Antifeminismen är organiserad

Nu har jag suttit här i bloggen i fem års tid, skrikit mig hes inför kvinnor (och män) och försökt få framför allt kvinnor att förstå, att de antifeministiska män som vi ser på nätet, inte är några tokiga enstaka män som på fullaste allvar tror att kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet, vill utrota män och klippa snoppen av dem. 😉

Vi ser nämligen samma antifeministiska retorik, kvinno-hat och feminist-hat i många andra delar av världen, framför allt i västvärlden. Läs utländska tidningar, bloggar och kommentarsfält så kommer ni snart att inse samma sak som jag insåg för länge sedan, nämligen att detta är organiserat. Kvinnan skall tryckas tillbaka och män tar, med all sin samhälleliga, ekonomiska, politiska, sexuella och reproduktiva makt, till de medel som krävs för att åstadkomma denna backlash för kvinnans och hennes barn. Här är ännu ett exempel på detta och ni känner ju igen retoriken vid det här laget?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 thoughts on “Antifeminismen är organiserad

  1. Inte nog med att de är organiserade de överför sina åsikter på den yngre generationen och påstår att unga omyndiga killar är bekymrade över feminismen i samhället som om unga killar funderar över detta…

    • erik: Avsikten är kanske att man vill få det att framstå som om unga killar är livrädda för feminismen, dvs att de utnyttjar unga killar för att få mer kraft bakom sina antifeministiska påståenden precis som de ofta utnyttjar kvinnliga nick när de skriver på nätet? Jag tror att de flesta unga killar tycker att tjejer och killar skall ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter i samhället. Den yngre generationen har ofta ett mer modernt tänkande men tyvärr ser jag också en del yngre killar som låter sig lockas in i tron att jämställdhet mellan könen, kommer att skada pojkar och män.

    • o3: Att läsa bloggen ”Sanningen om papparättsrörelsen” är skrämmande. Det hela är organiserat från högre instans, som sagt.

      A voice for men, även i Indien? De sprider sig som kackerlackor de där antifeministiska papparättshaveristerna. De organiserar sig som sagt i alla möjliga nätverk. AVFM, Moderatmännen, Timbro, Fathers Rights Movement mfl.

    • o3: Tack för länken! Erik Rodenborg skrev om Södertäljeflickan nyligen. Jag rekommenderar hans blogg-inlägg om du inte redan har läst dem? Jag funderar på att läsa boken igen eftersom jag har hunnit glömma en del detaljer i fallet.

      • har inte läst allt skall bita i det imorgon tror jag men detta läste jag så fort jag hittade honom det var ”efterlängtat” http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/09/du-raljerar-om-min-tragedi.html

        blogglysning: ”Medusas skratt en barnprostituerads berättelse” (tror det var namnet)
        brukade finnas jag hittar den inte den verkar bortplockad
        är det någon som var där som minns?

        ja sanningen har gjort ett hästarbete med den bloggen
        mkt viktigt journalistisk handling och med läsning som tar tid att länka sig igenom 🙂
        definitivt skrämmande och man kan finna så mkt mer dig tex 😉

      • o3: Fråga Erik om Medusas skratt. Erik är som ett uppslagsverk. 🙂

        Ja, det finns så otroligt många bra bloggar. Det är som att sitta i ett stort bibliotek och en inser att en aldrig kommer att hinna läsa allt.

  2. Jag satt precis och tittade på TV-tablåerna och vi har blivit invaderade av amerikanskt våld. Kanalerna översvämmas av action, trams typ ”Glamour ” och ”Våra bästa år” m.m. och dessa är det mest omoraliska jag har sett i den vägen. Det finns ju också dessa gråtprogram där hus ska byggas om på vecka men någon fullständigt hysterisk programledare som inte gör annat än gapar för full hals. Sakta men säkert omformas våra hjärnor till att bli amerikanska.

    Och i alla dessa filmer i stort sett och program är det aggressivitet för det mesta och kvinnor har en underordnad roll. Jag har slutat att titta på amerikanska program med några få undantag.

    Youtube-klippet visar så tydligt på att även kvinnor som verkligen kan sjunga ändå klär av sig och ålar på scengolv. Beyonce som säger sig vara feminist tycker jag är skit. Hon förråder hela kvinnorörelsen. Hon som så många unga tjejer ser upp till. Hon med sin makt och pengar, det är förfärligt! Hon är allt annat än feministisk. Hon skapar bara fler tjejer att göra som hon och så tror dom att dom är feminister. Jag blir så jäkla förbannad!

    Rihanna som sjunger fantastiskt beter sig som jag vet inte vad och resten av dom i den genre också. Så nu ska feminister klä av sig och absolut vara sexiga och åma sig på dansgolven.

    Att kvinnor i alla möjliga sammanhang behandlas som mindre vetande och mindre trovärdiga det ser vi dagligen, i tidningar och på nätet. Det räcker med att ringa en support som kvinna.

    Javisst är hatet och nedvärderingen mot kvinnor organiserat mer eller mindre medvetet. Det verkar ligga i männens gener.

    Jimmie svarade på en fråga om feminismen för ett tag sedan: Vi har Beyonce. Djissus Kraist! Likadant med Miley Cyrus som enligt mig helt har tappat greppet. Hon sjunger också fantastiskt bra. Är dom alla exhibitionister, kvinnliga blottare. Den enda som jag gillar är Lady Gaga för hon är väldigt politisk och hennes shower visar också på det och jag ser henne som en performance med fantastiska dansare av båda könen. Hennes texter ligger ljusår från dom andra.

    • SQE: Jag satt häromdagen och noterade att vi har invaderats av så kallade ”amerikanska romantiska komedier”. 😉

      Ännu en sak som en måste fundera på. Män styr världen med sitt manliga perspektiv. USA är ytterligare en enorm maktfaktor och styr en stor del av världen med sitt amerikanska perspektiv. Vi apar efter. Se bara på aborträtten. USA har redan förbjudit kvinnors abort i vissa delstater. Nu diskuteras män kvinnors aborträtt i Norden och Europa också.

      Ja, varför måste kvinnor som verkligen KAN sjunga, springa omkring på scenen i bikini och åla sig på golvet på ett sätt som män tycker är sexigt? Beyonce är ett gigantiskt dragplåster för feminismen och det får vi väl kanske vara tacksamma för men jag ser förstås samma problematik som du. Nu är en tydligen en praktiserande feminist om en kan lyckas anspela på manlig sexualitet, operera om hela sin kropp för att passa ett manligt ideal för kvinnokroppen och säga högt att en är feminist? Hur vore det att istället jobba för att unga tjejer får vara som de är och slippa fundera över hur killar vill att de skall se ut och hur killar tycker att de skall vara och agera?

      Sex, sex, sex (med män). Dagligen allt detta jävla pushande för heterosex överallt. Är det bara jag som är trött på allt sex? Är det allt vi kvinnor förväntas leva för så ligger vi risigt till. 🙂

      Jag har på allvar funderat på om det ligger i mannens gener att hata kvinnan men jag tror inte på det. Mannen är nog helt enkelt bara fostrad till att ha för höga tankar om sig själv och för att kunna behålla denna bisarra syn på sig själv, måste han trycka ned kvinnor i sin omgivning. ”Vinna”.

      Miley Cyrus kan väl inte sjunga…? Menar du allvar? Hon borde ha hållit sig till skådespeleriet för hon sjunger ju så falskt, att det skär i öronen. 😉

      Lady Gaga är kanske bättre? Jag har inte sett så många konserter och shower med henne så jag har ingen vidare koll på henne faktiskt.

  3. Jo, jag glömde allt romantiskt trams också. 🙂
    Jag är lika trött som du är på allt som skrivs om sex precis hur vi göra än det ena och än det andra och framförallt i tidningarna. Finns det överhuvudtaget någon serie eller film idag som INTE exponerar och exploaterar kvinnor och har sexscener? Till och med i barnfilmer finns sex om man bara tittar ordentligt. Tänk när filmen ”Pretty woman” kom hur den hyllades i alla läger. Såg inte folk vad den egentligen handlade om? Tydligen inte. Jo, det är bara heterosex överallt också.

    • SQE: Nej, jag tror inte att det finns några filmer som inte handlar om heterosex i någon form? Mannen är ju ett bihang till Kvinnan och det märks i allting som mannen gör. Jag var ju inne på alla de här manliga artisterna som måste ha halvnakna kvinnor med sig på scenen för att locka folk. För att kunna sälja saker till män, måste män tydligen alltid ha kvinnor med i reklamen. I action-filmer som bara handlar om män, måste lite heterosex läggas in som extra krydda eftersom ”riktiga män” kn*llar kvinnor.

      Homosex och homokärlek är däremot inte något som mannen vill se i film, på bild, i reklam, i porr eller på förstasidan i våra dagstidningar. Det blir alldeles för magstarkt för mannen att titta på män som blir kn*llade av män. 😉

Kommentera

