Alla män ljuger faktiskt inte

MEN LIAR

2 thoughts on “Alla män ljuger faktiskt inte

    • Ann: Jag blir mållös. Vilken mardröm för föräldrar att hamna i? Herregud, alltså – vad hade jag själv gjort i den situationen för att skydda mitt barn?
      Jag kan väldigt lite om könsidentitet och transpersoner men jag tänker – varför inte bara låta människor vara människor? Jag tycker att föräldrarna gör helt rätt som låter barnet vara. Samtidigt har jag svårt att förstå hur barn kan köna sig själva, redan vid 1,5 års ålder? Vet man ens vad ”flicka” och ”pojke” är då?

      Vad kläder och frisyrer har med könsidentitet att göra förstår jag inte heller? Jag blir inte mer man än kvinna, om jag skulle bära slips och kostym och klippa håret kort. Jag skulle fortfarande vara kvinna även om jag inte heller går omkring och ”känner” mig som en kvinna i mitt dagliga liv. Jag vet faktiskt inte riktigt vad ”könsidentitet” är om jag talar för mig själv.

      Jag är för okunnig i ämnet för att säga något mer och den här debatten är ganska infekterad med många förstå-sig-påare, vilket gör att det är väldigt lätt att trampa helt galet och omedvetet göra illa människor. Jag vidhåller dock – varför kan vi inte bara låta barn (och vuxna) vara som de är, dvs människor?

Kommentera

