora gåtor..

    Och tack för grym blogg! 🙂

    • Sara: ja, eller hur? Ju äckligare man tycker att de här männen är, desto roligare verkar det bli för dem? Vad är det för fel på dem?

      Jag tycker verkligen inte att tjejer ska ta över det här äckliga manliga beteendet tex att rapa eller fisa rätt ut, bara för att liksom provocera och äckla andra människor så mycket de kan. Det finns faktiskt folk som jag (och du?) som börjar kräkas av tex andras fis-lukt.

      Tack själv för att du läser min blogg och tar dig tid att kommentera, Sara! Välkommen!

      • Ja, det är också jättekonstigt. Att de pga detta könade samhälle kan växa upp och verkligen tycka och tro att de är störst, bäst och vackrast, med sånt otroligt självförtroende att de bara blir vidriga. Helt crazy!

        Tackar! 🙂

      • Sara: mäns självförtroende verkar mest bestå av att trycka ned kvinnor? Då känner sig många män ”stora”, dvs när de får göra kvinnor ”mindre”?

  3. Var det möjligen så att pojkvännen i fråga åt den mat DU lagade åt honom och
    att gaserna i magen blev som de blev p g a bruna bönor o liknande ?

    • Ver: åååh, ni fantastiska män! Nu blev pojkvännens äckliga fisar helt plötsligt flickvännens problem/skuld/ansvar? Hur kommer det sig att ni män alltid måste skylla ert dåliga beteende på kvinnor? Är det i själva verket så att allt dåligt som män gör, tycker män är kvinnors fel?;)

      Finns det fortfarande kvinnor som lagar mat åt män i denna moderna tid, menar du?

      • Hahahaha! En kränkt liten snutteplutt som vill försvara sin rätt att få fisa andra människor i ansiktet – vilken rolig och tragisk liten bajsblöja till man. Att de här infantila och socialt inkompetenta ”männen” får bestämma något öht i samhället övergår mitt förstånd. De måste genast avsättas från makten för de klarar ju uppenbarligen inte av det. Men tack för att du publicerade kommentaren NBT, nu fick jag mig ett gott skratt här på kvällskvisten 😉

      • WDF: Män framställer sig själva som vuxenbebisar, rent generellt. Listan kan göras lång: de kan inte ta ansvar, skyller ifrån sig på kvinnor, klänger som apor kring kvinnors halsar, vet inte skillnaden mellan sex och våldtäkt, kallar torsk-handel med människor för ”sex” och vissa kan inte ens föda sig själva, städa sina hem eller ta hand om sina egna barn eller sin egen sexualitet.

        Skall män ens få rösta, som en klok kvinna skrev i min blogg? 😉

    • Ver: Om det nu till trotts skulle vara så att NBT lagat mat så är det ingen som tvingade exet att äta den om han nu visste att han skulle må dåligt. Och varför skulle han straffa en god gärning som matlagning med att tvinga henne att lukta på fisar?

      Finns ingen logik i ditt resonemang hur du än vänder på det.

      • Hmm och Ver: en gång lagade min pojkvän ärtsoppa åt mig som gjorde att jag blev lite pruttig. Jag lade en sur fis under täcket och stängde in honom under täcket så att han skulle bli tvingad att lukta. En annan gång fes jag honom i ansiktet. Dumma, dumma honom!!!

      • NBT: Jag dumma honom om tvingade dig att äta den goda soppan och så att du sedan blev tvungen att fisa honom i ansiktet. :mregreen:

        Ps Om du gör ett blanksteg innan du gör dina silieytecken så kommer den upp som en gul gubbe istället;) = 😉

      • Hmm: ja, han var verkligen dum, den pojkvännen;
        Jag har undrat länge hur man gör smileys-gummor så tack för tipset. Testar nu. 🙂

      • Varför säger vi ”gubbar”? Det kan lika gärna vara smileys-gummor? Ändrade mitt svar till dig – från gubbe till gumma. 😉

  4. Kan inte låta bli att undra om det inte är som så att den som legat i lumpen
    har en annan och lite mer realistisk syn på det här fenomenet …

      • Som bekant är mönstringen och värnplikten och sådant där avskaffad.
        Men då sådant fanns talades det bl a om att ”pojkar blev till män”. Ofta
        var det nog så att barnsligheten blev än mer framträdande än vad den
        var dessförinnan.

        Men du har väl sett den nya reklamen för Telenor med ”Sören” och den
        unge snyggingen Måns Zelmerlöw, som faktiskt rapar ! Så allting kan
        förpackas och säljas vidare. Underskatta aldrig folks smak !

      • Ver: Jodå, jag har tvingats lyssna till en hel del lumpar-historier. Att män skulle bli ”manliga” av lumpen är ju, som du skriver, lite dråpligt när man tänker på dessa mäns berättelser. 😉

        Jag har sett Måns i reklamen. Någon snygging tycker jag faktiskt inte att han är och att rapa rakt ut, tycker jag är fruktansvärt ouppfostrat och faktiskt rent vidrigt även om det görs på film. Både min syrra och lillebror brukade rapa högt och ljudligt efter maten men lillebror fick skärpa till sig när han bodde hemma hos mig ett tag. Nu har jag faktiskt inte hört honom rapa på länge, när jag tänker efter…?

      • Apropå Måns, så talar han i dagens Metro ut om
        sin roll som svärmorsdröm och nekar inte till att
        den har varit nyttig för hans karriär. Och jag har
        inga problem med att han är charmig och snygg !
        Han känns tämligen naturlig för mig !

        Men, om du verkligen har missat all denna reklam.
        så föreslår jag en hemmakväll med mycket TV4 !

  5. Vad gäller Måns så verkar han av löpsedlarna
    att döma, just ha gjort succe som konferencier
    på Gaygalan. Och att kunna le så där snyggt
    och naturligt (som det känns) gör mig en smula
    avundsjuk.

    • Ver: Hahaha! Det kan inte vara lätt att vara avundsjuk på en 20-30 år (?) yngre man? Du måste ju titta på gamla kort på dig själv för att kunna ”jämföra” vem av er som är sexigast, snyggast och med vackrast leende. 🙂

Kommentera

