Söndags-tips

Ännu en underbar söndag som jag tänker använda till annat, än att blogga. 🙂

Om ni inte har läst WDF:s senaste inlägg, så tycker jag att ni skall göra det – det är alldeles lysande.

http://wdarknessfalls.wordpress.com/2014/03/22/det-ar-ett-mansproblem-att-man-ar-sa-fixerade-vid-kvinnors-utseenden-och-det-problemet-drabbar-oss-for-att-man-vagrar-se-det-som-ett-problem-de-har-med-sin-kvinnosyn/

”Det är ett mansproblem att män är så fixerade vid kvinnors utseenden och det problemet drabbar oss för att män vägrar se det som ett problem de har med sin kvinnosyn. De lägger över ansvaret och skulden för sin taskiga kvinnosyn på kvinnorna och DET är ett samhällsproblem. Inte hur vi ser ut.”

Missa inte heller Calles inlägg om människors självbedrägeri:

http://calleism.wordpress.com/2014/03/20/av-alla-bedragerier-ar-sjalvbedrageriet-det-som-lurar-flest/

”Jag och min man lever minsann jämställt.”

”Jag skulle aldrig sminka mig eller raka mig för någon annans skull, jag gör det för att jag vill.”

”Det sitter i generna att pojkar vill leka med bilar och flickor vill leka med dockor.”

Kommentera

