Mäns könskrig är detsamma världen över

En läsare postade ett mycket intressant klipp i kommentarsfältet – ”The Invisible War”.

Dokumentären handlar om kvinnor (och män) som har utsatts för mäns våldtäkter och sexuella övergrepp inom USA:s militär. Jag vill starkt rekommendera alla kvinnor och män att se den här dokumentären, eftersom det finns många likheter mellan USA:s militär och svenskt rättsväsende idag, angående hur makt-män väljer att hantera, eller rättare sagt INTE hantera, mäns sexuella våld mot kvinnor (och barn).

Bevismaterial ”tappas bort”, anmälningar läggs på hög, anmälningar läggs ned, majoriteten av alla våldtäktsmän slipper helt påföljder för de sexualbrott som de har begått mot kvinnor osv, osv.

Likheterna:

1. ”Victim blaming” (skuldbeläggning av mäns kvinnliga offer). När kvinnor anmäler män för brott, så förmodas kvinnorna (offren) ha manipulerat/provocerat männen (förövarna), att begå brott mot dem. Männen påstår sig ha blivit ”slagna” av kvinnorna också, männen påstår sig ha blivit ”provocerade” av kvinnan, männen kunde inte låta bli att vålds-runka av sig i kvinnans kropp, eftersom kvinnan ”hade för kort kjol”, kvinnan hade druckit alkohol, etc. Män måste helt enkelt få kvinnor att inse, att det är kvinnors eget fel om män begår brott mot dem. Det är i alla fall inte mäns fel, att män väljer att begå brott mot kvinnor och män kan inte hållas ansvariga för sina handlingar.

2. Kvinnor som anmäler män för brott som män har begått mot dem, blir istället själva anmälda/utredda/straffade medan deras förövare går fria. För ”falsk tillvitelse”, för ”adultery” eller för ha varit ”offentligt berusade” under tjänsten (när de i själva verket BEORDRADES till pub-rundor och militären betalade) eller för misshandel mot mannen, när kvinnan gav mannen en örfil, då han tafsade på kvinnans kropp. Män måste helt enkelt tydligt visa kvinnor, att det straffar sig för kvinnor, att anmäla män för brott.

3. De uppenbara och faktiskt nästan skrattretande barnsliga försöken, till total mörkläggning av mäns brott mot kvinnor och barn, hos makt-männen. Makt-män i Sverige är lika nonchalanta som makt-män inom militären i USA. Det är uppenbart att mäns sexuella våld och våld mot kvinnor (och barn) måste sopas under mattan av makt-männen och så länge som de ignorerar dessa problem, så finns inte problemen för män. Att problemen finns kvar för kvinnor, samt att de ökar – skiter de i. Makt-män måste helt enkelt lära kvinnor, att demokrati, rättvisa och rättssäkerhet inte existerar för kvinnor – detta är endast förbehållet män.

4. Män som begår brott mot kvinnor (och barn) straffas sällan. Av över 3000 anmälningar om våldtäkt och sexuella övergrepp inom militären i USA, ledde bara 175, till någon form av påföljd för männen . I Sverige leder bara runt 5 % av kvinnors och barns anmälningar, om mäns sexualbrott mot dem, till påföljd för männen. Makt-män måste få kvinnor att förstå, att det inte är någon som helst idé att anmäla mäns sexualbrott mot dem. Makt-män måste få kvinnor att förstå, att manlig sexualitet alltid går före kvinnors (och barns) mänskliga rättigheter, demokrati och rättssäkerhet. Makt-män anser att mäns sexualbrott inte är ett ”riktigt” brott och kvinnor måste läras att förstå, att det ju bara är lite ”sex” det handlar om. På pappret ser det ju dock bra ut, anser makt-män, att ha skrivna lagar om sexualbrott – det är ju ingenting som säger att rättväsendet måste följa lagarna i praktiken, eller hur?

5. Den totala tystnaden och skammen hos män som utsätts för våldtäkt och sexuella övergrepp av män.

6. Män som påstår att kvinnor ”inte kan döma objektivt” i sexualbrott, där män är förövare och kvinnor är mäns offer. Av den anledningen, tvingar makt-män våldtagna kvinnor att bli bemötta av enbart män inom USA:s militär. Detsamma gäller inom svenskt polisväsende samt i den ofta efterföljande vården av kvinnliga brottsoffer. I själva verket är det naturligtvis män, som är partiska till mäns fördel och till deras kvinnliga offers nackdel. Män som enväldigt dömer i brott, som män har begått mot kvinnor, går att jämföra med nazister som enväldigt dömer i hatbrott, som nazister har begått mot judar. Men män litar inte på att kvinnor kan vara objektiva och sakliga, när män har begått sexualbrott mot kvinnor. Kvinnor däremot, måste lära sig att lita på att män alltid är det. Kvinnor måste ju förstå, att det bara är män som förstår vad ”sex” är för kvinnor och om en man säger att han har haft sex, så har kvinnan också alltid haft ”sex” enligt män, även om hon säger att hon har blivit våldtagen. Det är naturligtvis av yttersta vikt för män, att inga andra kvinnor kommer och lägger sina näsor i blöt och inbillar våldtagna kvinnor, att de verkligen har blivit våldtagna. Systerskapet måste förhindras till varje pris så att männen kan behålla kontrollen över varje enskild kvinna och kvinnor kan förstås aldrig hjälpa och stötta våldtagna kvinnor, lika bra som män kan.

7. Makt-män inom alla instanser, lever med föreställningen att manligt sexuellt våld, helt enkelt är något som män måste lära kvinnor att hantera och vänja sig vid. Ett sätt, är att droga ned kvinnor med diverse psykofarmaka om nu kvinnor måste envisas med att må dåligt eller vilja begå självmord, efter lite ”sex” med män.

28 thoughts on “Mäns könskrig är detsamma världen över

  1. Könskamp ger fler träffar på GOOGLE än Könskrig och är kanske den
    term jag själv (och troligen även Gudrun) skulle använda i första hand.

    • Nej, det är det inte och det borde jag ha märkt innan jag uttalade
      mig. Men av taktiska skäl skall man vara försiktig med hur man
      formulerar sig, inte minst i en valrörelse.

      • Ver: Jag skulle inte kalla mäns antifeminism, patriarkat samt de fruktansvärda konsekvenser som dessa fenomen får för kvinnor och barn, för ”manlig kamp”. Det är inte en ”kamp” som män bedriver mot kvinnor- det är fullskaligt krig.

    • Ver: Krig är synonymt med t.ex våldtäkter, mord och tortyr. Kamp är något helt annat. Är det män eller kvinnor som krigar mot den andra, respektive kämpar mot den andre?

  2. Om man väljer att leva med en man ska det inte vara ”ont” på något sätt… jag valde bort män i livet och har inte för en sekund ångrat mig. Bortsett från en söndertrasad ekonomi, pga mannen, så har jag inte haft det så har bra på mycket lång tid. jag är fri att göra vad jag vill, om jag kan men framförallt, jag behöver inte ta hand om någon annans prylar, tvätta ngn annans kläder, laga mat, skura dass eller ta hand om hans barn från tidigare förhållande och jag behöver inte ta hand om mannen heller, behöver inte bli ifrågasatt och jag sover så gott om nätterna…Jisses till och med pmsbesvären försvann när jag valde bort plågan i mitt liv…..;)

    • LB: Jag instämmer till fullo, som du vet. 😉
      Jag har heller aldrig känt mig så fri som den dagen då jag bestämde mig för att inte längre involvera män i mitt privatliv, hem eller ekonomi. Det var en otrolig lättnad, att slippa hela den där processen med att hänga upp hela sitt liv på en man. Skönast var att slippa söka ständig bekräftelse från män.

      När jag möter en man idag ser jag honom som en människa och inte som ett potentiellt pök, en romantiserad saga eller en kanske blivande äkta make eller sambo. En man är en man och jag påverkas inte längre ett smack, av vare sig manligt intresse, ris eller ros om mitt utseende, liv eller person. Jag är fullständigt likgiltig inför män på så sätt. Jag vet idag, att en man inte har någonting att tillföra mitt liv – åtminstone inte så att jag landar på ”vinst”, dvs att han tillför mer plus än minus. Här kommer säkert någon romantik-skadad människa att säga att ”jag bara inte har träffat den rätte än” men sånt där romantik-trams biter inte heller på mig längre. 😉

      När du berättar om att dina pms-besvär försvann med din gubbe, så tänker jag på boken ”Min mosters migrän”. Det var länge sedan jag läste den nu men som jag minns det, försvann ”mosters migrän” samma dag som hon skilde sig från sin gubbe.

      • Ha ha det roliga är att pmsbesvären verkligen försvann…inget fejk där alltså. Precis som du skriver går inte heller jag på det där tramset om att inte ha träffat den rätte…och jag påverkas aldrig av en man på det sättet längre. Jag kan bara säga med facit på hand, ingen man har tillfört något särskilt i mitt liv, bra sex, jodå men det klarar jag mig utan för om bra sex innebär att man ska slava som en fånge, nej tack då får det vara för min del. Den lättnad jag kände allra först natten i min lght kan jag känna än idag. Obeskrivbart skönt.

      • LB: Idén är ju helt absurd? Av alla män på jordklotet, skulle det finnas EN man (i Sverige) som är avsedd för just mig? Alltså..? Jag fattar inte hur folk bara kan tro på sånt dravel?

        Själv har jag alltid haft bäst sex med mig själv så inte heller där, ser jag någon anledning att blanda in en man. 😉

        Åh, jag minns när jag flyttade ifrån min första sambo och in i min nya lägenhet. Jag skulle måla om i badrummet innan jag flyttade in, fick nycklarna, hämtade ut målarfärg hos hyresvärden, köpte med mig en kycklingrulle och en flaska vin och bara njööööt av att måla i min ensamhet. Sedan jag flyttade till hus, njuter jag iofs inte längre av att måla. 😦

  3. Bra sammanställning! Det är alltså ingen ideologisk grund mellan USA somett jämställdhets-uland och. på Sverige som ‘”världens med jämställda” land. Synen på sexualbrott är princip lika dålig
    Det är på pappret det är skillnad.
    Nu har dessutom polisen börjat utgå från att kvinnor ljuger mer o mer och informera våldtagna och traumatiserde att det är ett brott att ljuga. Så får polisen ner anmälnivingarna roch slipper utreda eller få kritik för att de lägger ner så många anmälningar. Poliser är livsfarliga för kvinnor speciellt för utsatta tjejer för dom går dom på mest.
    @

    • Anna G: Ja, synen på sexualbrott och offren för dem, dvs kvinnor, är tydligen densamma i USA som i Sverige. Vissa påstår ju att all skit som vi lever med här, kommer från USA och det ligger nog mycket i det. Likheterna är nästan skrämmande och om en gillar konspirationsteorier så kan man undra om det är en gemensam manlig agenda som bedrivs i västvärlden nu, mot kvinnor? Aborträtten är hotad i Europa, precis som i USA. I USA kastar man kvinnor i fängelse som har gjort abort eller råkat få missfall. Synen på kvinnliga sexualbrottsoffer, är att de ljuger och inte kan skilja mellan heterosex och våldtäkt men det kan män, påstår män. Kvinnor som anmäler män för brott, blir själva polisanmälda/utredda/straffade för falsk tillvitelse och liknande. En kvinna som blev tafsad på av en man, blev själv polisanmäld när hon gav honom en örfil, kunde vi läsa om i tidningarna för någon vecka sedan.

      Precis som här, får alltså sexualbrottsoffren inom US Navy höra av män som skall stötta dem som brottsoffer, att det är ett brott att ”ljuga” och hur kvinnorna ”skadar” männen och hela armén. Kvinnornas anmälningar läggs ned, deras rape-kit ”slarvas bort” och männen blir befordrade.

      Jag har konstaterat under en längre tid att du har helt rätt i dina påståenden, Anna G. Polisen är rent livsfarlig för kvinnor och särskilt unga tjejer. Polismän som tvingar dem att klä av sig nakna, som tafsar på dem om de t.ex hamnar i fyllecell, som bemöter dem som ”lögnare” eller hånar och förnedrar dem när de anmäler brott, som skiter i att ens kalla misstänkta våldtäksmän till förhör, som sitter och tycker synd om kvinnomisshandlare osv, osv. I kvinnofängelserna är det inte bättre – kvinnor behandlas som kreatur (kommer att skriva mer om det inom kort). Psykologer som Ola Gefvert nekar unga kvinnor, att få tala med kvinnliga psykologer när de så önskar. Kvinnor blir idag till och med ifrågasatta när de begär en kvinnlig gynekolog eller läkare. Hur manliga åklagare och advokater hanterar kvinnors ärenden, vågar jag inte ens tänka på men även där har vi sett en del märkliga fall.

    • Hade ett telefonsamtal med min svärfar polisen för ett tag sen. Av någon anledning kom vi in på våldtäkter och då säger han att väldigt många kvinnor hittar på att de blivit våldtagna. Hur vet du det, undrade jag. Man märker att de vill ha uppmärksamhet, var hans svar. Samma man brukar säga att gnälliga fruntimmer fått för lite kuk. Höll telefonen mellan pekfingret och tummen och rös av äckel när vi la på.

      • WDF: Kan du inte fråga din svärfar polisen, om varifrån polismän får sådana idéer? Det verkar nämligen vara en allmänt spridd åsikt hos polismans-grisarna och domstols-svinen landet runt. Jag börjar alltmer misstänka att de har fått ”instruktioner uppifrån”, dvs att det bedrivs en agenda.

      • Här i Norge är något av det första dom som går polishögskolan får höra är att:
        ”det er dere som er kremen av norsk ungdom”/”det är ni som är grädden av norsk undom”. Det vill säga, ”ni är dom allra bästa som finns i samhället”. (Jag känner flera som har gått PHS :P)
        Detta lär dom som blir poliser att dom är över lagen och bättre än alla andra i samhället. Tvivlar inte ett dugg på att detta också förekommer andra platser i världen. Som t.ex. Sverige.

      • Andreas: Ja, den där attityden har jag sett hos en del polis-grisar. Kolla bara in dem när de stoppar en i trafik-kontroller. De försöker se så skräckinjagande, arroganta och tuffa ut, som de bara kan. En av dem gjorde nykterhetstest på mig och sa:

        – ”Det var okej, du kan köra vidare.”

        Jag svarade:

        – ”Jaha, tack för din upplysning men det visste jag redan” (dvs att jag var nykter) 🙂

        Det finns en anledning till att så många polismän är kvinnomisshandlare.

      • Här kommer en sen reaktion – eller fråga snarare – på WDF:s kommentar ovan. Om EN polis, som dessutom är äldre och förmodligen högre upp i den Viktiga Polis Hierarkien, tycker så här vad betyder det? Jo, att det är ok att tycka så och att han sätter agenda för yngre poliser. De lär sig att anse att kvinnor och flickor nog ljuger om våldtäkter. Detta är otroligt allvarligt. Varje sådant fall skulle skickas vidare till Ask och justitiedepartementet som ansvarar för polisen. Detta för att visa att polisen INTE ska ha mer resurser utan mindre. Då gör de minst skada dvs ju färre poliser desto bättre för de utsatta som oftast är kvinnor och barn. Poliser vet också när de kan vara uppriktiga när de behöver låta politiskt korrekta. De är helt enkelt ögontjänare och när de får tillfälle kommer dessa kvinnohatande åsikter fram.

      • Anna Nym: Ja, kvinnohatet bland män och polismän normaliseras ju precis som allt annat. Ju fler män som sprider myten om att ”kvinnor falskanmäler män för våldtäkt” – desto fler män går också på det och tar påståendet för en sanning. Om polismän gör det, bidrar det till att män ännu mer tror på myten. Män är ju ganska lätt-drillade och lättlurade i patriarkatet och lyssnar ju dessutom ofta bara på, vad andra män har att säga. Det gör att deras världsbild blir helt skev och enkelspårig.

        Skulle vi ens behöva poliser och rättsväsende, om män lärde sig att bete sig som folk (läs: som kvinnor)?

Kommentera

