Sju viktiga frågor

Varför våldtar inte kvinnor män?

Svar: Penis är onödig och ointressant för kvinnor och kvinnlig sexualitet.

Varför springer inte kvinnor runt på stan, trycker ned män med våld på marken, drar upp kjolarna och sätter sig på mäns ansikten då?

Svar: Kvinnor är civiliserade människor. Män är dessutom rätt dåliga på att slicka f*tta. Också.

Varför har vi inga mansjourer i världen dit män tvingas fly med barn på armen, för att undkomma galna, våldsamma kvinnor?

Svar: Kvinnor är civiliserade människor – inga grobianer.

Varför ser vi aldrig män i t.ex reklamen som sexualiseras för kvinnor.

Svar: Kvinnor ser inte på män som sexuella objekt för dem.

Varför är män så dåliga på att köra bil?

Svar: De överskattar sin förmåga att behärska höga hastigheter och de blir lätt distraherade under körning, av t.ex unga kvinnor på stan med bara ben.

Varför kan inte män sköta ett hushåll?

Svar: De vill inte. Det är bekvämast för dem om en kvinna gör det åt dem så att de kan ägna sig åt roligare saker.

Varför är män så ologiska, tjafsiga, icke-rationella, aggressiva, penis-fixerade, hatiska, empatilösa, skrytsamma, inkompetenta och högljudda?

Svar: Manlig biologi. En biologisk defekt som uppstår då fostren inte utvecklas normalt och tillfullo, dvs inte utvecklas till fullständiga människor = kvinnor.

 

 

 

 

 

 

 

24 thoughts on “Sju viktiga frågor

  1. Haha! Tydligt förklarat! 🙂 Kanske inte har med inlägget i sig att göra men igår så tänkte jag för en gångs skull kolla på nåt ”mysprogram” på tv och slog på Parneviks och vad händer? Sebbe Staxx sitter och pratar om sig själv hela jävla programmet. Snyftar över hur han satt i fängelse när hans barn föddes och om sitt missbruk och kriminella leverne. Och alla ba oohh aaahh vilken härlig människa han är… snyft. Och hans söta fru som var med sa inte ett ord om nåt utan satt ofta i bild och betraktade sin man. Hon var verkligen med i bild rätt mycket och verkligen bara satt tyst och tittade och lyssnade på sin man när han orerade. Och så är det väl för det mesta. Dessa män som tar all plats, som sitter och orerar om sina liv och sin ”misär” och förväntar sig klappar på huvet. Alla behöver de en mamma som pysslar om dem och smeker dem medhårs. Man pratar om kvinnor som de svaga, men alltså, alla dessa män som det är himla synd om hela tiden? Alla dessa män som behöver en trånande kvinna vid sin sida som peppar deras egon hela tiden?

    • Egon: Åh, tuttinutt…? Fällde flickvännen en tår också? 😉
      Dessa ynkliga stora och starka män som går omkring i sitt samhälle, känner sig överordnade och tycker jättesynd om sig själva.

      Särskilt synd är det om män som har valt att begå brott och dömts till fängelse för de val som de har gjort.

      Det är fru- och flickvänsrollen som förväntas av heterokvinnor. Peppa, stötta, uppmuntra, stärka och ta hand om alla mäns diverse, vad de kallar, ”behov”. *klöks lite*

  2. Hahahaha! Mitt i prick! Men det är ju så till största delen när det gäller män. Vi kommer liksom från två olika planeter känns det som.

    Varför bjuder dom in en sådan rasistisk, kriminell skurk till ett ”mysprogram” som Sebbe Staxx undrar jag. Nu har jag inte sett det mer än till trailers. Satt inte prinsessan Birgitta där också som tyckte att knugen varit taskig.

    • SQE: Jag har inte heller sett programmet med Sebbe Lelle.

      Vi kommer från samma planet men män har fått en mycket skev bild av verkligheten och sig själva. 😉

  3. så lätt som att skylla ifrån sig på biologi kommer de inte undan ? (nbt – särartsfeministen 😉 )

    • o3: Jag brukar säga att jag är feminist, rätt och slätt. Jag känner inget behov av att ansluta mig till någon särskild grupp eftersom det för mig, bara existerar en sorts feminism. Så mycket kan jag dock säga, att jag inte är en av de så kallade ”sex-positiva” feministerna. Det är så långt ifrån feminism för mig, som en människa kan komma.

      • skojja
        -men särartsfeministerna som är liberalfeminister idag, do follow
        dem lämnar vi därhän dir och de så kallade ”sex positiva” får gå en och en till nåt hörn och slipa på sin retorik –
        ”orättvisa metoder”, men hjärnan är queer 🙂

        bio vs miljö debatten är inte svår för oss feminister,
        frågan som det landar i, villket män inte tycks förstå;
        är vilka av oss som tycker män kan Hjälpa sitt beteende eller inte ^^
        och givetvis är svaret på frågan lite viktigt för hur deras framtid bör se ut 😉

        vi kanske bara borde kapa deras livslängd?

      • o3: Liberalfeminister är otroligt verklighetsfrånvända. De förstår ofta inte hur världen, normer, strukturer och förtryck har sett ut, och ser ut i världen. De har tex aldrig hört talas om det manliga mycket, mycket utbredda kvinnoförtrycket i världen.

        Frågan bland riktiga feminister, är förstås huruvida mannens beteende är skapat eller om det ligger i manlig biologi och könshormoner. Som en manlig journalist skrev:

        ”Hade vargar orsakat sån här skada, så hade en viss avskjutning varit aktuell.”

      • snedavel? 😉

        jag tycker de menar att kvinnor ”tycker om” förtrycket?
        att förtrycket är ”naturligt”
        (libbsären)
        – lösning? privatisera vården!

        beteendet är så felslaget att jag endast kan skylla det på grooming,
        varför slutar det inte?
        mobbning, klass och cash

        oppurtunism är osechzigt

        euhm

      • o3: Sorry men jag vill inte heller ha länkar i min blogg som uppmuntrar kvinnor att prostituera sig för män.

        Jag läste dem dock och jag kan bara säga – ja, det är b.la den manliga sexindustrins fel, att män tror att det är ”sex” när de runkar av sig med våld, tjat, hot, manipulation eller pengar i kvinnors, barns och andra mäns kroppar.

      • jag misstänkte du skulle ta bort dem 😉

        runkindustrin med barn och kvinnor (djur, lik (S)) är totalt fullkomligt onödig och vidrig och att den existerar gör inte den berättigad, myten om den lyckliga horan är inte detsamma som ryktet om den lyckliga människan

        jag tycker det är det enkelriktade snedvridna kulturuttrycket som läckt in pengar i snuskfilms industrins fel (hooolllllyyyywooood ^^)
        jag blir väldigt illa berörd av ordet ”sex-branch” och återanvänder; låt oss föreställa oss att bli anvisad arbetet som hora på AF … jadu

      • o3: Den manliga runkindustrin är till för män. Majoriteten av jordens befolkning har ingen användning för den och de utnyttjas bara på de mest groteska och fasansfulla sätt, av män i den manliga runkindustrin.

        ”Sexarbetare” är en fruktansvärd benämning på kvinnor som ofta tvingas med våld till att vara mäns levande runk-dockor. Söka jobb som mäns runkdocka? 😉

      • Ja något. Om någon del av den var för kvinnor skulle vi märka det 😉

        Majoriteten av jordens befolkning ❤ kan inte sägas för ofta. Inte för att jag är naiv nog att "tro på demokrati", whatever det betyder –

        Majoriteten av jordens befolkning är utnyttjad och förnedrad i den manliga runkindustrin som är densamma som trafficing, kriminalitet, beställningsmord, barnrunksfilmindustrin, mänsklig slavhandel, viltjakt på utrotningshotade noshörningar m.m – men nej män tror att organiserad brottslighet bara finns på film … kanske även fungerar som på film.

      • o3: Majoriteten av jordens befolkning har gjorts maktlösa av och inför, minoriteten (män). Så är det och det måste förändras. Män, minoriteten, har visat klart och tydligt att uppgiften, som de har tagit på sig med odemokratiska metoder, att sköta om vår planet och varelserna och växterna som lever på den, har blivit dem övermäktig.

        Män har bevisat att de inte har förmåga att tänka på andra än sig själva, inte har förmåga att se konsekvenser, inte vill dela med sig, inte har förmåga att ta ansvar, bara ”lattjar”, vill ha ”roligt” och inte har förmåga att fatta genomtänkta, långsiktiga beslut som gynnar oss alla. Män med makt fungerar precis som maktmännen i heterofamiljerna. Same shit.

      • nicke …:
        http://www.politism.se/genusfolket/inteallavaldtaktsman/#post-24794

        Vad vet vi om Långström?
        http://sv.wikipedia.org/wiki/Niklas_L%C3%A5ngstr%C3%B6m
        ”professor i psykiatrisk epidemiologi, särskilt utvecklingspsykiatri och våld”
        — jag levde under den naiva föreställningen att vi inte längre drev den här typen av pseudoforskning i vårt land.
        http://www.dn.se/nyheter/chattarkiv/chatt-med-niklas-langstrom-professor-i-psykiatrisk-epidemiologi/
        ”Miljön räcker inte för att förklara våldskriminalitet i största allmänhet, vi har nyligen publicerat studier som visar att 40–50% är genetiska riskfaktorer i form av sårbar personlighet.”
        — Det fria valet är upplöst; amen! ^^ …
        https://twitter.com/NiklasLangstrom
        ”Thoughtful text on the ethics implications of our study on why sexual offending runs in families”
        — jadu nicke, här tar vi ut ”segern” i förskott
        http://www.telegraph.co.uk/news/science/11526272/Can-our-DNA-turn-us-into-criminals.html
        ”Do we inherit a criminal tendency?”
        – De flesta kriminella är det p.g.a den största gemensamma nämnaren: fattigdom, nu är det inte kriminalitet vi talar om här i vanlig bemärkelse, utan mäns våld mot kvinnor, barn, djur och lik!
        ”That’s another reason to avoid demonising people who have genes that are associated with sexual offending: they may have those genes but actually be less likely to offend than someone who lacks them.”
        – gener associerade med (runkvålds)övergrepp – – faderullanla, men, förrutom att det där inte betydde någonting, så finns det alltså ingen sådan ”gen”
        http://www.dn.se/insidan/professorn-ger-svar-om-pedofili/
        ”Man väljer inte ett pedofilt sexuellt tändningsmönster”
        – Stora ord. Om jag trodde Niklas hade goda intentioner skulle jag se det här som ett uttryck som den potentiella okunnighet att se saker innifrån vården, de som åker fast osvs erfarenhet skulle ge. Med tanke på statistiken, osv
        Ett mer korrekt sätt att uttrycka det: somliga, en stor minoritet, väljer inte sin (såkallade) pedofila störning.

        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10469800.ab
        – Detta är helt orelaterat 🙂

        http://www.socialpolitik.com/2014/10/20/sexhandel-aven-barn-inom-sveriges-granser-kops-och-saljs/
        – No cash flow! …

        https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/tidningen/2006/Nr-2-2006-2/Vem-blir-pedofil/
        ”Pedofilen kan vara vem som helst, men är det inte. Han är en rädd vuxen som har varit utsatt för fysiska eller psykiska övergrepp i sin barndom.”
        – Hela den ”förklaringen” är så full av brist, där i slutet säger den att det är svårare att berätta om kvinnliga förövare, vilket är så cis-normativt och fördomsfullt att jag impjukerar …
        alltså det är svårare för pojkar att berätta om sina m a nliga förövare, DUDE(ette)

        – Jag tycker att detta verkar vara en större expert, hm? 🙂
        http://www.magasinetparagraf.se/under-ytan/sveriges-farligaste-man

  4. Leif G W tyckte i VECKANS BROTT häromkvällen att det bara fanns 2 sätt för
    de som varit kriminella sedan barnsben att komma ur sitt destruktiva beteende.
    Antingen skulle de bli religiösa eller träffa ett ”fruntimmer” som kunde få pli på
    dem.

    SEBBE STAXX, vars musik jag kanske inte är så imponerad av, verkar i vart fall
    ha tagit det där på allvar …

    • Ver: Kvinnor förväntas ju, redan i barndomen i skolorna, ”få pli” på pojkarna genom att flickor tvingas sitta mitt emellan dem för att pojkarna skall hålla sig lugna. Under slutet på 1800-talet började maktmän oroa sig över ”ungkarl-samhället” och därav skapades kanske heterofamiljerna som de ser ut idag.

      I min systersons skola har de löst problemet med pojk-terroristerna som så, att matte-snillena (11 flickor och 1 pojke) får sitta för sig själva. Min systerson är den enda pojken som är så lugn och fin och bra på matte, att han får sitta med dessa matte-snillen till flickor.

  5. På tal om vargavskjutningskommentaren, de flesta har väl hört vilket enormt problem det är för Kina att det finns så otroligt mycket fler män än kvinnor där pga flickaborter och mord på flickspädbarn. Jag blev rätt chockad när jag såg att förhållandet bara är 106 män/100 kvinnor- inte så hemskt stor skillnad, men tydligen tillräckligt för att skapa en rejäl social obalans.
    Men sedan såg jag att i Ryssland finns det 44 män/100 kvinnor! Jag i alla fall har aldrig hört någon tala om att det skulle orsaka problem av någon sort. Nu menar jag inte att Ryssland skulle vara något paradis, men tydligen ses inte rejält färre män än kvinnor som en orsak till problem på samhällsnivå.

    • Anna: Jag har ofta undrat hur könsfördelningen i världen egentligen skulle se ut, om män inte hade manipulerat och mixtrat med den genom att utrota kvinnor och flickor på olika sätt. Det handlar om, så vitt vi vet, flera hundra miljoner flickor och kvinnor som ”saknas” i världen.

      Slutsatsen vi kan dra av de siffror du presenterar, är att ju färre män desto bättre för samhället? 😉
      Själv förstår jag inte varför maktmän inte utrotar män istället för kvinnor? Mäns tillgång till kvinnor ökar ju, ju färre män som slipper konkurrera om kvinnor.

  6. OBS OBS RED ALERT! Nu är det värsta hatstormen mot LAdy Dahmer exekverat av en mansfjäskande , omogen tonåring som anser att ”feminismen har utvecklats till manshat och yada yada” och att detta huvudsakligen verkar vara Lady Dahmer och hennes UTSEENDES fel. Så himla pinsamt och äckligt! Denna click-baitsida är verkligen avskyvärd som utger sig för att vara feministiskt inriktad och publicerar artiklar av barn som utsätts för de där häckandes kvinnohatarna som inte verkar ha annan sysselsättning än att spy ur sig där. Snälla ni som kan /vill orkar gå in och stöd LD! http://nyheter24.se/debatt/794048-extremister-som-lady-dahmer-och-fi-har-forstort-feminismen

    • Flora T: Muahhahahahaaaaa!!!! 🙂 🙂

      Det här är lika roligt som den andra antifeministiska bruden som släpptes fram på samma forum. Gabrilla Bark eller vad hon heter..?

      Det är synd om kvinnor idag som tror att det värsta som finns, är när män kallar dem manshatare. De tycker nog att det är värre för dem, än alla miljoner män i världen som inte bara hatar kvinnor och barn, utan också visar det i handling?

      Det är ju jättejobbigt för vissa kvinnor, när inte män tycker om dem. 😉

      Hon skriver om den ”manliga blicken” som hon menar inte existerar:
      ”Jag kan inte hjälpa att få ont i hjärtat när jag läser hennes text, för det Lady Dahmer påstår om att vi kvinnor har fått lära oss att se på oss själva utifrån den manliga blicken stämmer inte alls överens med mina erfarenheter. Jag minns till exempel en dag då jag kom hem gråtandes från skolan på grund av att en pojke hade kallat mig för ful.”

      Ööööhhh….? Vad sa hon nu igen? Airbag mellan öronen. 🙂

      • Flora T: Jag har inte facebook så jag kan inte hjälpa till i kommentering tyvärr. 😦
        Jag sitter i bakgrunden och hejar på!

Kommentera

