Förlora oskulden

Idag hörde jag något program på radion på jobbet (lyssnade med halvt öra) och det handlade om något som verkar vara väldigt många människors främsta intresse i livet, nämligen hetero-sex. Tja, eller hetero-sex kallas ju rätt och slätt för ”sex”, som om det inte finns någon annan sexualitet hos människan än heterosexualitet. Det skall liksom tydligt framgå i samhället, att det normala ”sexet” för folk är hetero-sex = att dela sin egen sexualitet med motsatt kön.

Nån mer än jag som är trött på allt sex, sex, sex, sex…..? Överallt, var man än vänder blicken och öronen i samhället så är det allt detta jävla sex! Heterosexuella människor måste vara översexuella på något sätt?

Det framställs också som att man ”förlorar oskulden”, först när man delar sin sexualitet med någon annan människa och underförstått – med någon av motsatt kön. Detta trots att väldigt många människor har haft sex långt tidigare med ”sig själva”, dvs onanerat.

Jag minns inte när jag hade sex (med mig själv) första gången men första gången jag hade hetero-sex, var nog när jag var i 16-17-årsåldern (något sådant) och då kallades det att jag ”förlorade oskulden”. Att ”förlora oskulden” och påbörja ett heterosexuellt liv, framställs nästan alltid som något väldigt positivt för unga tjejer och som något, som de VERKLIGEN har att se fram emot i livet.

Jag såg därför mycket fram emot att förlora oskulden och att få ha det där härliga hetero-sexet, som också framställs som extremt sexuellt tillfredsställande och njutningsfullt, särskilt för tjejer/kvinnor. Jag hade ju sett lite porrfilm och hur tjejerna i de filmerna stönade, åmade sig och formligen gall-skrek rakt ut av njutning, när de blev penis-penetrerade. Jag förväntade mig alltså ingenting annat än sprakande fyrverkerier!

Killen, vars oskuld jag tog… Eller…? Jag menar, killen som tog min oskuld…? Eller… ? Hur var det nu egentligen…? Vem tog vad och vems..?

Äsch, skitsamma – han, killen (numera gubben), kom i alla fall förbi på jobbet häromdagen för att säga hej. Jag kallar honom ”Tutt-klämmaren” bakom hans rygg. Det är många år sedan nu, som vi låg i sängen tillsammans, han och jag, i mitt gamla flickrum för att göra oss av med ”oskulden”. Det hela (heterosex-akten), var så jävla tafatt och dråpligt att jag inte finner ord för det men Tutt-klämmaren och jag kan skratta åt det tillsammans idag. Eller rättare sagt – jag hånar honom och han skäms.

Att ”förlora oskulden” är nog mitt livs allra största besvikelse.

Vi hade förstås hånglat i minst ett halvår innan men inte tagit steget ”fullt ut” så att säga. Hånglet i sig, var en stor besvikelse för mig för jag fann inget nöje alls i hans, vad jag tyckte, slafsiga tunga, dåliga andedräkt och minst sagt ivriga, hårdhänta händer som hela tiden försökte komma innanför mina kläder. Han var fullständigt galen i mina tuttar av någon anledning och han hade uppenbarligen ingen som helst aning om, att det gör ont på en tjej att klämma jättehårt på hennes bröst.

Kort sagt – jag kände mig som hans byte, redo att läggas strippad på grillen för att därefter slukas glupskt, av Rovdjuret himself.

De flesta kvinnor vet vad jag talar om här. Mannen ”tar för sig” av en, utan att fråga om det är okej, utan att visa någon som helst respekt för ens kroppsliga integritet eller ens inta försiktighet. Ofta är mannen helt tyst (förutom flåsandet) medan han går på som en ångvält med hela sin kroppstyngd och fysiska styrka. Kommunikationen är helt avstängd, mannen säger inte ett ljud (förmodligen för att han är alltför upptagen med att flåsa, stöna och frusta som en kåt älgtjur) och själv har man full sjå att freda sig, hålla i sina kläder, skydda sina ömma tuttar, knipa ihop benen och mota bort honom och hans händer som är PRECIS ÖVERALLT.

Inte fattar mannen tydliga signaler heller för det hjälper inte, att tydligt visa att man t.ex inte vill ha hans hand mellan benen, genom att bestämt fösa bort hans hand – det dröjer inte länge innan handen är där IGEN och tafsar.

Hur eller hur – till slut tänkte jag att det var dags för penis-penetration för det är ju lika med ”sex” och ”förlora oskulden”, hade jag hört. Inte för att jag egentligen ville ligga med Tutt-klämmaren eller var sexuellt tänd på honom – jag ville bara ”förlora oskulden” lite snabbt. Alla mina polare, utom min ”bästis”, hade gjort det så jag var lika ”sen” med att förlora oskulden, som jag hade varit med att få mens.

Jag var förmodligen högröd i ansiktet av en blandning av skam, förnedring, genans och brist på syre, när jag till slut låg där helt naken i sängen med särade ben och försökte kippa efter luft under Tutt-klämmarens kroppstyngd. Jag visste på ett ungefär vart han skulle in och kondomen med glidmedel var på men – det tog stopp. Tvärstopp. Tutt-klämmaren, vars ansikte nu hade förvridits i någon konstig kåt-grimas, försökte pressa sig in i min kropp ändå, utan att bry sig det minsta om mina protester:

”Aj! Aj! AAAAj, som FAN!”

Till slut satte jag båda händerna i bröstkorgen på honom, tryckte så hårt jag kunde för att liksom vräka honom av mig, satte mig tvärt upp i sängen och fräste åt honom:

”Lägg av nu!!!”

Jag var snus-torr mellan benen, av förklarliga skäl, och det sved som FAN i hela underlivet så det blev ingen ”förlorad oskuld” för nån av oss, den gången. Tutt-klämmarens besvikelse var total, han såg smått irriterad ut och eftersom han fortfarande var vrål-kåt och verkade ha väldigt bråttom på något sätt (hade han en tid att passa?) så slet han snabbt tag i min hand och förde den mot sitt könsorgan (som jag uppfattade som groteskt). Han väste upphetsat:

– ”Kan du inte runka av mig dårå? Snääääääälla?”

Jag slet åt mig min hand, blängde surt och äcklat på honom, reste mig snabbt upp, tog på mig mina kläder och gick in på toa och upptäckte att jag blödde. Jag var dock fast besluten om att jag bara SKULLE förlora oskulden så efter några veckor, då mitt underliv hade återhämtat sig från den första penis-attacken försökte jag igen – med samma resultat. Han kom inte in.

Jag hade bara en (bästa) tjejkompis som jag skulle våga prata med om sånt här men grejen var att hon också var oskuld. Vad göra…? Jag läste en massa sexrådgivningsspalter (tänka sig – det fanns inget internet på den tiden) 😉 och där fick jag idén att jag kunde ta ett varmt bad och försöka ”göra hål” på egen hand, så att säga. Det sved något över-jävligt men jag var fast besluten att det skulle gå att bana väg för penis på så sätt och efter att ha plågat mig själv x antal gånger i badet, gjorde jag ett nytt försök med Tutt-klämmaren.

Det gick lite bättre nu – han kom in en liten bit medan jag samtidigt försökte hindra honom från att stöta på med full kraft, genom att spjärna emot med min kropp och dra ihop benen så gott det gick. Jag insåg att han hade noll koll och att han i sin kåta iver, skulle kunna trasa sönder hela mig om jag inte lyckades pressa tillbaka honom. Efter typ fyra sekunder hörde jag honom väsa fram:

– ”Aaah! Det går för mig nu! Aaaohaahooohaaaaa!!!”

????

När han hade hämtat andan efter en stund, frågade han saligt:

– ”Gick det för dig också?”

Jag ville bara skjuta mig själv i huvudet. besviken var jag och besvikelsen över det, i samhället överreklamerade och falskt marknadsförda hetero-sexet, har hållit i sig i hela mitt liv. Vilken jättebluff, alltså.

8 thoughts on “Förlora oskulden

  1. Bedrövligt, ändå skrattar jag vid läsning här men mest för att igenkänningsfaktorn är så stor. Seriöst, finns det någon kvinna som tyckt att ”första gången” varit ok? Jag tvivlar på det särskilt med tanke på att de flesta unga män verkar tro att det är deras livsuppgift att tränga in i någon annans kropp utan att behöva bry sig. Men ärligt, jag stötte faktiskt på ett och annat undantag och de grabbarna måste verkligen ha haft en mycket bra moder och kanske till och med en hyfsat bra fader. Jag ska erkänna att mitt sexliv genom åren varit stort och mycket, fram tills den dag jag inte längre hade något intresse av att involvera mitt liv med någon man, men kvalitén på det har i regel varit usel, trist och ganska meningslös. Undantagen finns men jisses de är ju alldeles för få. Numera finner jag inte någon anledning att lägga kraft och energi på på någon sexpartner då jag behärskar saken till fulländning helt på egen hand 🙂

    • Ann: Jag vet inte hur det är för kvinnor generellt, att för första gången ha sex med en man. Mina väninnor har alla beskrivit att det var både värdelöst och smärtsamt, även om jag verkar ha lidit mer och längre, än många andra. Jag fick tvinga mig igenom ganska många penetrations-samlag, innan smärtan släppte helt och hållet. När den väl hade gjort det, insåg jag ju så småningom att utebliven smärta, ändå inte skulle ge mig några orgasmer vid penetrationssex. Som för de flesta andra kvinnor alltså. Usch vad besviken jag blev – jag kände mig så jävla lurad och snuvad av heterosex-propagandan i samhället. 😉

      I dagens samhälle verkar det som om hetero-folk anser att ”bra sex” är lika med ”mycket gemensamt sex”. Det kvittar ju hur många gånger en kvinna har sex med en man, för om hon inte får orgasm alls eller orgasm ytterst sällan, så är ju kvalitén på hetero-sexet ur-usel för henne. Då är ju heterosexet bara ”bra” för mannen och kvinnan deltar bara med sin kropp, medan mannen tillfredsställer sig själv med den, så att säga.

      Jag håller med om att majoriteten av alla män är skitdåliga på heterosex, eller snarare kvinnlig sexualitet. Av den anledningen består heterosex oftast och till största delen av manlig sexualitet. De få män som är ”bättre” i sängen än andra män, är ju de som har ansträngt sig för att skaffa sig kunskap om kvinnliga kroppar och sexualitet. Det är de män, som är lyhörda, försiktiga, respektfulla, ”inväntande” och inte de där som bara kör på med sitt, i sin egen lilla penis-värld och vräker sig över en.

      Jag har inte heterosex längre för det är meningslöst för mig. En penis gör ingenting för min sexualitet utan medför bara bekymmer och huvudbry som tex preventivmedel, diverse underlivsbesvär och sjukdomar. Det är lättare och skönare att klittra själv, än att försöka lära en man att göra det åt en. 😉

  2. Själv undrar jag om det inte kan vara så att vi människor inte borde ha sex i ”missionären”, har nämligen nästan alltid tyckt den gör ont och jag känner igen kvinna som tycker det är en bra eller skön ställning, man kommer ju inte åt att smeka sig själv och får hela mannens tyngd på en, är mannen smal bjuds man dessutom på den bekväma känslan av hans höftben rakt i mjukdelarna. Funderar på om missionären är anledningen till att många fittbärare känner att det gör så ont första gångerna? Undrar vilket ”geni” som kom på att det här skulle vara den ”normala” ställningen? Kommer ihåg att på alla bilder i sexualkunskapen var det alltid mannen överst och kvinnan på rygg, det verkade ju vara den enda ställningen som fanns!

    Och vi pratade typ inget om porr eller andra sätt att ”ha sex” heller. Eller jo, en lärare nämnde en gång att det kan blöda lite vid analsex och det var allt vi fick veta om det. Skolans sexualundervisning är verkligen ett skämt och man pratade ingenting om kvinnors sexualitet så som kvinnlig onani, vaginism eller ens p-piller biverkningar, vi pratade dessutom bara om två olika sorters preventivmetoder: P-piller eller kondom, inte ett ord om hormonfria alternativ för kvinnor! Det är fan inte konstigt att sexdebuten är ett smärtsamt minne för många tjejer, vi är ju inte beredda på något sätt, vi har fått veta sedan barnsben att vår sexualitet är ful och därmed har vi knappast kunna vara kåta på någon annan heller.

    • Bella: Det där med mannens hårda höftben (om han är smal), känner jag igen. Jag har varit öm på insidan av låren många gånger. Om mannen är stor eller tjock, blir kanske även tyngden ett problem i missionären. En del av de männen verkar inte förstå att de inte kan lägga sig platt på en liten kvinna och tro att hon skall kunna fortsätta andas?

      Kanske var missionären ett påfund i samband med att mannen historiskt spred bilden i samhället, att kvinnan skulle vara helt passiv under ”sam”laget?

      Jag tycker att sexställningar under heterosex är ganska ointressanta eftersom de alltid utgår från penetration. Mannens penetration får inte tas ifrån honom och eftersom få kvinnor får orgasm av bara penis-penetration, måste man istället försöka hitta penetrationsställningar som gör att även kvinnor kan få sexuell tillfredsställelse när de har sex med män. Det är inte klokt vilka ansträngningar som kvinnor måste göra för mäns skull. Det finns ju enklare sätt att lösa kvinnors orgasm-problem, menar jag. 😉

      Jag stör mig otroligt mycket på det du tar upp, nämligen att unga tjejer (och kvinnor också för den delen) aldrig ges riktig information om saker och ting, inte ens av sina egna mammor, systrar eller väninnor. Det krävs ofta ett par flaskor vin för att få kvinnor att säga sanningen om tex sina sexliv med män, fruktansvärda förlossningsskador eller vad det nu kan vara. Det är ett jäkla hysch-pysch bland kvinnor och de utmålar nästan alltid allting som har med deras män och pojkvänner att göra, som ”toppen-bra”.

      Kvinnor skall alltid ”pushas” till saker som har med män att göra och lära sig att ”stå ut” samt ”träna”. RFSU:s analsex-praktika är ett typexempel på detta, liksom Folkhälsans information om att kvinnor skall ha sex mot sin vilja för att gå sina män ”till mötes”. Kvinnor som pushas till att ha penetrationssex med sina män direkt efter förlossning eller unga tjejer som måste ges en ”positiv” bild av analsex och allt heterosex etc, etc. Hur många gånger har jag inte själv fått höra att jag ”måste” ha en ”positivare” syn på sex med män och att heterosex ”blir bättre” för mig med åren? OMFG vilket bullshit! Jag är ganska gammal nu och jag kan bara säga – det blir inte ETT DUGG bättre! Tvärtom! Det blir ofta VÄRRE när barnen kommer och sex med män blir ofta alltmer ointressant för både män och kvinnor ju äldre, rynkigare, fetare och slappare vi kvinnor blir. 😉

      Till och med mammor hjälper till i allra högsta grad, i all denna ”uppmuntran” av sina egna döttrar. Det är ju inte så konstigt iofs att heterosexuella mammor måste låtsas, inför sina döttrar och söner, att allt som de gör är ”fria val” och inte val som männen gör åt dem, direkt eller indirekt.

      Om jag själv hade haft en dotter så skulle jag vara mån om att berätta sanningen för henne så att hon vet vad som väntar och vad som innebär risker för hennes liv och hälsa. Eftersom heterosexuella mammor generellt nog inte klarar av det så är det tur att det finns bloggar som min. 😉 Hoppas att unga tjejer läser här och inte går omkring och tror, som jag gjorde under en lång period av mitt liv, att det är något ”fel” på dem. Det är inte klokt vilket tassande på tå det är för män i samhället på kvinnors och barns bekostnad.

      Om jag hade haft en dotter så hade jag förbjudit henne att ha heterosex före 20 års ålder. 🙂 🙂

      • Usch ja, är så himla trött på att så fort någon berättar om att det faktiskt finns risker med sex, både av preventivmedel men också risk för fysiska skador, så blir man stämplad som ”sexnegativ” eller tråkig. Jag har inga problem med att vara sexnegativ om det innebär att jag kan hindra folk från att få skador och men för livet på grund av att de inte hade någon aning om hur deras kroppar fungerar!

        På samma sätt måste man ”njuta” av allt sex, tycker man något är obehagligt eller gör ont är det för att man är frigid eller tråkig menar de sexpositiva. Det sägs att man inte ska skambelägga andras sexualitet men det är däremot alltid okej att skambelägga folk som är intresserade av det som kallas ”vaniljsex” eller de som helt enkelt inte är intresserade av sex alls! Jag förstår inte varför folk är allergiska mot fakta när det kommer till mäns sexualitet! Till och med vanligtvis kloka feminister kan säga såna här saker, som att kvinnor som inte gillar BDSM eller analsex är tråkiga moralister, speciellt om de inte ens vill pröva eller på något sätt försöker förklara att det finns risker med det!

      • Bella: De där människorna vänder sig inte mot att man är, som de påstår, sexnegativ. De vänder sig emot att man är negativ till heterosex. Själva brukar de vara negativa och fientliga till allt sex, UTOM heterosex. 😉

        Vi har ju sett det där fenomenet här i bloggen ibland. Folk som opponerar sig mot kvinnors dåliga erfarenheter av heterosex. Det får man tydligen inte tala högt om, menar de ”sexpositiva”? De tycker tydligen att bara EN, mycket positiv bild av heterosex skall få spridas i samhället och vi som inte instämmer i denna positiva syn, skall bara hålla käften? Så funkar det inte eftersom vi alla har yttrandefrihet.

        Jag vänder mig starkt emot att lura kvinnor och unga tjejer och pusha dem till saker som vi alla vet, kan vara och ÄR skadligt för dem. De har rätt att få ALL information, dels för att själva förstå vad de ger sig in i och dels för att själva kunna fatta sina egna genomtänkta beslut med korrekta underlag.

        Hetero-sex ÄR bevisligen skadligt för många kvinnor. Risk för psykiska skador och trauman vid regelrätta manliga övergrepp är inte alls ovanligt och risk för fysiska skador, som diverse underlivsbesvär, könssjukdomar, hiv/aids, cancer i livmoder, mun och anal etc etc. Det är långt ifrån riskfritt att ha hetero-sex för kvinnor inte minst pga att kvinnor är de som ”tar emot” mäns kroppsvätska/sperma i sina kroppar. Ungefär som om jag skulle spruta in mitt blod i någon annans ådror.

        Så jäkla trött på de där människorna, till och med feminister, som skriker om ”moralpanik” så fort någon talar sanning om heterosexualiteten och all skada som den faktiskt ställer till med för den kvinnliga befolkningen i världen. Att uppmuntra kvinnor till att tex låta sig penetreras analt av män, trots att de flesta kvinnor säger i undersökningar att de inte gillar det och med tanke på hur jäkla farligt analsex är, är ju inte klokt.

        Varför gör man i så fall tvärtom med gay-män? De varnas ständigt för att ha oskyddat analsex pga den höga smittorisken samt för de livslånga skadorna som anal penetration kan medföra i form av t.ex bajs-läckage. Kvinnor är kanske försumbara i samhället då, så det gör ingenting om de dör av, eller skadas av manlig sexualitet, bara män i världen är nöjda, glada och sexuellt tillfredsställda? 😦

  3. Kan skriva under på att hetero-sex är överreklamerat. Jag tänder på själva idén om hetero-sex men realiseringen faller ofta platt i jämförelse. Det här internet memet ”nailed it” kommer i åtanke 😉

    • elinryosa: Människan fungerar så, att vi ofta tänder på sexuella situationer, människor som har sex och nakenhet, tex i bild och på film. Men – precis som du säger, är verkligheten något helt annat. Det vi ser på film, är bara film och har sällan något med verkligheten att göra. 😉

      Visst är hetero-sex överreklamerat. Tur att vi inte lever på 1800-talet då män tvingade kvinnor till äktenskap med män, utan att kvinnorna ens hade fått prova på hetero-sex med män innan. Vilken chock det måste ha blivit för många kvinnor på bröllopsnatten? Inte fick de skilja sig heller.

Kommentera

