Män söker alltid kvinnligt sällskap

Eftersom jag är en singel-kvinna så råkar jag ibland ut för singel-män (och för all del – ibland redan upptagna hetero-män) som söker mitt sällskap. Vissa av dem är uppenbara kvinnohatare, eller åtminstone kvinnoföraktare så en kan undra hur det kommer sig att de överhuvudtaget vill umgås med folk som de föraktar/hatar?

Jag brukar fråga dessa män hur det kommer sig att de söker just kvinnligt sällskap? (Förutom hetero-sex som ju ALLTID är den främsta anledningen för de flesta hetero-män att söka sig till kvinnor).

Svar:

”Jag känner mig ensam och det skulle vara trevligt att ha någon att prata med ibland.”

Jag:

”Har du inga manliga vänner att umgås med och prata med så du slipper känna dig ensam?”

Svar:

”Jo men, det är ju inte samma sak. Man snackar ju inte med Pelle eller Jocke på samma sätt liksom. Det blir lite djupare snack med en kvinna.”

Jag:

”Ja, det kan jag förstå. Det är synd att/om ni män inte kan prata med varandra på ”riktigt”.”

Svar:

”Men du måste väl också känna dig ensam ibland, NBT och längta efter en man i ditt liv? Gör du inte det?”

Jag:

”Nej, dels så KÄNNER jag mig aldrig ensam, även om jag ÄR ensam. För övrigt tycker jag precis som du, dvs att det är lättare och trevligare att umgås och prata med kvinnor, än med män. Det ger mig mer, att tillbringa en kväll med en kvinna än med en man. Precis som för dig, alltså. Jag håller med dig om att kvinnor är djupare och lättare att snacka och umgås med.”

😉

Svar:

”Men saknar du inte någon att krama och mysa med i soffan ibland och som tycker om dig? Jag saknar någon att krama och någon som tycker om mig.”

Jag:

”Men du har ju dina barn? De tycker väl om dig och kramar dig? Din mamma, dina syskon osv?

Svar:

”Men det är ju inte SAMMA SAK! Jag vill ha en kvinna att kramas med och som tycker om mig precis som jag är!”

Jag:

”Jaha, okej. Själv känner jag inget behov av att krama just en MAN på ett så kallat ”romantiskt” sätt med det är väl olika hur en ser på det… Inte heller har jag någonsin känt att en man tycker om mig PRECIS som jag är. En mans så kallade kärlek är alltid villkorad, på ett eller annat sätt.”

Svar:

”Herregud, alltså. Du kommer verkligen att leva ensam resten av ditt liv eller hur? Det är tragiskt och mycket synd.”

Jag:

”Jag kommer aldrig mer att ha ett förhållande med en man, nej. Korrekt uppfattat. Det kanske är tragiskt och synd för dig men inte för mig. Det är enbart en befrielse, faktiskt. Det finns säkert män som du, som tycker det är synd att jag inte är kn*llbar för dem.”

Svar:

”Shit, du måste ha fått mycket stryk genom livet, du?

🙂

8 thoughts on “Män söker alltid kvinnligt sällskap

  1. SUCK OCH ACK OCH JA! Det går liksom inet in i skallen på dem att man som kvinna kan leva ett fullödigt liv (även erotiskt) utan att ha en särskild egen karl att dra på. Själv har jag fått fetnog efter som att förhållanden som regel är villkorade ( i synnerhet av mannen) och sällan tillfredställer de djupaste aspekterna av kvinnas sensualiete, känsloliv och intellekt.

    • troubariz: Nej, det går inte in i skallen. Jag har försökt att få in det i mans-skallar i flera decennier nu. 😉

      Första frågan är alltid hur jag klarar mig utan penis sexuellt. Ha ha ha! Män är pinsamt clueless angående kvinnlig sexualitet. Andra frågan är hur jag klarar av ”ensamheten” och som de föreställer sig det hela – att jag inte har någon att ”prata” med. Singelmännen gör sina egna känslor till mina, på nåt sätt? Som om de inte fattar att JAG faktiskt har kvinnor i mitt liv att prata ”djupt” med. Att DE inte har det är ju deras problem och de inser till och med själva att de inte har något att tillföra intellektuellt. 😉

      De upptagna heteromännen är bara ute efter sex. De vill inte ”prata” eller ”umgås” med kvinnor och det tror jag faktiskt inte att singel-männen vill heller (egentligen). Män brukar sällan vilja ”prata” eller ”umgås” med sina fruar och flickvänner? Det är väl därför de flyr hemmen för att umgås med manspolarna?

  2. Haha! Jag säger bara ”HJÄLP” vad dum denna karlslok verkar vara. Tyvärr är den inställningen inte ovanlig. En kan ju fråga dessa karlslokar om de vill städa, handla, laga mat, tvätta åt en kvinna också? Eller bara prata av sig så ska hon ställa upp och lyssna?.
    För att en kvinna har fattat att det är bättre och enklare att bo ensam betyder det att hon ”åkt på stryk”? Vilket kan tyvärr kan hända alltför ofta och i så fall borde mannen i ovanstående dialog fundera på det också – tycker jag. Men oftast handlar det om att kvinnor klarar sig bra själva nu. Inte minst ekonomiskt. Och är intelligenta nog att förstå att livet bara krångligare av att tvingas vara terapeut till en man.

    • Anna G: Det värsta är att det inte bara är EN karlslok. Det är flera som har sagt ungefär samma sak. 😉

      Män tror alltid att vi kvinnor har ”råkat ut” för något hemskt (män) och att vi av den anledningen har blivit ”manshatare”. 😉 Standard-fras bland antifeministerna.

      Och ja – alla kvinnor har ”råkat ut” för män och mäns patriarkat i mer eller mindre grad. Vissa kvinnor har insett att det inte tillför deras liv särskilt mycket att umgås med män. Många män inser tydligen själva, att det inte tillför särskilt mycket att umgås med män, eftersom de hela tiden söker sig till kvinnor.

      Män skäms inte direkt över sina försök att uppta kvinnors tid. De tror på allvar att alla kvinnor är intresserade av att lyssna på deras ofta ganska primitiva monologer, skryt och mansplaining.

  3. Jag är nog intet undantag där. Jag föredrar också kvinnligt sällskap. För min del går det på att jag har lättare för att prata med, förstå och bli förstått av kvinnor. Att diskutera tankar, känslor, reflektioner, faller mig mer naturligt med kvinnor. Med män har det en tendens att bli lite… som det heter på norska, ”lavpannet” (”låg-pannat”). Och, inte minst, jag känner att många män bara vill bli lyssnade till, förstådda, men det suger energi ur en att bara vara den som lyssnar, stödjer, utan att få det samma stöd, förståelse tillbaka.
    ”Inte alla män”, men så extremt många…

    Och detta kvinnohat… Antingen någon som omtalar sin tjej (eller fru till och med) som ”bitch”, eller någon som indirekt visar sitt kvinnohat genom att berätta att hans tjej inte vill suga honom, nästan med tårar i ögonen (i nyktert tillstånd!)…

    Dom killar jag har som vänner är feminister. Men dom jag föredrar att prata om tankar, reflektioner, allt möjligt med är… kvinnor.

    Soh… Jag är på inget sätt annorlunda där.

    Och ja, jag vet var du hintar åt. 😛
    Och nej, jag har inget dolt motiv.

    Jag tror det med att män inbillar sig att kvinnor är ensamma utan dom har att göra med att många män uppfattar det som att dom är ”familjens överhuvud”, dom är ”prinsen på den vita hästen som kommer för att rädda prinsessan från ensamheten”. Det har nog att göra med den ”gamla” kulturen som många män växt upp med. För inte bara män tänker så.

    (Läste denna här om dagen, lite apropås)
    http://www.babble.com/relationships/i-will-probably-always-be-a-single-mom/
    Hennes mormor gör det samma. Meeeen… Samtidigt är det fler och fler kvinnor bland den yngre generationen som ”går sina egna vägar”.

    http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-09-27-har-aldrig-haft-sex-kvinder-betaler-formue-for-jomfrufoedsel

    • Andreas: Kan det ha att göra med att du är uppvuxen med en ensamstående mor? Du fick kanske tidigt inblick i den kvinnliga världen, det kvinnliga språket och slapp all påverkan från en man med allt vad det innebär? Det bör ju vara lättare för barn som fostras heterosocialt än homosocialt, att få inblick i verkligheten, dvs i både kvinnors och mäns verklighet?

      Usch ja – kvinnohatet frodas överallt. Det blir bara värre, verkar det som? De män som inte uttrycker sitt hat mot kvinnor verbalt, gör det ofta i handling. Ibland undrar jag om män njuter av att förnedra, ljuga och bedra kvinnor. Usch vad mycket skit en ser…

      Lågpannat? Låg nivå? Lågintelligent?

      Kanske kan det vara så att män tror att ensamma kvinnor inte överlever utan penis? Du postade väl en länk om att många män tror att det viktigaste de tar med sig in i relationer med kvinnor, är penis? 😉

      Jag känner igen det där med hoodie och yogapants. Det är väldigt skönt att bara kunna vara sig själv i sitt eget hem och slippa göra sig till för nån annan. Kvinnan i artikeln har en dotter också och jag tänker att det måste vara sunt för en flicka att växa upp med en mamma som inte behöver förhålla sig till en man med allt vad det innebär.

      Jag märker att det lobbas för faderskap överallt. Det har väl kanske att göra med diskussionerna kring insemination för ensamstående kvinnor samt att allt fler kvinnor verkar vilja ha barn, utan att behöva dra på en karl. Överallt ser vi påståendet att barn för att må bra måste ha en vuxen människa av varje kön i sina liv, helst skall de vuxna bo under samma tak och de måste ha heterosex med varandra. Mycket märkligt?

      Ännu har jag inte fått svar på min fråga om vad män/pappor de facto tillför barn som skulle vara livsviktigt för barnens välmående? Fakta är ju att pappor inte tar halva det ekonomiska och sociala ansvaret för sina barn samt att pappor är de som orsakar det sexuella, fysiska och psykiska våldet mot kvinnor och barn i heterofamiljerna. Vad är det en man tillför i egenskap av sitt kön som skulle vara så livsviktigt för barn, egentligen?

Kommentera

