Tips för hetero-kvinnor

Jag vågar påstå, att det inte finns någonting som intresserar män mer, än ointresserade kvinnor. Män avskyr i regel när kvinnor ignorerar och nonchalerar dem och de räknar iskallt med (särskilt om männen är ”snygga”) att de kan få vilken kvinna som helst ”på fall”, att hon kommer att ”beundra” dem samt att de kan ”få”, dvs manipulera kvinnor till att underordna sig män och alla deras konstiga påhitt. För många män handlar hetero-relationer om en tävling i makt, dvs att tillskanska sig makt och kontroll över kvinnor, för då anser sig män ha ”vunnit” och befäst sin så kallade ”manlighet”. Män vill bli beundrade av (alla) kvinnor och när de inte blir det, får hela deras inbillade ”manlighet” och med den, hela deras självkänsla och självförtroende sig en rejäl törn. Genom att inte ge män den bekräftelse som de är så beroende av från kvinnor, ser kvinnor till att behålla mäns intresse eftersom män måste ”vinna” tävlingen om makten, ”vinna” kvinnan och kontrollen/makten över henne.

Här kommer lite tips på hur man fostrar män: 😉

* Efter första dejten – låt alltid mannen höra av sig först, dvs var ALDRIG först med att höra av dig efter första dejten. Om mannen inte hör av sig – ignorera honom. Det kryllar av kåta män därute som vill ha dig och det vet män också.

* Säg aldrig – ALDRIG (!) – orden ”Jag älskar dig” först.

* När ni har haft hetero-sex – ligg inte kvar och gulla med mannen efter hans utlösning. Res på dig omedelbart, vägra att prata om sexet ni just har haft, gå gärna in i duschen utan vidare dröjsmål (lås dörren om dig) och återvänd inte till sängen när du är klar, utan sysselsätt dig med annat även om mannen ligger kvar i sängen. Tala aldrig om ert/ditt sexliv med mannen om det inte gäller att göra det bättre för dig.

* Fråga aldrig – jag upprepar ALDRIG – din man (eller vilken man som helst) om hur han/de tycker att du ser ut. Stå t.ex aldrig framför en man och fråga honom om han gillar dina kläder, om han tycker att du ser tjock ut eller om han tycker att du ”borde” se ut som ditt eller datt istället. Här kommer du snart att märka att män har en märklig förmåga, att ständigt vilja pådyvla kvinnor sina åsikter om kvinnors utseende, även när kvinnor inte ens har bett om mäns åsikt. När kvinnor inte ber sina män om männens åsikter (godkännande), blir många män oerhört förvirrade och nästan rabiata i sin iver att få framföra sina åsikter och sitt ”godkännande” ändå.

* Om en man gör slut med dig – hör ALDRIG av dig till honom igen och försök att ALLTID undvika att gråta, så att män ser det. Häng alltså aldrig efter män som har deklarerat att de inte vill ha dig – gå vidare med ditt liv och tvinga dig själv till att ALDRIG kräla i stoftet för en mans skull. Detta gäller, oavsett hur ”gullig” eller ”snygg” du än har inbillat dig att mannen skulle vara. Här gäller också regeln – noll kontakt. Om en man gör slut med dig – låt honom inte övertala dig till att ”bara vara vänner” – avsluta ALL kontakt med honom. För gott. 

*När din (en) man tilltalar dig och vill påkalla din uppmärksamhet – ta god tid på dig att ens reagera. Stå aldrig i ”givakt” för en man, dvs visa honom att du inte alltid är beredd att stå till hans förfogande, beredd att jobba för honom, närhelst han så önskar. Du har dina egna saker att pyssla med som är mycket viktigare för dig, än alla hans diverse problem.

* Berätta aldrig allting om dig själv, för din (en) man. Vissa saker mår du bäst av att behålla för dig själv eftersom män inte drar sig för att utnyttja dina eventuella ”svagheter” närhelst de känner att de har behov av det och själva ”vinner” på det. Räkna med att män alltid har hemligheter i sina relationer med kvinnor (JO, det har ALLA män oavsett vad naiva kvinnor vill inbilla sig) och att du också bör hålla vissa saker hemliga. Det finns ingen lag på att kvinnor måste tala med sina män om precis ALLTING. Tala med dina väninnor istället (de enda som förstår dig) och inbilla dig aldrig att en man kan, eller kommer att kunna vara din bästa vän för resten av ditt liv. Män är i regel inte särskilt bra på att se på kvinnor, som mäns ”bästa vänner” eller ens mäns jämlikar.

* Få aldrig en man att tro, att du behöver hans godkännande eller att du måste fråga honom om lov, med saker och ting. Det kan handla om att du t.ex skall gå ut med dina väninnor på krogen en lördag. Säg inte till mannen (som om du ställer en fråga till honom som han skall svara på och därmed ber om hans godkännande):

– ”Jo, jag tänkte att jag skulle gå ut på krogen på lördag med Anna, Stina och Linda….?”

Säg istället:

”Jag ska gå på krogen på lördag.”

Punkt.

Detsamma kan t.ex gälla mat (som om du ber om mannens lov, för att ens få äta en bit kexchoklad):

– ”Åh, nu blev jag lite sugen på kexchokladen som ligger i skafferiet men jag borde ju egentligen inte….?”

Gå istället och hämta kexchokladen och ät upp den, om du är sugen på kexchoklad.

* Ställ inte frågor till mannen som du på förhand vet, att du nästan aldrig kommer att få ett ärligt svar på t.ex : ”Har du varit otrogen?”. Ställ inte heller frågor till mannen som du inte VILL veta svaret på. Här får du helt enkelt välja mellan att leva i ovisshet, själv försöka ta reda på sanningen eller att ställa frågor och försöka hantera att mannen kanske (men inte särskilt troligt) ger ett helt ärligt svar. Om du t.ex ändå vet att du kommer att stanna kvar hos din otrogna byracka till karl – varför ens ställa frågan till honom om han har varit otrogen? Vad spelar det för roll, när du ändå vet att du kommer att acceptera hans otrohet och förlåta honom? ”För barnens skull” eller ”för ekonomins skull” eller för att du ”älskar honom”.

* Intervjua alltid män, INNAN du inleder något seriöst med dem och räkna inte med att du får ärliga svar. Alla män (och kvinnor) försöker nämligen alltid visa sig från en bra sida, för att imponera på tilltänkta partners i början, även om det innebär att de måste fejka, ljuga och låtsas vara något som de inte är. Försök att ta reda på vilka värderingar som mannen har och iaktta noga hans beteende, både mot dig och andra människor och förhör dig noga om hans inställning till saker och ting. Det är lite försent att göra det, när du redan har flyttat ihop med honom, är gravid med andra barnet och inser att mannen är en helt annan person, än vad du först inbillade dig i allt ditt ”romantiska” förälskelse-rus.

* Fråga aldrig din (en) man om råd, när det gäller saker som mannen själv kan tänkas ha intresse i. Män är själviska och det första många män tänker på, är inte (sina) kvinnors bästa, utan sitt eget bästa. När du frågar en sådan man om råd, kommer han instinktivt och genast, att börja fundera på hur han skall råda dig, så att det skall bli bäst för honom själv.

* Det är absolut, ABSOLUT förbjudet att säga saker till män som t.ex.

– ”Vad skulle jag göra utan dig?”

Eller…

– ”Jag kan inte leva utan dig”

…. och liknande. Alltså, hallå…? Vad är detta för jävla trams? Det här är en otroligt fjantig katastrof-retorik som baseras enbart på så kallad ”romantisk” Hollywood-dramatik. Självklart kan du leva utan din (en) man och du skulle förmodligen få ett mycket friare, friskare, sundare, roligare och mer lyckligt liv utan honom. Låt honom aldrig inbilla sig något annat.

* När en man beter sig dumt – BELÖNA HONOM INTE, för guds skull! Tvärtom så måste du straffa mannen när han är dum. Att fostra en man är ungefär som att fostra en hund. Beter mannen/hunden sig på ett sätt som du inte accepterar så är du förstås en idiot, om du då belönar mannens/hundens dåliga beteende med t.ex godis, klapp, kel och uppmärksamhet. Mannen/hunden tolkar detta som belöning för det dåliga beteendet och kommer alltså att fortsätta med det dåliga beteendet eftersom du belönar det, istället för straffar det. Regeln här är mycket enkel: Gott uppförande = möjlig belöning. Dåligt uppförande = straff.

* Prioritera ALLTID sånt som du vet, är varaktigt i ditt liv. Män är sällan det, eftersom hetero-kärleken är beständig men föremålen ständigt skiftar (ofta mycket snabbt och plötsligt). Varaktiga ”saker” i ditt liv kan vara t.ex ditt arbete, dina fritidsintressen eller andra personer, som t.ex dina barn, dina föräldrar, syskon eller vänner och bekanta. När mannen och du har gått skilda vägar så är det viktigt att du har någonting att falla tillbaka på och kom ihåg att släkt och vänner kanske inte väntar hur länge som helst, på att du skall ta dig tid och höra av dig till dem. De kanske inte heller alltid förstår varför din ganska opålitliga och i sammanhanget för dig, ganska främmande och nye manlige bekant, alltid ges högsta prioritet, dvs till och med högre prioritet än ditt eget kött och blod och dina trogna, gamla vänner. Dina familje-medlemmar och vänner kommer du alltid att känna mycket bättre än mannen, eftersom de har funnits där för dig, ofta genom hela ditt liv. De kommer med all sannolikhet alltid att vara mer varaktiga i ditt liv och mer pålitliga än din (en) man.

 

18 thoughts on “Tips för hetero-kvinnor

  1. Det ar inte alltid jag haller med dig NBT, men det har var riktigt bra skrivet. / Matilda, London

  2. Ja du NBT, huvudet på spiken igen! Det är en checklista som borde sitta på kylskåpet eller kanske på ytterdörren.

    Man kan även uppfostra ficktjuvar. Jag har en väninna som är hur rolig som helst. Hon var och handlade och skulle börja betala när hon kände att någon stoppade handen i hennes ficka och hon reagerade med ryggmärgen och drämde handväskan i huvudet på honom så att han stöp i backen.

    Hon älskar gamla tantväskor som typ Tatcher alltid hade. Hon fortsatte att betala som om ingenting hade hänt och när hon skulle gå frågade personalen om inte skulle stanna, nej jag har en buss att passa och så gick hon iväg.

    Jag höll på skratta ihjäl mig! Den ficktjuven fick så att han teg och ett krossat ego. Några efterräkningar blev det inte heller för hennes del.

  3. Ha Ha……du ar BRA du! Det har borde man lara flickor redan da dom ar sma. Annu ett av dina inlagg som jag kommer att skicka vidare till andra. Onskar att jag hade foljt flera av dessa ”regler” for att slippa tarar och ont i hjartat over en man……men man lever och man lar.
    Gillar detta inlagg…..mycket!

    • Tatiana: Ja, jag önskar själv att mina kvinnliga förebilder i livet hade varit ärliga mot mig och talat klarspråk om hur man egentligen hanterar män, vad män egentligen är, hur män beter sig och i synnerhet som ung tjej/flicka hade detta varit värdefull information för mig. Det hade besparat mig en massa onödigt lidande. Tack, Tatiana!

  4. Far jag kopiera av detta i min egen blogg? Vill fa ut det till mera tjejer. Kommer att skriva att du ar forfattaren forstas!
    : )

  5. Oj, vad mycket som stämmer! Min erfarenhet är att om en man är interesserad på allvar så gör han allt för att få dig. Blyg eller inte, han kommer att höra av sig. Killar som börjar flacka med blicken och har problem att binda sig/ringa/hålla löften är helt enkelt inte så interesserade av dig och ska sorteras bort om, du själv vill mer än att ha nån att ligga med just då.

    När det gäller otrohet har jag lärt mig att köra med ”jag är trogen lika länge som dig, men fan inte minuten efter.” Jag är aldrig någonsin den som först är otrogen. Men om han väljer att vara otrogen väljer han också att säga okej för mig att hoppa i säng med precis vem som helst som jag väljer utan att jag behöver motivera eller berätta det. Kommer jag på honom med att vara otrogen kommer jag inte sitta hemma och gråta bittert utan göra vad jag känner för och det är hans eget fel. Enda gången jag kräver trohet, inmte bara förväntar mig det är när det är minderåriga barn inblandade som behöver tas hänsyn till. Men det är en annan historia. Skulle kunna skriva en halv roman med goda råd till kvinnor med saker man bör tänka på innan man skaffar barn med någon. Men det viktigaste är kanske att vänta. Skaffa inte barn för tidigt, innan den första förälskelsen falnat och du vet om han är något att hålla i när tiderna blir tuffa. Är du det minsta osäker vänta om du kan eller skaffa barn med en killkompis/donator istället om det är bråttom. Då slipper du riskera att samarbeta med en idiot i 18 år…

    • Emelie: Ja! Exakt! Om en man är intresserad, så kommer han att visa detta mycket tydligt. Det finns alltså ingen anledning för kvinnor att tro någonting annat, t.ex att en man inte skulle ”våga” höra av sig efter första dejten. Om en man inte är intresserad så finns det tusentals andra män som är det så det är ingenting att uppröras över.

      Jag har sagt ungefär samma sak till män som har frågat mig om jag tycker att trohet är viktigt i ett förhållande, dvs: ”Om trohet är viktigt för dig, så är trohet viktigt för mig också och jag räknar med att de spelregler som du sätter upp för dig själv, även gäller för mig.”

      Jag har inte (vad jag vet iaf) blivit utsatt för otrohet men jag har gjort klart för mina män att om de är otrogna så kommer jag också att vara det. På samma sätt har jag gjort klart för dem, att om de tycker att det är okej att umgås med och höra av sig till gamla ex-flickvänner så är det också okej för mig att höra av mig till mina gamla pök. Allt som är okej för honom att göra, är också okej för mig att göra.

      Jag håller verkligen med dig om att många par skaffar barn alldeles för snabbt. Vissa träffar en vilt främmande människa av motsatt kön, en människa som de inte vet någonting alls om och skaffar barn tillsammans med denna främling inom loppet av kanske bara ett år. En främling som de (och barnen) alltså måste ha att göra med för resten av sina liv. En främmande man som, med dagens starka fadersrätt, har mer rätt till det som kommer ur en kvinnas kropp, dvs barnen, än vad hon själv har.

  6. Bra lista! 🙂 Borde publiceras på familjeliv, där finns många tjejer med dåliga förhållanden och dålig självkänsla >.<. Gällande "efter-sex"-situationen hoppas jag att utgångspunkten inte var att bara killen skulle få sin del, och sen ignorerar man honom när detta är överstökat? Man borde inte ens försätta sig i situationen där han är enda huvudpersonen. Har båda fått sitt så behöver man varken gulla med/fjäska för honom efteråt eller bara sticka och ignorera honom. Får man inte sin del får man väl stanna kvar i sängen och fråga, "Hallå, men jag då?" och sen aldrig ha sex mer med honom om man själv aldrig får något.

    • Cecilia: Jag är sällan inne på familjeliv nu för tiden eftersom jag tycker att forumet är så fruktansvärt frustrerande och deprimerande, av de anledningar som du nämner. Det har hänt att jag bara har suttit och gapat över vad kvinnor (och män) skriver där. ”Min man våldtog mig igår – skall jag lämna honom?”, ”Min kille bröt näsbenet på mig och var otrogen med min syster – skall jag stanna hos honom?” och liknande sjuka grejer.

      Jag skrev lite om familjeliv här:
      http://noboytoy.blogspot.se/2013/01/underbart-familjeliv.html

      ”Lämna mannen direkt efter sex” syftar till att lämna honom kvar i sängen, oavsett om man själv har blivit tillfredsställd eller ej. 🙂
      Jag håller verkligen med om att heterosex alltid skall ge båda kön tillfredsställelse men tyvärr ser det sällan ut så.

  7. Faktum är att dessa ord borde alla unga tjejer få till sig, innan de börjar dejta stolpskott efter stolpskott. Jag lånar hela inlägget och sprider det vidare. Grymt bra.!

    • LB: Tack, min vän!
      Ja, det är hög tid att unga tjejer börjar kaxa till sig, tycker jag? De är alldeles för bra för att slicka diverse menlösa killars håriga rövar men de verkar inte inse det själva.

  8. det här är väldigt bra skrivet, och bör egentligen ingå i själva skolutbildningen för unga flickor så att de får rätt medel så att de inte faller i de gropar killar – medvetet eller omedvetet – lägger för dem

    en punkt som jag själv tänkte på som du inte verkade ha med är den om männens sexuella förmågor.

    • Beröm aldrig någonsin en killes sexuella förmåga, hans penis, eller hans förmåga att bibringa njutning till dig, det är absolut förbjudet att framhäva att han ’är den bästa’ du haft, då kommer hans ego skjuta i all högan höjd.

    Om du snarare vill fostra honom – som en hund, som du NBT sade – så är det viktigare att istället framhäva hur sköna andra tidigare killar varit, samt att killen ifråga har en bit att gå, att han inte riktigt når måttet ännu, men att han möjligen kan bli bättre om han anstränger sig mer.

    Personligen (och jag är en man) , tycker jag att mannen i förhållandet alltid skall framhävas som en sämre sexpartner än vad tidigare/någon tidigare/eller älskare är, så att kvinnan alltid har greppet om mannes ego, där det sitter som starkast.

    I speciellt långvariga (men även kortvariga) förhållanden lägger detta även grunden för att kvinnan skall få avnjuta andra/flera när hon så vill, så att hon har full frihet, och i de förhållanden där kvinnan väljer att så göra så bör hon vidareframföra hur sköna dessa andra är, så att mannen kvarhålls i sin rätta position.

    Detta är på intet sätt elakt mot en man, är han beståendes utav det rätta virket så kommer han till fullo bejaka din/kvinnans njutning/utlevning, för om han älskar dig så kommer han vilja din njutnings maximalisering.

    Det hela blir en mycket bra tillitsförklaring, och för att återgå till hundfostringstemat så kan man här som kvinna berömma hans kärlek, vilket kommer göra att han ännu mer bejakar samt stödjer dig.

    man kan sedan fördjupa detta genom att låta mannen ha ett penetrationscelibat, gärna i kombination med att andra älskare får penetrera, för att vänja honom vid att innerligt dyrka med tungan som huvudsakligt medel, samt avvänja honom vid hans önskan att penetrera (att kastrera mannen är ett alternativ:)

    hursomhelst, mannen i ett förhållande bör hållas väldigt kort, och det finns många sätt att göra så att kvinna är i centrum, att följa NBT’s råd, samt eventuellt mitt här ovan, är några – väl att följa.

    • Kvinnodyrkare: Det finns ingenting att berömma män för i 99% av fallen av heterosex. Detta gör kvinnor endast för att peppa männens egon och för att få männen att känna sig ”speciella” för kvinnan. Jag instämmer – SLUTA med det! Det är ingen skillnad på penis och penis – penis som juckas ut och in är inget nytt för någon hetero-kvinna. Detta ingår iofs i mitt råd om att aldrig tala om hetero-sexet med mannen. Män vill ofta tala om heterosexet efteråt, i förhoppningen att kvinnan skall peppa hans redan gigantiska ego ännu mer.

      Jag vet inte om mäns ego sitter i snoppen men det verkar sannolikt. Eller i plånboken? Eller i faderskapet? De tre olika metoderna som män använder sig av för att göra sig själva ”nödvändiga” för kvinnor.

      Jag förstår din tanke kring detta men jag förstår inte varför kvinnor skall ha sex med män öht, när de ändå så sällan får ut något av det för egen del och bara tycker att det är jobbigt, otillfredsställande och förnedrande. Det är dessutom skadligt för kvinnors fysiska hälsa – diverse underlivsbesvär, cancer och könssjukdomar samt risk för ofrivillig graviditet. Kvinnor behöver inga män för att tillfredsställa sin egen sexualitet – det är fakta och sen får heterosex-positiva kvinnor (och män) försöka lura i folk vad de vill men det hjälper inte. Fakta är fakta och fakta är, att kvinnor aldrig har varit särskilt intresserade av sex med män, inte för tvåhundra år sedan och inte idag.

      Utan att du tänker på det själv (antar jag?) gör du kvinna och man till en gemensam enhet, ett slags bihang till varandra och detta menar jag måste sättas stopp för. Jag förstår att män är livrädda för risken att inte få bo ihop med kvinnor, inte få ha sex med kvinnor och inte få ingå i kvinnors och barns familjer men det är inte kvinnors problem. Män ÄR inte nödvändiga för kvinnor och kvinnors liv – de har gjorts nödvändiga med sina plånböcker, sin ”fadersrätt” och sin sexualitet. Strippa av män makten över kvinnor och barn, ekonomiskt, sexuellt och via ”fadersrätten” så måste mannen istället börja anstränga sig och uppföra sig, för att få sällskapa med kvinnor och barn.

      • Jag håller till fullo med dig i dina bra vinklingar utav detta. Ville även tillägga att ett sätt att få samhällelig bukt med männens aggressivitet, egoism, våldtäkt, våldföring, m.m., vilket alltsom får ses som en sjukdom i samhället, en sjukdom innebunden till manlighet och männen, är ej att allena strippa av mannen alla maktmedel, utan även motarbeta dessa manliga sjukliga egenskaper som i mångt och mycket sitter i könshormonerna, varför testiklar och penis kirurgiskt bör avlägsnas hos åtminstone majoriteten (gärna alla) utav männen.

        Även män utan ekonmiska, politiska, juridiska rättigheter kan ju bruka våld, att ta bort en utav de stora orsakerna till detta våld vore en stor förtjänst för mänskligheten samt som preventivt skydd för kvinnor samt barn.

        Det är bra att du anför detta om att mannen o kvinnan inte bör ses som en gemensam enhet, i en utopisk värld är kvinnor tillsammans i en lesbisk tillvaro, där kvinnor styr sina samt samhälleliga liv, där männen bör vara kastrerade samt figurerandes som ‘arbetare, uppassare’, m.m. för kvinnans samt barnens bästa.

      • Kvinnodyrkare: Ja, jag instämmer i att män måste börja motarbeta sjukliga egenskaper som du hävdar sitter i deras könshormoner? Hur män botar sig själva, är upp till dem.

        Kvinnors självständighet från män är avgörande för ett jämställt samhälle samt att de män som skadar kvinnor och barn, straffas hårt. När kvinnor ges total makt över sin ekonomi, sexualitet och barn och blir oberoende av mannen, tror jag att mannen kommer att inse att han måste anstränga sig och uppföra sig, för att ens få sällskapa med kvinnor och barn. Ingen man vill leva ensam utan kvinnor och barn och ingen man vill leva ensam tillsammans med andra män. Det är för farligt för män. 😉

        Män måste släppa sin extrema sexfixering. Kvinnor lider i regel inte av samma sexfixering som män och kvinnor har inga behov av andra människor som tillfredsställer deras sexualitet åt dem, som män verkar ha av att ”stoppa in den” i andra levande och döda varelser. En kvinna som inte är heterosexuell, behöver därför inte vara lesbisk per automatik. Kvinnor ”behöver” inte andra människor, för att kunna tillfredsställa sin egen sexualitet, om du fattar vad jag menar?

Kommentera

