Heterosexuella kvinnor måste hålla bättre ordning på sina män

Jag tycker att heterosexuella kvinnor måste hålla bättre ordning på sina manliga sambos, pojkvänner och makar. Som jag skrev i ett tidigare inlägg är det ofta, och till och med oftast heterosexuella män som redan befinner sig i relationer med heterosexuella kvinnor, som tvingar sin manliga sexualitet på andra kvinnor i tid och otid. Heterosexuella pappor, äkta makar, pojkvänner och manliga sambos ”sex-flirtar” (som de själva vill kalla det) med både singelkvinnor och kvinnor som redan befinner sig i relationer med män eller kvinnor.

Ni heterosexuella kvinnor vet ju om detta, eller hur? Ni har ju själva blivit utsatta för manlig påtvingad sexualitet av män som redan är gifta, sambos eller i relationer med andra kvinnor och männen har ju struntat fullkomligt i, om ni redan är i en relation med en man eller kvinna eller om ni är singlar.

Det är oftast heterosexuella pappor och andra män i de heterosexuella familjerna som också tvingar sin manliga sexualitet på små barn. Sina egna och/eller andras barn. Det finns gott om heterosexuella kvinnor därute, som alltså lever med barnvåldtäktsmän eller så kallade pedofiler.

Jag är jävligt trött på era äckliga och vidriga mäns sexualitet, alla ni heterosexuella kvinnor! Se till att hålla koll på vad era män gör mot andra kvinnor och barn därute i samhället!

Å andra sidan – hur skulle ni kunna veta eller hålla koll på hur era män beter sig, när ni själva inte är närvarande? Jag funderar på hur det hade tagits emot, om jag under årens lopp hade ringt upp alla heterosexuella kvinnor, vars män har tvingat sin manliga sexualitet på mig och bett kvinnorna uppmana sina män, att per omgående upphöra med sitt vidriga sexuella beteende mot mig och andra kvinnor/unga flickor?

– ”Hörru, Karin – nu är jag trött på att din manlige sambo ”sex-flirtar” med mig och mina kvinnliga kollegor på jobbet. Nu får du ta tag i det här och tala om för honom att han per omgående måste upphöra med detta äckliga och oprofessionella beteende!”

Eller:

– ”Hörru, Lisa – nu är jag jävligt trött på att din pojkvän tafsar på mig och kommer med diverse heterosexuella anspelningar mot mig, på varenda en av våra gemensamma fester! Nu får du ta ett snack med din vidrige pojkvän!”

Eller:

– ”Hörru, Birgitta – hela stan snackar om hur din medelålders make springer efter småflickor på stan och nästan vrider huvudet ur led så fort han ser en flicka under 15 år. Din gamle gubbe drar sig inte ens för att vissla efter dem och skrika fula ord efter flickorna. Nu får du se till att din manlige ”kärlek” och pappan till dina barn skärper till sig, eftersom flickorna tycker att han är obehaglig och känner sig utsatta och hotade av honom och hans sexualitet.”

Vad skulle de här heterosexuella kvinnorna ha svarat, tror ni?

-”Min man skulle aldrig göra något sådant. Jag VET att jag kan lita på min man till 100 %!”

?????

Det är ju alltid någon annan kvinnas man som gör så här, eller hur? Det kryllar av ”upptagna” heterosexuella män som beter sig på det här sättet, dvs tvingar sin manliga sexualitet på flickor och kvinnor men få av de här männens fruar och flickvänner, vill kännas vid det. Det måste ju alltid vara någon annans make, pojkvän, pappa, son, bror eller farfar som beter sig så här illa mot flickor och kvinnor? Inte kan det vara just din man, i alla fall? Han är ju jätte-bra din man? Han är ju defintivt inte som alla andra kvinnors män?

Eller vänta! Kanske tycker ni att det är mitt och andra kvinnors/flickors fel, att era män påtvingar oss sin manliga sexualitet? Vi är ”för snygga”, har ”för snygga kroppar”, ”för korta kjolar” eller någon annan bra ursäkt som ni kan komma på för att skydda era patetiska män och skuldbelägga kvinnorna och flickorna som de ger sig på?

Eller är det er själva, ni skyddar?

 

 

18 thoughts on “Heterosexuella kvinnor måste hålla bättre ordning på sina män

  1. Ursäkta men va?? Vet inte om du driver eller ej men varför skulle jag ta ansvar för någon annan vuxen människas beteende?
    Om min snubbe stöter på dig får du gärna informera mig, men att kräva att jag ska ”hålla ordning på honom bättre” kan du glömma. Hur skulle det se ut menar du?

    Det är fan i mig alltid kvinnor som ska ansvara för allt: ”hur uppfostrar ni era barn egentligen, mammor?” eller ”sluta klä er som slampor så får ni mer respekt” eller som nu du skriver ”håll koll på era män, kvinnor!”. De får ta ansvar för sin egen svinighet tack så mycket.

    Jag vet att upptagna män stöter på andra ofta, jag har också varit ung singeltjej. Men hur ska jag kunna veta om/att min kille gör det om ingen berättar det eller om jag inte ser det? Tycker verkligen aldrig att det är tjejens fel om HAN raggar.

    Däremot kan jag störa mig på singeltjejer som raggar på män de vet har partner, men det är fortfarande mannen som måste avstå/säga nej till invit. Han kan aldrig skylla på tjejen hur mycket hon än limmar, HON är ju ingen otrogen, det är ju han i så fall.

    • Sara: Jag förstod att det skulle komma protester från heterosexuella kvinnor som inte vill ta ansvar för hur deras män beter sig mot andra kvinnor och flickor. 😉
      Med all rätt – det är förstås männen själva som är ansvariga för hur de beter sig. Detta inlägg är halvt ironi och främst avsett att vara en tankeställare för både kvinnor och män.

      Heterosexuella kvinnor har en märklig förmåga att skuldbelägga och tvinga andra kvinnor och till och med flickebarn, att ta ansvar för de heterosexuella kvinnornas mäns sexuella beteende. De skuldbelägger kvinnor och flickor som de menar skulle ”locka” deras män till att börja tänka på och vilja utöva sin manliga sexualitet. Det här inlägget är alltså ett svar till de heterosexuella kvinnorna. Deras mäns sexualitet är definitivt inte är ANDRA kvinnors och flickors ansvar.

      Självklart är det inte heller kvinnors ansvar att män är otrogna. Heterosexuella kvinnor måste sluta upp med att skuldbelägga kvinnorna som deras män är otrogna med.

      • Ja, männen får ta ansvar själva för hur de beter sig.

        Jag vill också säga att jag faktiskt inte tycker det är ett dugg irriterande med kvinnor som limmar på upptagna män. Det är de upptagna männen sak att säga ifrån, inte kvinnorna som har någon typ av ansvar för att män inte skall lockas.

      • micro: Vad män gör, är mäns ansvar. Heterosexuella kvinnor som lever med vidriga män, borde lära sig det och lägga skulden för sina mäns beteende på männen och inte på kvinnor och flickor som blir attackerade av deras män på olika sätt.

        Det är såklart inte mäns eventuella älskarinnor, som har lovat männens fruar/flickvänner evig trohet. Det har männen gjort och löftet till fruar och flickvänner om trohet, är bara mäns ansvar att hålla. Jag instämmer alltså helt och fullt. Män kan inte skylla sin otrohet på hur kvinnor ser ut, klär sig eller beter sig. Män väljer själva som de vuxna människor de är.

      • micro113: Jag tycker det är väldigt respektlöst mot partnern. Faktiskt. I vilken grad det är respektlöst har att göra med hur väl kvinnan känner flickvännen så klart (i heterorelationer) men generellt är det drygt beteende imo.
        Men som jag skrev är det mannens ansvar att tacka nej och inte uppmuntra. Det ena utesluter ju inte det andra. Man kan tycka det är fel men samtidigt inte lägga någon skuld på kvinnorna om det skulle ”hända nåt”.

        NBT: Tyvärr vägrar många kvinnor lyssna på sanningssägare. Det är obegripligt för mig som nästan alltid utgår från att män är skyldiga till nån skit 😉
        Jag tror du har rätt i det där med ”klumpen”. Läste du i DN för nån vecka sedan om mäns kränkthet, och om hur den skiljer sig från kvinnors? http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/kranktheten-ar-en-man/

      • Sara: Visst är det respektlöst att försöka ”stjäla” någon annans fru eller make. Dock – det är mannen som sviker sitt löfte om trohet och det är mannen som väljer att göra det. Det är inte kvinnors fel, att män inte har kontroll över var de stoppar sin penis så där är vi överens. Jag skulle tex aldrig drömma om att skylla min eventuelle mans otrohet på kvinnan som han stoppade sin penis i, av egen fri vilja. Jag skulle snarare tacka henne för att hon gav mig en chans att se den rätta sidan av min man. 😉

        Jag ser mycket få gifta kvinnor (och flickvänner) som bjuder ut sig och flirtar med diverse upptagna män, på samma sätt som gifta män (och pojkvänner) gör mot både singelkvinnor och upptagna kvinnor. Det finns väldigt många upptagna män som beter sig som om de vore singlar och raggar för glatta livet, även då de är i relationer med kvinnor. Det finns betydligt färre upptagna och gifta kvinnor som öppet sexflirtar med och raggar på allehanda män som de möter tex på stan, i affären, på bibblan eller på sjukhuset.

        Jag är som du, Sara – jag utgår ifrån att män alltid är skyldiga till någon slags skit och oftast har jag rätt. 😉 Män är mycket dåliga på att ljuga så det är otroligt att inte fler kvinnor genomskådar dem? Kanske VILL de inte genomskåda dem och ta en rejäl och sanningsenlig titt på sina män?

        Jag läste artikeln i DN och tycker att den säger en hel del om hur män ser på sin så kallade utsatthet i samhället. Män projicerar när de påstår att kvinnor vill göra sig till offer. Det är i själva verket alltid män som gör sig själva till offer. Offer för kvinnor, offer för sina egna handlingar, offer till och med för barn. Det är jätte-synd om män i deras skapade mans-värld, tydligen?

        Vi kvinnor fäller en tår för dessa män, alternativt skrattar vi högt åt dem och fortsätter ta hand om kvinnors och barns underliv som har trasats sönder av män, kvinnor och barns sönderslagna kroppar och psykiska ohälsa pga tortyren och våldet som män utsätter dem för i deras hem, fortsätter att kämpa för att kvinnor skall kunna försörja sig själva och sina barn på sin lön i det svenska samhället, fortsätter att kämpa emot män som vill förbjuda kvinnors rätt till abort, fortsätter att kämpa emot kvinnors och flickors ökande psykiska och fysiska ohälsa, fortsätter att kämpa för att kvinnor och barn skall kunna röra sig fritt i samhället utan att riskera att överfallas av män som vill runka av sig i deras kroppar, fortsätter att kämpa emot mäns krig och den pågående upprustningen i världen, fortsätter att kämpa emot mäns slavhandel med kvinnor och barn och vi fortsätter att kämpa emot all annan diskriminering och förtryck som män utövar mot kvinnor med all sin samhälleliga/världsliga tillskanskade makt.

        Stackars män som nu har utsett sig till offer för oss kvinnor/feminister som vill frånta män denna enväldiga makt som de uppenbarligen inte kan hantera utan att störta oss alla i fördärvet.

  2. Puh skönt 🙂 Håller helt med dig.
    Dock tycker jag ALLA har en märklig förmåga att tvinga kvinnor och flickor att ta ansvar för andra, inte enbart heterokvinnor.
    Att vi märker extra mycket att andra kvinnor också skuldbelägger tror jag är en konstig kombo av att vi å ena sidan förväntar oss mer empati och tolerans från kvinnor, å andra sidan är så indoktrinerade på att ”kvinnor snackar så mycket skit om varandra”, ”kvinnor kan inte leka tre” osv, å tredje sidan blir lika chockade varje gång kvinnor går patriarkatets ärenden (tex genom att bråka med varandra om otrogen kille i stället för med killen).

    Jag måste alltid samla mig innan jag går in på din blogg, för jag vet att jag kommer läsa upprörande saker som tex det du skrev om socialtjänsten. Det är fruktansvärt jobbigt att läsa. Jag försöker inte kokettera med nån smärta att tala om – de verkliga offren (kvinnorna och barnen) är de som vi ska ömma för, inte mig så klart. Vill bara säga att jag verkligen uppskattar din blogg jättemycket, även om jag blivit lite slöare med att kommentera. Fortsätt gärna med dina granskningar.

    • Sara: Skönt att du förstår vad jag menar. 🙂
      Ja, kvinnor skuldbeläggs för allt möjligt som män gör. När hetero-par ingår relationer med varandra så innebär det att de ses som en ”klump”, en gemensam enhet som definierar och identifierar varandra. Dvs främst heterosexuella kvinnor identifierar sig själva och definierar sig själva utifrån sin make/pojkvän/manlige sambo. Andra människor definierar hetero-kvinnorna på samma sätt.

      Ofta får heterosexuella kvinnor sina rykten och goda namn förstörda av den man som de har valt som sin livskamrat. De blir ofta utskämda av sina män på olika sätt (utan att ens veta om det) och om de här hetero-kvinnorna, pratar vi andra bakom ryggen. Vi tycker synd om dem, vi tycker att de är blåsta bimbos, vi tycker att de är svaga och hunsade/hjärntvättade av sina män.

      De här kvinnorna har lärt sig att upprätthålla ”fasaden” av den perfekta heterorelationen eftersom den, och inte minst mannen, så att säga definierar kvinnorna och vilka de är. Jag tror att det kan vara en anledning till att många hetero-kvinnor skyddar sina män till varje pris – de skyddar samtidigt hela relationen, sig själva och inte minst barnen, från skammen som männen orsakar. Jag tror att det kan vara en anledning till att hetero-kvinnor skyler över, förnekar, förminskar och skyller andra kvinnor och barn för sina mäns otrohetsaffärer, brottslighet och/eller bara männens ociviliserade sätt och dåliga uppförande. Det blir andra kvinnors fel när heterokvinnors män är otrogna. Det blir andra kvinnors fel när heterosexuella kvinnors män flirtar med andra kvinnor. Det blir tonårsflickors fel när hetero-kvinnors män påtvingar flicke-barnen sin manliga sexualitet. Etc. Vad det än gäller så är det i alla fall aldrig mannens fel för då blir ju hetero-kvinnan tvungen att se på sin man, som den han är och inte som den man som hon vill och önskar att han skall vara.

      Frågan är ju alltså – skulle det ens hjälpa att säga sanningen om männen, till de här kvinnorna? Skulle det hjälpa om jag ringde till varje kvinna, vars man jag vet beter sig illa mot henne och familjen bakom ryggen, genom tex att flirta, vara otrogen och/eller bete sig som ett sexistiskt mans-svin mot kvinnor och barn? Skulle dessa hetero-kvinnor lyssna på mig och andra kvinnor/barn eller skulle mannen lyckas övertyga kvinnorna om att vi andra hittar på och ljuger, bara för att vi alla längtar efter att själva få ligga med kvinnornas vidriga män? 😉

      Tack för dina fina ord om min blogg, Sara! Jag vet att verkligheten överträffar dikten många gånger och att det kan upplevas som både otäckt och skrämmande att få insikt om detta. Jag har själv gått igenom samma skrämmande uppvaknande och jag tycker att det är viktigt att skriva om verkligheten så att den som vill, kan få riktig information. Det mörkas och ljugs en hel del i vår mans-värld.

  3. Klump i magen får jag när jag läser ett flashminne kommer plötsligt upp….

    Jag var åtta, nio år och barnvakt i grannbyn till två små flickor i fyra och sju års åldern, kommer ej ihåg i hur många dagar men jag sov över där i det stora sekelskifteshuset kan ha varit tjejernas farmor och farfars hus samt farmoderns bror som bodde där.

    Jag fick såklart skäll av farmodern att jag hade bäddat sängen på fel vis och fick en lektion. Det kommer jag ihåg och lukten av kokta musslor, som vi åt med nåt annat till middag.

    Äldsta tjejen och det här minnet är tungt berättar för mig en dag -att morfar kommer in till henne om nätterna och hon tycker inte om det….
    Jag förstod inte riktigt innebörden av vad hon sa, sen kommer jag inte ihåg så mycket mer minnet sviker mig.
    Som sagt gubbsen är bra på att ta för sig utan att bry sig om konsekvenserna så länge de själva har det bekvämt.

    • JätteAlbatross: Den manliga egoismen tar sig uttryck på de mest fasansfulla sätt och ofta försvarar både dessa män och deras hetero-kvinnor allting som män gör, genom att bl.a hävda att kvinnor och barn ”vill” bli utsatta för manlig sexualitet eller som män hellre vill kalla det – manligt ”sexuellt spel”. Alternativt hävdar de att kvinnor och barn ”lurade”, ”lockade” mannen till att våldta dem eller så ljuger alla utom den misstänkta våldtäktsmannen för att ”sätta dit” honom. Kvinnan orsakar att mannen är otrogen (antingen älskarinnan eller frun). Älskarinnan genom att ”locka och lura” honom och frun genom att hindra mannen tillträde till hennes vagina.

      Tyvärr finns det fler barn, än vad vi någonsin vill och kan tro, som blir utsatta för våldtäkt av män och pappor som de skall kunna lita på som mest i sina liv. Barnvåldtäkterna ökar som allt annat sexuellt våld i vårt samhälle.

  4. Det där är ju något man som kvinna fått med sig genom hela livet, detta att det är ens skyldighet att hålla styr på sin man vare sig det gäller om han är otrogen eller bara allmänt sliskig mot andra kvinnor eller om han tex inte sköter sina åtaganden, Jag har ett par sådana trista minnen där jag förmodades agera mamma åt en vuxen man. En gång var vid ett tandläkarbesök, vi hade samma tandläkare mannen och jag. Mannen hade uppenbarligen inte betalt sin räkning vilket sköterskan högt och tydligt deklarerade i väntrummet när jag skulle betala för mig. Detta som om det var mitt ansvar och min skyldighet att se till att mannen skötte sina räkningar. Samma sak är det när en man kastar sig över en annan kvinna fast han är gift eller sambo och vem får skiten…jo då, det får kvinnan som blir kallad för slampa och annat trevligt. En kvinna som kanske inte ens hade en susning om att mannen var upptagen.
    Jag råkade ut för en riktigt idiot en gång. Träffade en man ute en kväll som verkade trevlig. På min fråga om han var gift eller sambo svarade han nej men sa att han hade ett barn från ett tidigare förhållande. Dagen efter ringde jag upp honom och tänkte förslå ett möte, kanske hitta på något. Men det var en kvinna som svarade och när jag frågade efter Lasse ropade hon med väldigt frostig stämma efter honom och det gick upp för mig att dåren var gift i alla fall. Det var en mycket liten och skrämd man som fick plågas en stund i telefon och han försökte så klart låtsas att han inte kände mig alls men i bakgrunden stod hans fru och sa, lura inte tjejen för fan….
    Jag kunde inte låta bli att ta tillfället i akt och plåga pajasen en stund så jag väste i luren att nu är du bra rädd va…Vill du jag ska berätta för din fru vad du gjorde i går kväll..osv. 🙂

    • kommunalarbetare: Åh, jag känner så väl igen, allt det som du berättar. Heterokvinnor görs ansvariga för allt vad deras män ställer till, vare sig det gäller när männen skitar ned och inte orkar städa efter sig (kvinnan blir den ”skitaktiga” som inte kan hålla rent i hetero-hemmet) eller det gäller män som lider av alkoholism eller har ekonomiska problem och inte kan betala sina räkningar.

      Hetero-kvinnan skall ”hålla reda på” sin man och görs ansvarig för att ta hand om honom som ett litet barn. Hon måste se till så att han får lagad mat, sina kläder tvättade, sina räkningar betalda och att han hinner i tid till jobbet. Kvinnan görs ansvarig för att mannens relation till hans barn fungerar tillfredsställande, både i heterorelationen och efter att hetero-paret har separerat. Kvinnan förväntas även i vissa fall, ta hand om mannens hela tjocka släkt och se till så att det sociala umgänget fungerar med dem. Inte minst – en heterokvinna görs alltid ansvarig för att mannens sexualitet utövas på ett, för honom, tillfredsställande sätt.

      Jag hade en manlig vän som kom på oväntat besök hem till mig med jämna mellanrum för ett antal år sedan. Mannens fru var tydligen ovetande om att hennes make, min vän sedan 10 år tillbaka, kom hem till mig och fikade ibland och när hon fick reda på det, skällde hon ut MIG efter noter. Jag har aldrig legat med hennes man och jag har aldrig haft intresse av att göra det heller och hur hon kunde skylla hans oväntade besök hemma hos mig på mig och att han inte berättat om dem för henne, vet jag inte? Jag blev boven i dramat fastän det var hennes man som undanhöll henne information och fastän jag aldrig har haft något som helst intresse av hennes man, inte ens som vän faktiskt. Det är han som har hållit kontakten med mig och jag har snarare tyckt att han har var svår att bli av med. 😉

      Hahaha!! Jag förstår att mannen som du ringde upp, blev lite skitnödig när han ställdes till svars inför frun. Män är så jäkla fega när det gäller och allting ställs på sin spets. Fram till dess, är de tuffa och ”manliga”, tror de, men när det gäller att ta ansvar för sitt eget beteende, springer män oftast och gömmer sig och alltid skyller de sitt eget beteende på kvinnor eller barn. Män är som ena jäkla bihang till kvinnor, uppenbarligen oförmögna att leva självständiga liv och ta ansvar för sig själva.

    • kommunalarbetare: Jag blir inte förvånad men jag häpnar ändå över den nonchalans som socialen uppvisar kring barn. De dumpar en flicka hos er utan att ha en aning om vilka ni är? Det är skrämmande.

      Själv erbjöd jag mig att fungera som avlastningshem åt barn och deras föräldrar på helgerna men fick till svar att ensamstående kvinnor inte fick göra detta.

      En man var tvungen att bo i mitt hem, annars ansågs jag inte lämplig att ta hand om barn varannan helg åt föräldrar som behövde avlastning. Vad en man skulle tillföra för något livsviktigt i dessa barns liv, vet jag inte? Även om jag hade delat hem med en man så hade det med all sannolikhet ändå blivit jag som fått ta det fulla ansvaret för barnen. Som ensamstående kvinna, har jag självklart också mer ork och tid för barnen, än om jag måste engagera mig i en mans liv också. Med tanke på att jag inte heller har några egna barn, skulle jag kunnat ägna all min tid åt dessa utsatta barn men min frivilliga barnlöshet, ansågs vara något dåligt för barnen.

      Jag ville erbjuda min hjälp åt främst ensamstående mödrar som behövde avlastning ibland på helgerna men fick kalla handen direkt och jag tänkte ”men skit i det då, vill myndigheterna inte ta emot mitt generösa erbjudande så slipp då.”

  5. Den där berättelsen förtjänade en bättre berättare än mig men minnenena kom i bilder, snabbt svischade de förbi, de är så svåra att fånga, det är viktigt att de blir fångade och det är med lite sorg att jag inte kan.Lösryckta ord och meningar, herregud jag ser medans jag skriver, gården, insidan av huset det var mörkt, mycket bruna paneler, glasdörrar som på gammalt vis var stängda till alla de många rummen,alla vinklar och vrår. Människor, en del namn, flickornas namn och utseende kan jag för mitt liv inte komma ihåg, de hade förtjänat det.

    Frågorna kommer hur är det med henne i dag?
    Utsattes hennes lillasyster också?
    Vilka visste?
    Det var för över 40 år sedan.
    Men jag tror du NBT förstod vad jag ville säga och nu ville jag bara skriva av mig. Ursäkta att jag brer ut mig på din blogg. Du gör ett otroligt jobb. Tack!

    • Jättealbatross: Jag tror att jag förstår vad du pratar om. Jag har själv fått hemska ”flashbacks” från min barndom och undrat många gånger, tex hur vissa av mina klasskamrater från låg och mellanstadiet (som man uppfattade som avvikande) egentligen hade det i sina hem.

      Om ena flickan utsattes för våldtäkter så är sannolikheten mycket stor, för att även hennes lillasyster våldtogs. Det är så pedofiler fungerar – de våldtar barn och de våldtar de barn som de kan komma åt och gör ofta ingen skillnad mellan könen.

      Du får ”breda ut dig” hur mycket du vill i min blogg, min vän. 🙂 Tack för dina kommentarer!

  6. Min älskade fina NBT! Jag har varit urusel på att kommentera på andras bloggar ett långt tag men nu ska det bli bättring! Jag läser alla dina inlägg och har även gått tillbaka i bloggen. Du har verkligen en guldgruva här och jag förstår att anti-feministmännen är rädda för dig.

    Jag vet inte om du har hängt med i uthängningen av mig och spekulationerna hos Toklandet (som jag inte bryr mig om ett enda dugg, inte uthängningen heller) men där var det iaf flera som tyckte att det hade varit intressantare att fått reda på vem du var, men du var ju tyvärr för smart och hade gjort det omöjligt för dem att komma åt dig 😉

    Vad de bekymrar sig de små männen. De bara MÅSTE ha kontroll på ALLA kvinnor som kommer i deras väg. Fixeringen vid kvinnor och framför allt feminister är sjuklig. Alla deras inlägg handlar om vad olika feminister sagt, gjort, tänkt och känt. Och så spekuleras det i deras sexliv och underliv, deras makar och barn, deras ev diagnoser och det ena med det tredje. De här männen är beroende av oss, på ett sjukt fixerat och kontrollerande sätt.

    TACK för allt du skriver och alla diskussioner du tagit med div bajsblöjor (har läst massor av dem när jag gått tillbaka i bloggen 😉 ) Du är en enorm inspiration.

    Kram och massor med kärlek ❤

    • WDF: Jag kan inte kasta sten i glashus. Jag har själv varit mycket dålig på att både blogga och kommentera på sistone. Tiden räcker inte till, alltid. 😦

      Hahaha! Jotack, jag är väl medveten om att antifeministerna vill komma åt mig och deras jakt har pågått i princip sedan jag startade bloggen för 5 år sedan. Än så länge har de bara lyckats anmäla bloggen så att jag har fått byta bloggplats två gånger. Syftet med att luska ut vem jag är, är förstås att göra samma sak mot mig som de har gjort mot andra kvinnor, t.ex dig, Monica Antonsson, Annika Tiger, Maria Sveland och Lady Dahmer m.fl, dvs smutskasta, polisanmäla, mordhota, trakassera och prata skit IRL. Hade jag haft barn, så hade de här männen använt mina barn som vapen, i syfte att försöka skada där det gör som ondast på kvinnor. Det är modiga män vi har på tråden, som du förstår? 😉

      Jag har inte hängt med i Tokmannens tokerier men det förvånar mig alltså inte ett dugg, att de antifeministiska snopparna är nyfikna på mig. Män vill gärna in och rota i allt som hör kvinnors liv till. Det är en sjuklig fixering och ett tydligt tecken på hur osjälvständiga och fega män är, precis som du skriver. De kan inte ta debatten som vuxna män – de använder sig (som de alltid har gjort) av de mest fega och odemokratiska metoder för att ”vinna” över kvinnor.

      De här rubbade männen sjunger samma visa om kvinnor som andra rubbade män sjunger i domstolarna när de har misshandlat och våldtagit kvinnor och barn. Barnen och kvinnorna kallas alltid ”psykiskt sjuka”, ”alkoholiserade”, ”galna” osv. Männen projicerar alltså – det är sig själva de talar om.

      Jag uppskattar att du har tagit dig tid att bläddra bakåt i bloggen. Det finns en hel del information i min blogg som alla kvinnor och män borde ta del av. På så sätt instämmer jag i att min blogg är en guldgruva, jag är mycket rädd om den och den kommer att sparas för all framtid. Ibland skriver jag inte för läsarna, utan mer för att dokumentera sånt som jag vill komma ihåg och spara. Vi kvinnor kan idag använda internet för att göra våra röster hörda och äntligen få skriva ned vår egen historia. Det är förstås en ovan situation för män, att behöva lyssna på vad kvinnor har att säga och att kvinnor och feminister har stenkoll på, samt dokumenterar, vad som pågår i vårt mans-samhälle. Det är antagligen därför som män blir så ilskna och rädda.

      ALLA feministiska bloggar på nätet, är därför superviktiga. Jag är så glad att jag hittade din blogg, WDF. Jag säger samma sak som mina läsare har sagt till mig genom åren – du borde skriva en bok. Du är fantastisk på att uttrycka dig i skrift och att sätta pricken över i. Själv gör jag mig nog egentligen bäst i debatter och kommentarsfält men du är fantastisk i både kommentarsfälten och i bloggen. Dina läsare uppskattar dig precis lika mycket som jag så SLUTA ALDRIG! Du behövs och DU är en inspiration för så många kvinnor.

      Det bästa av allt, är att jag numera slipper känna mig så jäkla ensam, som David mot Goliat ungefär. Nu har jag hittat många fantastiska feministiska bloggar och kvinnor, som bara genom att skriva i sina bloggar, ger mig inspiration, styrka och pepp. Tyvärr har jag under det senaste året fått svårare och svårare att få tiden att räcka till men jag känner mig inte längre stressad över det, eftersom ni allihop finns därute och skriver de mest lysande intelligenta texter som sätter de antifeministiska snubbarna på plats. 🙂

      Så – all kärlek och kramar i tusental tillbaka till dig, WDF! Jag är ditt största fan och påhejare, skall du veta! Kämpa på!
      ❤ /NBT

Kommentera

