Kontroll tills döden skiljer oss åt

misogyny-600x300

21 thoughts on “Kontroll tills döden skiljer oss åt

  1. Jag är exakt sådär i köket det bara flyger saker. Klart bättre att tjejen tar hand om köket, lagar maten, diskar, tvättar och städar. Ja och så är det bäst om hon tar det känslomässiga ansvaret i relationen för har ingen aning vad det betyder. Jag lyssnar såklart på vad tjejen har att säga om hon vill anförtro mig något men orkar inte ”prata om” allt. Det är därför det finns väninnor och bloggar och skit. Jag tror alla blir gladast om hon använder dom och så har vi roligt istället. 🙂

    • dingube: Tyvärr är det inte särskilt ”roligt” för kvinnor att umgås med män heller. Du är alltså helt onödig för din tjej, precis som du skriver. De flesta män är det.

      • Jooo de gillar det. 🙂

        Det är okej. Jag föredrar att vara onödig och att hon väljer att vara med mig ändå.

      • dingube: Det är underbart när ni män hela tiden bekräftar allt vad vi feminister säger.
        Just nu tog du dig tolkningsföreträde över kvinnor när du påstår att kvinnor ”gillar” när män runkar av sig i dem. Det vet inte du, naturligtvis. Vi vet ju alla, vilka det är som ”gillar”. Tack för din kommentar, man! 🙂

  2. dingube: Din tjej kommer inte orka ha ”roligt” med dig när du inte tar ditt ansvar för varken hushållsarbete eller känslomässigt arbete. Väninnor är det en av dom bästa sakerna i mitt liv skulle välja deras sällskap före en mans alla dagar i veckan 🙂

    • mspotter: Det som män kallar ”roligt” är ju rätt tråkigt ändå för kvinnor och inte blir det roligare av att de förväntas hjälpa sina ”män” med alla deras andra problem, eller som män brukar kalla det ”behov”, också.

  3. dingubbe: Du skriver att du inte vill prata om allt och göra känslomässigt arbete osv du tillfredsställer ju inte hennes behov uppenbarligen. Då behöver hon inte tillfredsställa dina? 😉 som att jag skulle säga jag orkar inte ligga bra att lösfittor finns och sån skit så kan vi ha kul sen hehe. Det handlar om att ge och ta men män är ju kända för att bara ta ta och ta..

    • mspotter: Huvudsaken är att dingubes tjej är nöjd och det påstår han ju att hon är. Som om hans påstående om vad han tror, att hon tycker om honom vore absolut sanning. 😉 Tolkningsföreträde, som sagt.

  4. NBT: Ja men precis du har så rätt! :* och om nåt skulle vara kul någon gång skulle det sluta vara det när det är en själv som behöver ta det stora lasset. Jag kan även inte ha ”kul” med en person som inte respekterar mig.

    • mspotter: Själv har jag slutat helt, med att ha ”roligt” med män eftersom det aldrig har varit särskilt ”roligt” för mig. 😉

  5. NBT: Haha hon stortrivs så klart och alla vet om en man har sagt det är det sant för att han vet ju bäst om allt 😉

    Åh det låter ju väldigt fridfullt iof 🙂 Nej förstår precis vad du menar!

    Din blogg är så befriande och braa 😀

    • MsPotter: Män vet EXAKT allting om kvinnor, menar de. Vad kvinnor ”vill”, ”gillar”, ”tycker” och ”är”… 😉
      ❤ till dig!

      • Jag tror inte att kvinnor väljer att umgås så mycket med män som de faktiskt gör bara för att de älskar att plåga sig själva. 😉

      • dingube: Läser du ens de svar som jag skriver till dig eller är det läsförståelsen som brister för dig?
        Ditt tolkningsföreträde över kvinnor, vad du tror om kvinnor osv, är helt ointressant för mig och alla andra här. Hur vore det om du försökte dig på att beskriva ditt eget kön istället, dvs det enda du förstår dig på och själv har erfarenhet av?

    • Elysia: Ha ha ha ha! Jag tror att det står fel i fotnoten längst ned? Det skall nog stå: ”Carina och Mats” heter egentligen nåt annat och i själva verket finns de inte för de är påhittade av patriarkatets mans-media.” 🙂

      RFSL är ute på lobbying för BDSM och mans-media hjälper gärna till.

Kommentera

