Medlemsantalet bara ökar i F!

Jag kan glädja er alla med att medlemmarna till Feministiskt Initiativ, fortsätter att strömma in. I min del av landet har vi mer än sju-dubblat antalet medlemmar under det senaste året. Bli medlem du också! Det kostar bara 50 kronor (men du får gärna bidra med mer om du kan) och du förbinder dig inte till någonting. Här blir du medlem:

http://feministisktinitiativ.se/bli-medlem/

Gudrun Schyman är dessutom fullbokad ända fram till sommaren, på home-partys runt om i landet. Boka gratis home-party du/ni också! Här kan ni göra det: 

http://feministisktinitiativ.se/engagera-dig/politiska-homepartys/

Intresset för en feministisk politik är stort. Bidra du också – ingen kan göra allt, men många kan göra mycket!

Ut med rasisterna och in med feministerna!

15 thoughts on “Medlemsantalet bara ökar i F!

  1. Jag hade homeparty hemma hos mig för några veckor sedan med Gudrun och GUD(run) vad fantastisk hon är! Så jäkla inspirerande och ball människa. Jag blev helt starstruck och var säkert jättefjantig när jag pratade med henne men jag blev helt tagen av hennes pondus och klokhet. Och då var jag ändå ett stort fan redan innan.
    Är medlem i F! och skulle faktiskt vilja engagera mig mer. Har mailat mitt lokala kontor och fått viss respons, dock äger de flesta aktiviteter på tider och dagar som inte passar småbarnsföräldrar (dvs jag), men ska ändå försöka ta tag i detta ordentligt.
    Får jag förresten fråga var i Sverige du bor?

    • Sara: Vad kul att du har haft homeparty! Var ni många som deltog?
      Schyman är fantastisk. Hon är en otroligt skicklig retoriker och en lika skicklig och påläst politiker. Jag har en dröm om att få se Gudrun ikläda rollen som vår första landsmoder, vår första kvinnliga statsminister genom tiderna. Det är hög tid för det.

      Du får jättegärna fråga var jag bor, Sara men du kommer inte att få något svar. 😉
      Du vet, de där antifeministerna är ständigt på jakt efter min identitet och det är inte pga att de tycker att jag är söt och gullig eller att de vill komma på kafferep. 😉

      • Sara: måste tillägga här, att en inte behöver vara aktiv medlem i Fi. Det är en mycket stor hjälp för partiet att bara få in lite pengar för att tex kunna trycka valsedlar och köpa porto och liknande. Feministiskt Initiativ får ju inga jättelika gåvor från tex näringslivet som exempelvis Moderaterna och inte heller något partistöd. Som vanligt är kvinnor fattigare än män…

  2. Det var ca 32 personer, Aftonbladet var där 🙂
    Vi delar dröm för övrigt.
    Haha nä det förstår jag, tänkte mer om du kunde skriva Sthlm, Gbg, Norrland eller liknande. Inte hemadress direkt.

    • Sara: Det låter alldeles underbart och tänk att du fick vara med i AB? 🙂
      Haha! Jag undrar vad som skulle hända om jag skrev ut min hemadress här? 😉

      • Hehe, nja jag var faktiskt inte med, det var bara inspelat hemma hos mig – de fokuserade (med all rätt) bara på Gudrun.
        Hmm vet inte, bajs i brevlådan kanske. Usch! Gör det inte är mitt tips 😉

      • Du kan väl lägga ut en bild på dig själv med en spann över huvudet …

      • Du menar väl en spann och inte ett spann. ETT SPANN är inte en plasthink.

        Nej, men skämt åsido, vet jag att jag i min ägo någonstans
        har en svensk satirtidning där läsarna uppmanades att
        skicka in en nakenbild på sin sambo med en spann över
        huvudet. Det var den lilla lustigheten som jag skalade ner
        en smula.

      • Nej, det var ju ett sådant där partimöte där ”utomstående” inte känner sig
        helt bekväma. Däremot har jag sett Gudrun i SvT Forum idag, faktiskt oxå
        i direktsändning. Hon var väl ungefär lika framåt som vanligt.

        Men eftersom mötet var gratis så kanske jag missade något …

      • Ver: ”utomstående” i betydelsen ”du” känner dig inte bekväm? 😉
        Varför gör du inte det? För många kvinnor på en och samma plats?

      • Som jag just sade, på ett partimöte förväntas alla vara mer
        eller mindre troende. Och på en fest förväntas alla vara
        berusade. Inte lätt att vara utanför.

        Däremot var jag i går och lyssnade på Schymans f d
        pressekreterare, numera mestadels författare, Susanna
        Alakoski. Man kan väl säga att om Gudrun nuförtiden
        ser kön som en allt annat överskuggande faktor, så tar
        Alakoski klassfrågorna på allra största allvar, även om
        hon i förbifarten nämnde såväl genus som etnicitet som
        viktiga faktorer.

        Och så var hon generös nog att signera även tidigare
        inköpta böcker efteråt ! Inte för att jag hade några men
        ändå.

Kommentera

