Blandad kompott

Idag blir det lite blandad kompott här i bloggen. Jag vill först tipsa om WDF:s senaste inlägg där hon tar upp något som jag har skrikit mig hes om i bloggen i fem års tid nu:

”Ja, varför hittar massmedia på att män har sex när de våldtar och hyr andras kroppar att runka av sig i? Varför förskönar tidningarna bilden av våldtäktsmän?”

”Är tidningarna så rädda för att stöta sig med män att de inte vågar skriva att män hyr kroppar att tillfredsställa sig i och att de våldtar både kvinnor, barn, djur och andra män?”

Sen vill jag bara påminna om vår nuvarande statsminister Fredrik Reinfeldts (M) syn på jämställdhet:

– ”Jag tycker att det finns samhällsproblem kopplade till jämställdhetsfrågor där många kvinnor, tjejer, upplever (obs: kvinnor och tjejer ”upplever” /NBT) att Sverige fortfarande inte är jämställt…”

”Du uttrycker dig ofta så, att kvinnor och flickor upplever en brist på jämställdhet. Gör inte du det?”

– ”Jo, absolut, men vad jag vill säga med det är att det inte är så att alla har en enhetlig uppfattning. Det är inte heller så att alla våra samhällsproblem är centrerade till kvinnor som tycker sig komma till korta. Vi har också problem med unga grabbar som det inte går bra för i skolan, som har en svårare arbetsmarknad nu än för kanske ett par generationer tillbaka, som tenderar att bli arga män som känner sig vilsna i samhället.”

Unga grabbar ”upplever” att de känner sig ”vilsna i samhället” så då kan vi inte jobba för jämställdhet mellan könen längre, tycker vår statsminister? Tänk om en majoritet av befolkningen, dvs kvinnor och barn blir arga, Fredrik? Vad händer då….?

”Många har reagerat på att du i SVT:s ”Agenda” sade att du inte vet hur en feministisk revolution skulle ”drabba” Sverige. Vad menade du när du använde ordet ”drabba”?”

– ”Att jag inte tror på revolution. All revolution handlar om att omstörta samhället. Den som begär mandat för att starta en revolution ska veta att i mig får man en motståndare. Vi kommer att mobilisera krafter….”

Oj, då? Vi kvinnor och feminister sitter nu och darrar av skräck inför de ”krafter och motstånd” som antifeministiske Fredrik Reinfeldt har mobiliserat, och kommer att fortsätta att mobilisera för att motverka jämställdhet och kvinnorörelsen?

Från ETC ”feminismen blir Alliansens fall”:

”Fredrik Reinfeldt satt nyligen i TV och undrade hur en feministisk revolution skulle ”drabba” människor. Samtidigt menade han att om kvinnor upplever att de har olika villkor än män så är det ett problem. En grundare genusanalys får du leta efter.”

”Det är ingen nyhet att alliansen på kvinnors bekostnad har fört en politik för män med mycket pengar. När jämställdhetsvindarna blåser allt starkare hade en gnutta självkritik varit på sin plats. Istället visar de sitt rätta ansikte – feminismen har ingen plats i det mansmoderata alliansbygget. Att Reinfeldt räds den feministiska revolutionen är nog framför allt för att den kommer att bli hans eget och alliansens fall.”

Till slut en cirka ett år gammal artikel av Johan Ehrenberg, män förmår inte att göra världen bättre”:

”Jag blir alltmer övertygad om att vi män helt enkelt är mindre intelligenta, vi verkar oförmögna att själva ställa om och göra förbättringar för oss och våra barn.

All förbättring kommer från kvinnor som därför bekämpas.

Låt oss vara ärliga. Män har som grupp makten på jorden. Vi är en minoritet. Det är med våld vi behåller makten. Knytnävarna, pengarna och vapnen.

Kolla intelligensen hos den här varelsen:

På tio år har män lyckats starta flera vanvettiga krig som inte löst något.

På tio år har män flabbat bort klimathotet och inte gjort något alls för att ställa om.

På tio år har män misslyckats med hela privata finanssystemet, det brakade ihop och män beslutade då skicka in ännu mer pengar i bankerna för att … hö, hö… bättre lycka nästa gång.

Bastuklubbar på världsnivå.

Mäns makt misslyckas göra det mänskligheten måste göra.

Våldtäkter är en förlängning av manligt våld. En man som våldtar en kvinna är sjuk. Saknar empati, är feg och använder våld eftersom han är krigsskadad av könskriget. Att han inte ser det och att andra försöker bortförklara det handlar om skyttegravarna vi kryper omkring i.

Hur försvarar vi män vår makt?

Vi kvoterar män i alla sammanhang. (Pengamakten framförallt)

Vi förtrycker med ord, ”jävla hora”, ”lilla gumman”, ”haru mens” osv osv.

Vi förnedrar med sexbilder och hävdar sen att ”har du ingen humor”.

Vi ignorerar smarta tjejers förslag av den enkla orsaken att vi vet att vi är lite korkade.

Och om inget av det där funkar blir det våld. Pengavåld (ja, alliansens sjukförsäkringspolitik är ett jäkla kvinnoförtryck), lagvåld (våldtäktsmän skyddas), religionsvåld (kvinnoförtryck motiveras med ”gud”) och tillslut den knutna näven i hemmet.

Hur fan kan vi ha kvinnojourer fortfarande i Sverige? Och varför har de fortfarande ont om resurser?

För 30 år sedan lärde jag mig vad en man är när jag bytte kön i sex månader. Jag fick en glimt av mitt köns agerande från andra sidan. Det förändrade mitt liv.

Jag träffar idag unga tjejer som kämpar emot, fantastiska, fria och starka. Samtidigt blir jag förfärad när jag märker hur många av dem som käkar piller, mediciner, för att stå ut.

Depressioner komna ur manssamhällets eländiga hat.

Feminismen är den största revolutionen mänskligheten haft sedan någonsin. Mäns försök att bromsa den (oberoende om det är i Saudiarabien eller i finansvärldens slutna manliga rum) är dömd att misslyckas. Vi har inga argument, vi har bara våld mot de kvinnor som säger emot som argument.”

 

 

 

 

 

 

9 thoughts on “Blandad kompott

  1. ”För 30 år sedan lärde jag mig vad en man är när jag bytte kön i sex månader. Jag fick en glimt av mitt köns agerande från andra sidan. Det förändrade mitt liv.”

    Kan säga att jag lär ha kvar de där gamla ETCtidningarna där Johan
    skrev om sina upplevelser. Men att hitta dem blir svårt. Undrar om de
    kan ha något samlarvärde. ETC var väldigt nyskapande på den tiden.

    • Ver: Det vore väldigt intressant att få ta del av de artiklar där Johan skrev om sina upplevelser. Kan du inte leta reda på dem?

      • Jag skulle också vilja läsa dem! Är det något jag skulle vilja uppmuntra alla män till så är det att skaffa sig ett kvinnligt nätalias och skriva kritiskt om manssamhället en månad eller så. Jag tror inte de flesta män förstår vilket oförställt hat de kommer mötas av från män som inte klarar av att kvinnor tycker annorlunda. Jag har flera gånger fått kommentarer i min blogg och på andra ställen från män som skriver att de tror att kvinnor överdriver när de berättar om kommentarerna de får, för själva har de aldrig sett några av de där hat- och hotkommentarerna kvinnor berättar om. Om det var så illa som kvinnor skriver att det är borde de väl ha sett det någonstans? Nå, posera som kvinna på nätet och skriv manskritiskt så ska du få se med egna ögon.

      • WDF: Jag förstår din tanke men herregud – fler män som skriver och utger sig vara kvinnor? De får ju kvinnor att framstå som kompletta idioter. 😉
        Men, men som sagt, jag förstår vart du vill komma och vi kvinnor borde kanske göra detsamma? Låtsas vara män?

      • Du tror väl inte på fullt allvar att jag skulle kunna hitta saker i mitt ”ARKIV” ?
        Skulle gärna göra dig den tjänsten men det går nog inte. Annars finns ju
        allt tryck hos Kungliga biblioteket.

        Men, ETC gavs alltså ut som temanummer, med olika format och med mycket
        bilder. Samtidigt kämpade man med ekonomin och för att få presstöd och det
        var en del märkliga turer. Bl a var det vid något tillfälle som man avslöjade
        ”vem som sköt JR ” ! Det var på den tiden när all information inte var direkt
        tillgänglig överallt utan då en TVserie tog tid på sig för att nå från USA till
        Sverige. Och lite grand hade jag nog känslan att ”könsbytet” var ännu ett
        sätt att få in pengar, även om det givetvis även fanns andra motiv.

        En del av de där gamla tidningarna var alltså helt otroliga och liknade inget
        annat jag hade sett. Numera bläddrar jag någon gång i dagens ETC på
        biblioteket.

  2. Jag har boken ”Könsbytet och vad hände sen” Jag läste den när den kom ut. Den är gôrbra! Män i allmänhet vet inte och förstår inte då deras roll är så självklar. Antifeministerna och iPongo i synnerhet borde göra en makeover och leva som kvinnor ett år och arbeta i vården och andra låglönearbeten.

    Reinfeldt är den värsta antifeministen och det är därför som jämställdheten/jämlikheten inte kommer någon vart utan det går bara bakåt och kvinnohatarna har fått mer utrymme för sitt hat.

    Läste i blaskan idag om en våldtäkt där mannen går fri då han bad om förlåtelse via sms och att kvinnan hade lagt sig i mannens säg då hon var berusad!!!??? Det är banne mig livsfarligt att vara kvinna/barn idag.

    Jag har haft ETC i många herrans år och nu har jag Dagens ETC. Jag är så trött på allt trams som fyller dagstidningarna och halva tidningen är reklam och alla reklambilagor sen. Orka!

    • SQE: Jag har inte läst boken. Tack för rekommendationen!
      Nä, män förstår ingenting när det gäller kvinnor och kvinnors och barns livsvillkor. Det är förstås svårt att sätta sig in i någonting som en inte själv har erfarenhet av och inte minst – som en inte har något som helst intresse av att sätta sig in i. Det är manlighetens stora problem – egoism.

      Det slog mig åter igen ikväll när jag kollade på AB:s partiledardebatt, att Alliansen hämtar sin retorik från antifeministernas bloggar eller snarare är det väl kanske så, att antifeministerna hämtar sin retorik från Alliansens antifeministiska tankesmedja Timbro. Jag tror att det var Hägglund som nämnde, att pojkar presterar bättre i skolan om man inför mer idrott så att pojkar får ”springa av sig” och samma sak läste jag häromdagen i någon av de antifeministiska och kvinnohatande bloggarna på nätet.

      Ja, en läsare och jag diskuterade fallet med denne friade våldtäktsman (ännu en i raden) under ett annat inlägg. Det börjar bli vardagsmat och som jag skrev till läsaren – det är bara för kvinnor och barn att vänja sig vid tanken att de inte kommer att få någon upprättelse när de utsätts för våldtäkt av män. Vill en göra någonting åt det får en engagera sig eller rösta bort de som har skapat detta antifeministiska och odemokratiska ”rätts”väsende.

      Usch, jag instämmer – jag är dödstrött på tramset i dagstidningarna. Bantning, nakna kvinnokroppar, heterosex, heterosex, heterosex och fysisk träning och för att inte tala om rubrikerna om mäns sexualbrott mot kvinnor och barn! Man ”sexanklagad”, man ”åtalas för sex”, man ”fängslad för sex med barn”… Fy fan – jag kräks på skiten!!

Kommentera

