Såg framför mig en ganska lugn vecka

Jag såg fram emot en ganska lugn vecka, både på jobbet och privat. Det sket sig. 🙂

Måndag morgon började med att det inte fanns något varmvatten när jag skulle duscha och göra mig klar för jobbet. Paniken spred sig – hade varmvattenberedaren pajat eller var det något fel på pannan…? Jag misstänkte, och fick senare bekräftat, att det var dusch-blandaren som hade gått sönder, varpå jag ägnade tisdag-kvällen åt att inhandla en ny blandare, skruva bort den gamla och försöka sätta dit den nya. Surprise – den passade inte! Tre timmars kvälls-arbete och frustration gav noll utdelning.

Onsdagen tillbringade jag smått illa-luktande på jobbet efter att ha ”raggarduschat” sedan lördag morgon, åkte hem efter jobbet och skruvade bort den gamla blandaren, åkte tillbaka in till stan och fick hjälp av kvinnlig personal i VVS-butiken att hitta en dusch-blandare som passar – 1500 riksdaler fattigare, men onsdag-kvällens dusch var den skönaste duschen i hela mitt liv! Ordningen var återställd. Trodde jag…

På torsdagen skulle brorsan låna min bil. Han körde på en sten, så på sidan av min bil finns nu en buckla och ett par, ganska rejäla repor i lacken. Självrisk – 3000 kronor. Utöver självrisken tillkommer 25% av kostnaden för hyrbil (75% betalas av försäkringsbolaget). Verkstaden har dessutom fullt upp de kommande veckorna så bilen blir förmodligen inte fixad förrän om cirka tre-fyra veckor.

Ni har kanske undrat var jag håller hus och kanske väntar ni på min andra del med utdrag från Kate Millets bok ”Sexualpolitiken”? Nu har min förväntat ”ganska lugna” vecka avlöpt så inlägget kommer alldeles strax. 🙂

 

aunty acid 4

 

5 thoughts on “Såg framför mig en ganska lugn vecka

  1. Ja vi har med stor spänning väntat på andra delen av sexualpolitiken och undrat hur det är fatt med dig NBT! Så skönt att höra att du fortfarande är vid liv. Beklagar de missöden som drabbat dig men hoppas att det löser sig till det bästa! 🙂

    • SQE: Jag läser alltid din blogg! 🙂
      Straffet borde ha blivit hårdare – jag instämmer. Men som svenskt rättsväsende fungerar idag, då män utsätter kvinnor och barn för brott, får en vara glad för att det öht blev en fällande dom. 😦

Kommentera

