Heterosexuella kvinnors skadliga sexliv med män

Jag hade tänkt att publicera några rader ur boken ”Det kallas kärlek” här i bloggen men nu lånade jag ju ut den till brorsans flickvän så det får vänta en stund.

En läsare tipsade mig om annan intressant läsning:
http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/sexualpolitiska-nyckeltexter-antologi-om-sexuell-historia/?fb_ref=Default

”Historisk träning till sexobjekt.”

”I dag kryper sig konsumtionsstyrd sexualitet allt djupare under skinnet. Längtan efter sexighet finns överallt. Förmåga att väcka begärsblickar – helst i triangulära konstellationer – framstår som högsta egenskapen.”

”I den egna spegelbilden avgör kvinnan sitt marknadsvärde. Inte ens moderskap skyddar henne längre från tvånget att utöva erotisk makt – ett brott med varje traditionell modersroll. Hon har blivit fånge i sin trånad efter blickar på just det sätt hon historiskt tränats till: som objekt.”

Frågorna löper som en glödtråd genom ”Sexualpolitiska nyckeltexter” (red. Klara Arnberg, Pia Laskar, Fia Sundevall), en samling svenska källtexter kommenterade av experter i god så kallad reader-tradition.”

Forskaren Pia Laskar har figurerat tidigare här i bloggen:

https://noboytoy.wordpress.com/2011/04/22/vad-ar-heterosexualitet/

Det är glädjande att fler feminister än jag, nu tar upp de problem som heterosexuella kvinnor drabbas av i sina sexliv med män. Fanny har förvisso skrivit om heterosexuella kvinnors problem med sexlivet under en längre tid, men nu har även LD uppmärksammat detta, annars så skam- och skuldbelagda ämne.  Hundratals kommentarer har postats i LD:s blogg av kvinnor som mår dåligt av sina heterosexuella sexliv och jag har kopierat några av dem:

”Jag gick i behandling i två år hos en terapeut i klinisk sexologi pga vestibulit. Hennes råd var att ”gå min man till mötes” när det gällde sex. Detta var alltså hennes råd till en kvinna som fått variga men av att ha sex trots att inte lusten funnits där.”

”Jag tror jag och min partner haft sex kanske 2 (alltså max 3) gånger det här året. Och det går inte en dag utan att jag känner någorlunda skuld över att jag inte vill längre.”

”Jag läser allt som alla skriver och blir så arg och ledsen. Jag blir också arg, för att alla ”råd” jag någonsin kan dra mig till minnes att man läser i tidningar, på tv osv om det här problemet är att se till att den med lite sexlust får mer. Även om det inte alltid är husfridssex som det uppmanas till utan med är med respekt och utan tjat och krav och pauser osv så är alltid lösningen på kort eller lång sikt MER SEX. Det är de som inte vill som är problemet som ska lösas. Skuldbeläggas. Det är så himla destruktivt och sorgligt och att folk ska berövas så på sin kropp och integritet… Fy.”

”Jag fick barn i höstas och har tänkt så mycket på att jag vill visa min dotter att hennes kropp är hennes egen. Men hur ska jag göra det när min kropp inte är min? Har pratat med min man om detta men tycker inte att han fattar. Han blir ledsen. Han verkar inte fatta att han gör mig illa. Att jag blivit så illa behandlad av så många män att jag inte vet vad sexlust är. Han fattar inte det utan blir sårad för det han hör är att jag inte vill ha sex med honom. Fy fan kommer få stå ut med det här resten av livet.”

”Fyfan vad jag känner igen mig. Vill bara gråta. Är 23 år och är i ett långvarigt förhållande (mitt första) och det är exakt så här. Straffas med dålig stämning och suckar vilket gör att jag får sjukt ont i magen. Går absolut inte prata om får då får han så ”dåligt samvete”. Så istället får dåligt samvete = ännu mindre sexlust och när det har gått ett tag blir han så sjukt jävla klängig, går alldeles för fort fram under förspel osv så jag blir bara mindre och mindre kåt.”

”Alla gånger jag har fått känna mig som att jag berövar min partner något för att jag inte vill ligga så ofta. Kan inte ens räkna. Alla gånger jag tänkt ”skönt, nu var det avklarat för nån vecka framåt”. Sen börjar det om igen, det har gått ”lite för lång tid” och man börjar märka suckarna, blickarna, självömkan.”

”Känner igen mig så mycket! Min man kan också bli sur och frustrerad när jag inte vill. Jag påpekar att jag behöver lite mer än ett hej och sen sitta ensam hela dagen och kvällen medan han sysslar med sina intressen, för att vilja ligga. Han blir inte sur på mig utan mer frustrerad. Jag säger åt honom att han har händer och om det är så jobbigt får han väl lösa det själv. Men då får man höra typ ”Men det är ju inte samma saaaak!”. Nä, men det är inte mitt ansvar att ta hand om dina sexuella behov.”

”Det är klart att man är två i ett förhållande, men det betyder inte att den ena ska tvingas till nåt hen inte vill. Det är ju varken hälsosamt eller lagligt (iaf vad gäller sex).”

”Vill jävlar bara gråta när jag läser det här. Fyfan vad jag känner igen mig. Vet inte om jag någonsin kommer orka gå in i en relation igen, är så sjukt rädd för att göra såhär(igen). Bara för att det är den enklaste utvägen för stunden, att slippa konflikter, bråk och dålig stämning som garanterat kommer om jag inte låtsas att jag vill ligga. Sen kommer ångesten och självhatet. Orkar fan inte gå igenom det där en gång till. Känns som att jag fått mitt sexliv sabbat för all framtid.”

Här kommer några av mina egna inlägg om heterosexuellas problem med sina sexliv:

Kvinnors ”könskyla”:

https://noboytoy.wordpress.com/2014/07/13/kvinnors-kons-kyla/

Sexuell läggning:

http://noboytoy.blogspot.se/2013/12/sexuella-laggningar.html

Sex och klitoris:

http://noboytoy.blogspot.se/2013/08/sex-och-klitoris.html

Hej Malena Ivarsson!:

http://noboytoy.blogspot.se/2013/04/hej-malena-ivarsson.html

Lär dig heterosexets stora gåta – träna!

https://noboytoy.wordpress.com/2014/01/21/lar-dig-heterosexets-stora-gata-trana/

Jag hatar sex!:

http://noboytoy.blogspot.se/2013/04/jag-hatar-sex.html

Sexuellt samarbete:

http://noboytoy.blogspot.se/2012/05/sexuellt-samarbete.html

Att onanera med en man:

http://noboytoy.blogspot.se/2012/05/onanera-med-en-man.html

Manlig onani:

http://noboytoy.blogspot.se/2012/04/manlig-onani.html

Den stora sexlögnen:

http://noboytoy.blogspot.se/2011/08/den-stora-sexlognen.html

Vems är problemet?:

http://noboytoy.blogspot.se/2012/03/vems-ar-problemet.html

Fler inlägg om (hetero-) sex finner ni under kategorin – surprise – ”Sex”. 🙂

Jag påminner om att detta inlägg handlar om heterosexuella kvinnors problem med sina sexliv med män. De, i sammanhanget, fåtal kvinnor som får orgasm varje gång vid hetero-sex och som känner stor sexuell lust till män och som anser sig ha fantastiska, fullt tillfredsställande hetero-sexliv, är inte välkomna att kommentera här.

Det finns nämligen tusentals och åter tusentals andra forum för er att kommentera i och den positiva bild som ni vill förmedla av hetero-sex, är en bild som redan är väl etablerad i mans-samhället medan verkligheten för väldigt, väldigt många heterosexuella kvinnor och deras otillfredsställande, psykiskt och fysiskt påfrestande/skadliga sexliv med män tystas ned, skuldbeläggs, förminskas och till och med förnekas i mans-samhället.

Vänligen respektera andra kvinnors negativa upplevelser av hetero-sex och låt dem, för en gångs skull, tala fritt.

Jaha – nu har ni att göra en stund. Trevlig läsning! 🙂

25 thoughts on “Heterosexuella kvinnors skadliga sexliv med män

  1. BRA att du tar upp det här NBT! Detta är liksom ”det mest förbjudna”. Att som kvinna framföra klagomål och önskemål på hur ”sexualiteten gestaltas skapar skräck och förstämning och moral outrage i breda manliga led. Vi fungerar all olika men det vi har gemensamt är att sexualiteten inte är enkel eller ofarlig för oss i betydligt högre grad än för män. Därför har sexualiteten genom historien blivit något som måste påtvingas kvinnor. Kvinnor vid sina fulla fem och fullt medvetna om riskerna med barnafödande, sjukdomar och andra besvär som den traditionella manliga sexualiteten utsätter dem för hade kanske hellre avstått. Det var ju var många kvinnor gjorde också under t ex medeltiden när man hade alternativet att gå i kloster. Jag har alltid känt sympati och förståelse för de kvinnor som gjorde det valet.

    För de andra tvingades sexualiteten ofta på de i form av både, sedvänja världslig och religiös lag. Och inte minns av rena överlevnadsskäl då kvinnor inte tilläts försörja sig själva.Så är det ju fortarfarande över stora delar av jorden.

    Att leva utan sex (med män) framställs av män ju ofta som helvetet på jorden. Ni vet hur föraktliga dessa varelser är, ”nuckor”, ”på överblivna kartan”, ”förtorkade kärringar” , ”haggor” osv. Detta visar bara på den bottenlösa manliga okunskapen och bristen på förståelse för kvinnlig sexualitet. Att välja att avstå från sex med män eller vissa former av sexuella handlingar med män betyder inte att man saknar sexualitet och inte kan kan njuta av den. Det finns massor av alternativ!

    Alltför många män verkar inte kunna tala den kvinnliga kärlekens språk vilket är sorgligt och trist,
    Därför är det bra att någon vågar tala klarspråk om dessa ting!

    • Flora T: Tack för din kloka kommentar!
      Faktum är, att jag en gång i tiden startade den här bloggen just i syftet att ta upp de sexuella problem som jag själv och många (alla?) kvinnor har och har haft med heterosex. Jag insåg att jag var tvungen att ta lite ”pö om pö”, av de skäl som du nämner. Det är ett brännande ämne, fullt av skam, skuld, hets, mobbing, självbedrägeri och förnekelse. Precis som du skriver, blir vi kvinnor som talar ”illa” (sanningen) om heterosex mobbade, förminskade, förlöjligade och tystade på olika sätt och det har pågått under flera hundra år.

      Bilden av heterosex i manssamhället som en oslagbar, fantastisk, tillfredsställande, livsviktig och för alla parter, positiv livskrydda överensstämmer inte med verkligheten. Det visar alla berättelser, under hundratals år, från kvinnor själva både IRL och i den klena men ändock existerande forskning/statistik som finns att tillgå.

      Utöver att heterosex, som det praktiseras idag, inte är tillräckligt för att tillfredsställa kvinnlig sexualitet så undanhåller samhället heterokvinnor viktig information om deras sexualitet och hur deras fysiska (och psykiska) hälsa påverkas av ständigt, upprepat, ofrivilligt och otillfredsställande penetrationssex med män. Det har alltid varit ”hysch-pysch” kring människans sexualitet men än mer ”hysch-pysch” kring kvinnlig sexualitet.

      Vi lever med en skapad mans-bild av, att män och kvinnors främsta anledning till att umgås med varandra/leva med varandra, skall vara att de är ”gjorda för” att dela sin respektive sexualitet med varandra och att allt annat är ”onormalt”. Det är en gigantisk sex-bluff, skapad av manssamhället/patriarkatet och det är kvinnor (och barn) som får betala priset. Som alltid.

    • + att inte ligga med män har låg status, att ligga med män har även det låg status. -inflik-

  2. ja vill bara snurra ut en liten tråd här som jag tyckt varit intressant genom tiden detta alla män som bestämt sig för att lägga sin sexualitet på kvinnan
    typ, ja skäms för att jag vill penetrera dig, för manlig sexualitet i den här världen
    så därför tycker jag sjukt synd om mig själv samtidigt som jag försöker låtsas och på olika sätt få till stånd
    det sexet jag vill ha, på mina vilkor
    men fri från att det var jag, det var egentligen du som ville, jag är bara en mesig ja-sägare, kan inte låååta bli att försöka tillfredställa osv

    alltså Myten om männens känsla av skuld? 😉

    • o3: Män gör ofta så. De vill framhålla kvinnan som en fri varelse med full frihet att välja själv, hur hon vill bo, leva och med vem hon vill ha sex men samtidigt skapar mannen diverse ”osynliga” hinder för kvinnan så att det inte skall synas att hon lever under manligt tvång.

      Exempel på detta är när män förr i tiden hävdade att kvinnor gifte sig med män av ”kärlek” men samtidigt skapade hinder på vägen för kvinnor, tex genom att förbjuda kvinnor att försörja sig själva eller genom utse sig själva till förmyndare över både hennes och hennes barn, äktenskapstvång etc. Det skulle inte framgå att kvinnor inte hade några andra val – män trodde nog och framhöll att det var ”kärlek” från kvinnors sida. Dessvärre gör män och maktmän likadant i nutid, på olika sätt.

      • ja men lite så är det de tror de vet bättre vad kvinnor tänder på och behöver
        vilket bara råkar sammanfalla med precis det de själva känner för
        och de vägrar gärna med motivationer någonstans mellan jag vill bara ditt bästa och men jag är inte kåt på det (ex. att smeka klittan) att höra.

      • o3: Vi hör ofta män uttala sig om hur de kan ”lära” kvinnor om kvinnlig sexualitet. I själva verket är det heterosex de ”lär ut” till kvinnor och det sammanfaller naturligtvis (surprise..) med hur de själva önskar praktisera heterosex. Inte sällan vill mannen framhålla att kvinnor, och inte män, är penisfixerade, älskar penisar och att kvinnor måste ”överraskas”, överrumplas för att inte hinna protestera mot manliga sexuella inviter.

  3. Jag grubblar ofta över det manliga självhatet. Det verkar ju som om granbarna måste överdriva hur vidrigt fula de finner manskroppen vara, i synnerhet det manliga könsorganet och vilken oerhörd beröringsskräck de har vad gäller andra mäns kroppar förutom ryggdunkandet, axelboxandet och fotbollskramandet. Det är som om de gng på gång måste demonstrera detta självhat för att bevisa för sig själv och andra att de MINSANN är helt hetero och inte kan misstänkas för någon homoerotisk dragning trots att pojkar ju ofta har rätt stor erfarenhet av sådan aktiviteter.

    Jag har frågat män jag känner om vissa saker jag finner underliga inom porren , sådant som tidigare var konstiga krav och avvikelser som numera blivit mainstream och mer eller mindre obligatoriskt ingående i det heterosexuella ”programmet”.

    Jag har oftast frågat om ”brandsprutan”. Det här med att ALLA porrfilmer numera avslutas med att mannen/männen ejakulerar i kvinnas ansiktet och mun varpå hon lystet slicka i sig geggan och glor in i kameran. Ett par har varit ärliga nog och talat om sin ångest inför att DE SJÄLVA tycker sig vara rätt äckliga, det är otrevligt med det våta kladdet som ju måste ta vägen någonstans , torkas upp och under barndomen och tonåren har man skämt om man blivit påkommet med onani osv.

    Därför är det en hemlig längtan hos dem att dessa kroppsfunktioner och kroppsdelar enligt EGEN uppgift finner rätt osmakliga accepterade av kvinnor.De misstänker alltså att kvinnor finner dem lika äckliga som de själva gör och därför tröttnar de aldrig på att på se dessa scener om och om igen som är en dröm om det totala accepterandet,

    Detta är alltså INTE min egen teori utan hämtad från ”hästens mun” så att säga. Lika ärliga samtal bland kvinnliga vänner bekräftar att ”brandsprutan” inte är en naturligt sexuell preferens som har det allra minsta med kvinnlig sexuell njutning att göra utan någonting många kvinnor numera anser att de måste ”finna sig i” då det ”ingår”, att man ”ställer upp” för att mannen ska må bra, inte tycka kvinnan är sexuellt hämmad eller tråkig. De flesta tycker det är osensuellt, obehagligt och motbjudande det svider i ögonen, smakar äckligt, makeupen förstörs, man blir kladdig , känner sig dum och t om förnedrad.

    Men ve den kvinna som erkänner detta! Så de flesta gör inte det. Man ”ställer upp” för det är bleka döden att verka ”osexig”. Det kallas ”erotik” och det är FAN så oerotiskt.

    Då jag har kabelkanaler har jag sett en hel del porr som anses mainstream , inga märkvärdigheter som måste sökas upp på nätet och blivit väldigt förvånad över att kvinnor öht inte verkar få några orgasmer (fejkade), de skriker och tjoar och stönar hela tiden men nån orgasm verkar de inte låtsas att få. Att männen faktiskt får orgasm ser vi ju genom de avslutande enformiga ”money shotsen” . Fokus ligger helt på ”barnsprutan”. Det är en märklig och ofta väldigt sorglig värld vi lever i.

    • Flora T: Det kanske är en form av själväckel som män känner inför sig själva och sin sexualitet? Svårt att svara på men faktum är att många män känner sig lite ”stolta” över sig själva, när de lyckas förnedra kvinnor sexuellt eller på andra sätt. Tycker de att de är ”manliga” då?

      Själva kan de ju inte tänka sig att andra män runkar av sig i deras munnar och stjärtar eller att få en sats sperma i ansiktet. Det tycker män är skitäckligt och något som bara går att utsätta ”lägre stående” kvinnor för.

      Jag vet inte hur många kvinnor som egentligen ”ställer upp”? Det går ofta snabbt när män har sex och det kan gå på ett ögonblick att mannen hasar sig upp mot kvinnans ansiktet och lägger sin sats där utan att hon hinner reagera. Precis som vissa män ”byter hål” på ett ögonblick utan att meddela kvinnan i fråga. Många män är snabba med sånt så att kvinnor inte skall hinna protestera.

      Ja, det är en sorglig skapad mansvärld. Tyvärr drabbar den inte bara kvinnor utan också barnen.

      • NBT, det kan nog stämma i många fall att ”brandsprutan” liksom vissa andra sexuella praktiker kommer snabbt och oväntat som en ”Otrevlig” överraskning. Vuxna kvinnor som hunnit få lite självförtroende och pondus brukarvara bättre på att kommunicera och hur de vill ha det och vad de tycker om men unga flickor är nu så hjärntvättade av sexpropaganda att de i väldigt många falll tror helt oreflekterad att de måste lära sig, ”tränas” att kunna utföra hela det förväntade porrprogrammet med oralsex(utfört på mannen) analsex och ”brandsprutan” som grädde på moset så att säga. Nu ska det utövas sadomasochism också för det har bestämts av hypen kring ”Fifty Shades of Grey” som är det sista skriket på mainstreamporrmarknade

      • Flora T: Jag tror också att män ofta har så bråttom, in-ut-sprut-slut, för att de är rädda för att kvinnor skall ångra sig. Ungefär som många män äter snabbt och roffar åt sig all mat – de är rädda att de skall bli utan. 😉

        Män gillar ju unga flickor av just den anledningen – de är lättare att manipulera och har inte vant sig vid att umgås med män eller vid manligt beteende. Vi kvinnor fostras ju till att se på mannen som ”beskyddare”, ”gentleman”, den store ”älskaren” för kvinnor och annat manstrams som mannen har spridit om sig själv med all sin samhällsmakt. Äldre kvinnor har i regel synat bluffen för länge sedan.

        Stackars unga tjejer idag som har tränats till brutalt mans-sex. De har till och med hjärntvättats till att tro att de är ”sexuellt frigjorda” om de är duktiga på att tillfredsställa manlig sexualitet. De tror alltså att deras egen sexualitet är lika med att tillfredsställa män sexuellt och inget annat.

  4. hm,
    de sitter där och njuter av sina skuldkänslor osv

    och nej befrielsen (facismen/satanismen) de eftrsträvar är den av vaken dröm,
    ögon vända utåt och inåt,
    att leva i sin egen fantasi som känns som verklighet
    dvs att inte behöva ta hänsyn till andra om det var ett accepterande de letade efter skulle det inte se ut sådär eller låta sådär

    och ja det är lustigt hur snabba och välformulerade män är i vissa sammanhang,
    även hur bra förmåga till både planering, multitasking och massa annat
    när det kommer till den pyramidala snoppen de har

    skuldkänslorokaden är väldokumenterad hos våldsmän
    det är en kontrollmekanism
    de använder då ofta t.ex efter att ha utövat sitt våld
    de gråter och offret förväntas då trösta
    (annars, kanske den döve här behöver utskrivet och inte bara uppenbart i mellanrummen)

    ergo skuldkänslor = grooming !

    • o3: Det verkar vara jobbigt för många män att ta hänsyn till och visa respekt för kvinnor och barn. I regel vet ju män, att visa respekt och hänsyn till andra män.

      När det har betett sig illa mot kvinnor och barn, förväntar de sig ofta att bli tröstade av kvinnor och barn, dvs deras offer. Detta är ett sätt att frånta sig själva skulden, utse sig själva till offer och skuldbelägga kvinnor och barn.

      • En ung kille jag pratade med Sa att han var så fruktansvärt ”trött att ständigt behöva be om ursäkt för sin sexualitet” och att tjejer alltid måste” fjäskas för , övertalas och var allmänt krångliga och besvärliga”. På min försynta fråga om han kanske borde utforska tjejernas sexualitet, gränser och preferenser innan han hävdade sin sexlaitet fick jag liksom bara en tom oförstående blick till svar.

      • Flora T: Ha ha ha!!! ”Trött på att behöva be om ursäkt för sin manliga sexualitet”. Jisses, alltså.
        Undrar varför män så sällan funderar över VARFÖR de, och inte tjejer, måste ”fjäska” för att ”få” sex? De måste ju alltså ha insett fakta, dvs att kvinnor i regel inte är lika intresserade av att ha sex med män, som det omvända? Jag brukar säga att heterosexualitet bara verkar funka åt ena hållet och det stämmer ju.

    • Hhhhhm! Ja, det låter ju lite tjusigare och finare det där med ”att söka acceptans” än att det är härligt att utöva makt och förnedra.

      • Flora T: Män är duktiga på att normalisera sitt fula beteende. Deras våldtäkter blir – sex. Deras ”söka acceptans” blir – förnedra kvinnor sexuellt. Män är inga män, inte manliga, om de inte får hänga upp hela sina liv på kvinnor.

  5. m fast jag tycker det är ett manipulativt beteende jag har svårt att se att skuldkänslorna är en egentlig drivkraft
    – utan en ganska —skön))) stund till; nu vankas vAgInAA sen ost

  6. a äta = skön känsla, som att gråta och slåss
    det är ofta ost, det kan vara något annat, kanske grilladkyckling? 😉

  7. jag pratar lite runt grejer jag menar inte att vara otydlig men helt klart oklar – ja jag menar då att de gottar sig i sina så kallade skuldkänslor och sina tårar. att jämföra med att äta, ligga, slåss

Kommentera

