Tainted love

6 thoughts on “Tainted love

  1. Jo, i det fallet är faktiskt originalet bäst även om låten spelats in av ack så
    många andra artister.

      • Förstod mig inte så mycket på Cell Stoff eller vad de nu hette. Lite kul att
        Gloria Jones var gift med den alltför tidigt bortgångne (bilkrasch) Marc
        Bolan, mannen som bl a skrev 20th century boy.

        ”Well it’s plain to see you were meant for me, yeah
        I’m your boy, your 20th century toy”

        Du har ju ”nästan” tagit din signatur därifrån. F ö är det väl lite kul att
        tjejhårdrockbandet GIRLSCHOOL behöll manligt genus när de gjorde
        sin version av låten.

      • Ver: Jag vet inte varför men jag älskar hårdrocks-brudar så tack för klippet. 🙂
        ”Wanna be your toy” är snarare motsatsen till mitt NoBoyToy? Märkligt att de sjunger I´m your boy men man får väl inte ändra låt-texter hur man vill, gissar jag?

      • Jag är smått imponerad av att videoklippet och inte bara
        länken kom in. Men WordPress är nog bra för den som
        behärskar den varianten.

        F ö spelar nog Girlschool, numera mogna kvinnor, ihop
        lite då och då. Kul att de inte, som så många andra
        kvinnliga artister, lägger av i förtid.

        Girlschool har f ö gjort en cover på Rolling Stones och
        deras ”LIVE WITH ME”, en låt med en riktig machotext.
        Men deras bästa är säkert ”Don’t call it love” och de
        båda låtarna finns på nedanstående LP.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Screaming_Blue_Murder_(Girlschool_album)

      • Ver: haha, blev du chockad när hela videon blippade upp i kommentarsfältet?

        Undrar om jag har hört de låtarna med Girlschool? Jag är lika dålig på att komma ihåg låttitlar som filmtitlar så jag måste kolla på youtube nu. Tack för tipset.

Kommentera

