En röst från hjärtat – Benny Andersson (ABBA)

http://www.mynewsdesk.com/se/feministiskt_initiativ__fi/pressreleases/benny-andersson-i-feministiskt-initiativs-filmserie-en-roest-fraan-hjaertat-1041696

”Aldrig tidigare har så många artister ställt sig bakom ett politiskt parti. I filmserien finns också namn som Kjell Bergqvist, Marit Bergman, Cleo och Kristin Amparo.

”En röst från hjärtat” är en del av Feministiskt initiativs valkampanj och filmerna sänds på partiets kampanjsajt taplats.nu. Varje söndag kl. 19:00 publiceras nya filmer med personliga berättelser om livet, samhället och drivkraften för förändring.”

SLÄNG INTE BORT DIN RÖST!

 

 

 

19 thoughts on “En röst från hjärtat – Benny Andersson (ABBA)

    • Monica: Tack snälla du! 🙂 Önskar att fler sprider detta vidare inte bara på nätet utan också genom mun-mot-mun-metoden IRL.

  1. Fantastiska Gudrun Schintervjuas om bl a våldet mot kvinnor nära och ute i världen. ”Allt hänger ihop”

    • Jeanna: Gudrun Schyman ser det hela från ett fågelperspektiv, precis som jag och många andra feminister. Allt hänger ihop, som sagt – världen över.

    • kommunalarbetare: Du vet väl att du snackar med ett stoooooort ABBA-fan här? 😉
      Jag kan nästan alla deras låtar utantill och lyssnar fortfarande på gamla lp-plattor med ABBA.

      Benny är en stor man, en modig man, en riktig man. Han vet, han ser, han lyssnar och han vänder sig inte MOT kvinnorörelsen som så många andra fega och rädda män gör. Han går med oss, han stöttar oss, han tror på oss och på en bättre, mer rättvis och jämlik värld för alla människor på jorden. Han var min idol som barn och nu när jag är vuxen, har han blivit en ännu större idol för mig men på ett helt annat sätt än jag någonsin kunde tro.

      • Men du ville väl vara antingen Agnetha eller Frida och inte Benny
        när du var liten flicka ?

      • Frågan är/var alltså vilken av sångerskorna du
        favoriserade …

      • Jag tror jag förstår. ”Jag var så kär” träffade mig ganska hårt 1967.

        Men, för inte så länge sedan, befann jag mig på ett äldreboende.
        Och gissa vilka som stod för musiken ? Waterloo, en kvartett som
        spelar ABBAcovers och där 3 av medlemmarna är tjejer, t o m
        den som tjänstgör i st f Benny ! Och Agnetha var den som s a s
        var mest lik originalet vad gäller hår och klädsel ,,,

      • Inte skägg men någon sorts halsduk. Björn var i alla fall man.

        Fö kan sägas att jag tillbringade en kort del av gårdagen i samma
        lokal som Gudrun Schyman (och EUministern Birgitta Olsson ).
        Gudrun såg väldigt smal ut, speciellt från det håll jag s a s mestadels
        såg henne.

        http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/partiprogrammet/

        Sedan undrar man ju om det var de här pengarna från Benny som hon
        eldade upp i Visby härom året …

      • Ver: Gudrun har väl alltid varit smal, vad det nu har med politik att göra..?
        De hundratusen som eldades upp kom från nån reklambyrå. Minns inte namnet, dessvärre.

      • Ver: Studio Total är namnet på reklambyrån som skänkte 100 000 kronor till Fi och uppmande partiet att elda upp dem som en del i en reklamkampanj.
        http://pleasecopyme.se/2010/11/studio-total-ror-om-i-ankdammen/

        ”När grundarna Per Eriksson och Tomas Bergkvist i somras tog 100 000 av sina sparpengar och uppmanade Gudrun Schyman att bränna dem på en klotgrill i Almedalen blev det ett himla hallaballo; många kallade tilltaget för enormt oansvarigt och ett idiotiskt slöseri med pengar.”

Kommentera

