Vill ni hjälpa mig?

Kära läsare och blogg-vänner i Sverige och utomlands!

Ni anar inte hur tacksam jag är, över att ni finns i mitt liv eller i alla fall i mitt cyber-liv. 😉

Alla ni som läser min blogg, kommenterar eller skickar länkar är guld värda, inte bara för mig utan även för alla andra läsare/bloggare. ❤

Till mina blogg-vänner:

Jag skulle uppskatta mycket, om ni vill hjälpa mig med en sak? Om ni vet med er, att ni har skrivit ett inlägg i er egen blogg som har relevans eller samband med mina inlägg – skulle ni då kunna tänka er att länka till era inlägg i mitt kommentarsfält? Anledningen till att jag vill att ni gör detta, är att jag inte alltid hinner hålla koll på vad alla fantastiska bloggare skriver om, eller har skrivit om i sina bloggar. När jag skriver ett inlägg så försöker jag (som ni kanske har noterat) att lägga in relevanta (rosa) länkar i texten till andra bloggares inlägg eller till mina egna tidigare blogg-inlägg. Jag kanske har i bakhuvudet, att Erik eller AG har skrivit om någonting som har relevans för mitt inlägg och då måste jag lägga ned tid på att försöka hitta deras (gamla) inlägg för att kunna länka till dem i min text. Det hade förstås varit enklare för mig, om AG och Erik själva postar länkar från sina respektive bloggar till mig, som de vet har relevans för mina inlägg.

Hur gör ni?

1. Posta en länk till ert eget inlägg/blogg i mitt kommentarsfält och skriv t.ex: ”Jag har också skrivit om detta – här.”.

2. Om ni inte vill att er kommentar med tillhörande länk skall synas i mitt kommentarsfält – skriv ett privat meddelande till mig. Detta gör ni genom att posta en kommentar där ni skriver ”OBS PRIVAT, PUBLICERA EJ” och då kommer er kommentar inte att synas i kommentarsfältet. Den är då endast till för mig, att läsa och ta del av. Jag kommer då att infoga länken till ert blogg-inlägg i min text. Jag förbehåller mig dock rätten, att själv avgöra om era inlägg verkligen har relevans och samband till vad jag själv har skrivit om.

På det här sättet, får mina inlägg backup/faktastöd/olika infallsvinklar från andra bloggare och ni bloggare får fler läsare till era bloggar. Win-win för både mig och er! 🙂

Till dig som läser min blogg:

Du får gärna hjälpa mig på liknande sätt, genom att t.ex posta länkar i kommentarsfältet till artiklar i tidningarna eller till andra bloggar/forum som du tycker, har samband med mina inlägg. Detta anser jag, skulle bidra till att min blogg blir mer fakta-späckad, informativ och innehållsrik.

Om du vill dela med dig av ditt liv och dina livserfarenheter, eller om du bara vill säga någonting privat till mig och inte vill att din kommentar skall synas i kommentarsfältet/bloggen så kan du skriva privata meddelanden till mig, genom att börja dina kommentarer med ”OBS PRIVAT”. Då kommer din kommentar inte att synas i bloggen. 

Om du gärna skulle vilja berätta om ditt livs historia men anser dig inte kunna skriva/stava så bra eller om du känner att du inte behärskar det svenska språket fullt ut, så hjälper jag gärna till med att berätta din historia, utifrån vad du har berättat för mig. Du får självklart vara helt anonym och i själva verket skulle jag starkt avråda dig, från att avslöja din rätta identitet och ditt rätta namn. Det viktiga är, att du vågar berätta.

Självklart är jag främst ute efter kvinnors och barns berättelser, eftersom kvinnor och barn så sällan får göra sina röster hörda i samhället men jag vet också att det finns många män/pojkar därute, som har fallit offer för främst manliga men även kvinnliga förövare under sin barndom och de här pojkarna/männen och deras berättelser, har gjorts osynliga i samhället. Jag vet att det finns många män och kvinnor därute, som under sin barndom har blivit utsatta för både fysisk och psykisk misshandel samt sexuella övergrepp från vuxna människor och i synnerhet pojkar/män som brottsoffer, är alltför tysta om de övergrepp som vuxna har utsatt dem för som barn.

Här kan du få möjlighet att ”prata av dig”, lätta ditt hjärta helt anonymt samt berätta din historia med dina egna ord eller med min hjälp om du så önskar. Genom ditt mod att berätta om ditt liv, kan du kanske hjälpa någon annan som befinner sig i samma situation. Jag garanterar din anonymitet i och utanför bloggen samt att du (och din berättelse) är skyddad från elaka påhopp från antifeminister och liknande i bloggen, dvs människor som spottar på brottsoffer och försvarar kriminella förövare.

Jag kan tyvärr inte lägga ut min mail-adress på bloggen, eftersom jag då kommer att bli bombarderad/attackerad/hotad av galna antifeminister i stora grupper. Vill du ha mailkontakt med mig så måste du alltså, i en privat kommentar i bloggen, posta din egen mailadress och invänta att jag tar kontakt med dig. Ointelligenta och puckade antifeminister göre sig icke besvär med att försöka maila mig i syfte att ”lura” mig till att avslöja min (eller andras) rätta identitet, genom att försöka inbilla mig att att ni är feminister eller kvinnor. Been there – done that. Ni är alldeles för korkade för mig och mina blogg-vänner.

Så vad säger ni, kompisar? Ni kan väl fundera på detta en stund?

/Kramar i tusental från NBT

 

 

 

 

13 thoughts on “Vill ni hjälpa mig?

    • Hockeysmurf: Tack! Jag har iofs läst båda dina fantastiska inlägg men det är kanon om du vill påminna mig i fortsättningen, ifall det är så att du har skrivit om något som har relevans för mina inlägg. Skicka länkar i kommentarsfältet, bara.

    • honungsbi: Jag vill ha länkar till era inlägg som är relaterade till mina inlägg. Om det är fakta eller egna erfarenheter, spelar absolut ingen roll. Give it to me, bara. 🙂

  1. Ja, självklart ska jag göra det och jag ska även länka dina inlägg på min blogg. Som bloggerska finns du naturligtvis med på länklistan.

    • Andreas: Jag tror att det kommer att bli allt vanligare att kvinnor tackar nej till att involvera män i sina liv. Jag reagerade på detta, främst:

      ”Lily, just like better-off men and women, believes that marriage means an unqualified commitment to the other spouse. When you marry someone, you support him in hard times. You stick with him when he disappoints you. You visit him if he ends up in jail. And you encourage him to become an important part of your children’s lives. It’s just that Lily doesn’t believe that Carl is worth that commitment.”

      Det här är ett stort problem för både heterosexuella kvinnor och deras barn, skulle jag våga påstå. Heterosexuella kvinnor har blivit hjärntvättade till att tro att deras lojalitet gentemot sina manliga partners, går för allting annat. Arbete, familj, vänner, barn osv. De enda som tjänar på heterosexuella kvinnors lojalitet mot sina, är männen.

      • Ursäkta för att jag inte svarat i dag. Underbart väder, varit ute och njutit av naturen. : )
        Jag ska in i Oslo i morgen, på rådhuset. So, lite stressad. Oansätt… Ännu en artickel… Som jag bara slänger från mig med dårligt samvete, utan att säga så mycket. Annat än att jag tycker som så många andra, att du är duktig på att ordlägga dig och säga det många tänker men inte helt får till att skriva. : )

        Når hun tjener mer enn ham
        DET STORE BILDET: Skilsmisse er en risiko i slike tilfeller.
        http://www.aftenposten.no/okonomi/Nar-hun-tjener-mer-enn-ham-7570100.html

    • Erika: Tack för infon!

      ”Bevisvärderingen är oftast extra svår i våldtäktsmål. Ord står mot ord och den stödjande bevisningen är svag eller saknas helt.”

      Det här är något som vi ofta hör i våldtäkts-debatten – ”ord står mot ord”. När en kvinna säger att en man har våldtagit henne och att hon inte hade frivilligt hetersex med mannen, så antas det att kvinnans ord inte går att tro på. En kvinna kan alltså inte själv avgöra, enligt rättsväsendet, om hon har LÅTIT mannen stoppa in snoppen i hennes kropp eller om han har gjort det mot hennes vilja.

      Rättsväsendet utgår alltså ifrån att kvinnan inte vet någonting om vad hon själv vill, när hon har heterosex med en man. Rättsväsendet utgår istället ifrån att den våldtäktsmisstänkte mannen, kan uttala sig om huruvida kvinnan ville ha hans snopp i sin kropp eller ej. Hur skulle han kunna veta det?

    • Andreas: Tack snälla du för att du håller mig informerad – detta har jag missat eftersom jag inte ens har hunnit läsa tidningen på sistone.

      Nu har jag ögnat igenom rapporten, eller åtminstone valda delar av den. Mitt första intryck är att denna rapport är betydligt mer nyanserad än SMER:s oseriösa rapport som kom under 2013 och som jag skrev om i bloggen, i all min upprördhet. I denna rapport konstaterar man det, som du många gånger har skickat länkar om i min blogg, dvs att ensamstående mammor faktiskt inte bara är lika bra föräldrar som hetero-par, utan till och med BÄTTRE föräldrar än hetero-par. Som om detta ens skulle behöva forskas kring, för att kunna konstateras? 😉

      Jag är förstås inte helt nöjd men jag inser att man får gå långsamt fram… Vi kommer att få se fler förändringar i föräldrarbalken framöver eftersom det naturligtvis inte håller i all evighet att bygga kvinnors och deras barns hela liv, kring män. Mina åsikter kan anses ”extrema” i en patriarkal värld där mannen har tvingat sig själv på kvinnor och deras barn och detta har framställts som det mest ”naturliga” i hela världen. Det som är naturligt kommer av sig själv och är inte påtvingat, anser jag. Män och deras rättsliga faderskap, har under alla tider påtvingats kvinnor och barn och det är sanslöst när man inser hur mycket manssamhället har behövt att fabulera i ämnet föräldrarskap, för att bibehålla synen på att en pappa är lika viktig för barnen som en mamma och att faderskap kan jämställas/likställas med moderskap. Jag instämmer inte i detta, trots att jag är feminist.

      Jag gråter nästan av glädje över att barnen på det här sättet, kan slippa heterosexuella föräldrars separationer, konflikter och ofta mycket ojämställda och till och med våldsamma hemförhållanden. Nu slipper kvinnor, som inte ser någon nytta med en man i vare sig sina egna liv eller i sina barns liv, pressas in absurdum på socialkontoren i tvingande, så kallade ”faderskapsutredningar”. Även om vilken kvinna som helst kan skaffa barn utan att använda sig av just ass. befruktning, är denna lagändring en viktig ståndpunkt i synen på föräldrarskap. Jag vill naturligtvis se mer drastiska förändringar än så men det gäller att bida sin tid, ta lite pö om pö då alltför stora förändringar skrämmer människor, eftersom hela deras världsbild rubbas.

Kommentera

