Välkomna tillbaka!

Jag har väldigt dåligt samvete över att jag har ignorerat bloggen och mina läsare i flera månaders tid. Jag känner mig som en riktig skitstövel, i synnerhet när jag ser att så många av er har fortsatt att kika in här och förmodligen undrat över vart jag har tagit vägen. 

Jag har goda skäl för min frånvaro men det är tyvärr allt jag kan säga för närvarande. Det har hänt mycket i mitt (och andras) liv, både tråkiga och roliga saker. Tid och ork för bloggen har helt enkelt inte funnits…

Finns det tid och ork nu? Kanske, jag vet faktiskt inte men jag kommer att göra ett försök. Jag står hela tiden i valet och kvalet om jag skall lägga mitt feministiska krut i verkliga livet eller om jag skall lägga det på nätet/bloggen. Kanske skall jag lägga ned det hela helt och hållet och bara fortsätta att leva mitt liv i lugn och ro…

Jag får se men jag skall göra ett försök att hinna/orka med allt. Tack för att ni väntar så tålmodigt på att höra ifrån mig. Jag och hårbollen lever och har hälsan och vår kärlek varar tills döden skiljer oss åt, som alltid. 🙂 

Jag hoppas att ni mår bra allihop och att ni har hållit de feministiska ställningarna under min frånvaro? ❤

Gissa om jag har mycket att berätta för er! Trots allt så har jag ju inte legat på latsidan de senaste månaderna. Kampen för jämställdhet och jämlikhet pågår ju ständigt i alla feministers liv och vardag, vare sig vi vill eller ej.

Välkomna tillbaka mina vänner – nu kör vi!

Kram /NBT

 

 

 

 

 

 

24 thoughts on “Välkomna tillbaka!

      • Ja, jag har ju inte heller varit i bloggfarten på sistone men nu känner jag mig redo igen.

        Så himla glad över ett livstecken från dig och jag tänker att det ena inte behöver utesluta det andra. För mig är den feministiska samhörigheten på nätet det som gör att jag orkar kämpa i vardagen. Det är på nätet jag lär mig nya saker jag inte tänkt på, det är där jag lär mig argumentera och får kraft och mod att fortsätta kämpa. Du har lärt mig massor och jag hoppas du orkar fortsätta ett tag till!

        FeministPeppKlämKram!

      • Calle: Jag har sett att du har legat lågt ett tag, precis som flera andra feminister.. 😦

        Orken tar slut ibland men jag håller med dig om att det ena kanske inte alltid behöver utesluta det andra. I mitt fall måste jag dock välja – tiden är för knapp helt enkelt. Jag skall pussla så gott det går och du med, hoppas jag.

        Tack för din pepp, Calle! Jag skickar en pepp-kram tillbaka! ❤

  1. KUUUUL!! att du bloggar igen! Ta det i din takt.Jag tror personligen att det är bra att ha fingrarna i så många syltburkar som möjligt. En varierar sig och ingen ska veta vad en tänker göra härnäst – bara ATT en tänker göra det.
    Så tänker jag. Hoppas du kan hålla lite ”lagom” fart med bloggen för det är så skoj att läsa här :))
    Kramar
    Anna G

    • Anna G: Ja, jag kommer att ta det i min egen takt (lyssnar på ditt råd). Jag har lite andra planer också som jag nog får tillfälle att återkomma till inom kort. Tack för dina fina ord! ❤

  2. Å vad kul! Jag har inte hunnit igenom alla tidigare superintressanta inlägg än så det är lugnt;-)

  3. Ja, jag vill också gratulera till att du inte har försvunnit i något svart hål i cyberrymden. Blev riktigt orolig ett tag….

    • Erik: Förlåt mig. 😦 Jag skulle själv bli väldigt orolig om jag t.ex inte hörde av dig på flera månader.
      OM jag lägger ned bloggen så kommer jag att skriva ett sista inlägg om det. Nästa gång jag tar en paus kommer jag att förvarna om det istället för att bara sluta skriva, jag lovar.
      Tack för ditt fina inlägg! Kram NBT

  4. Wow! Vad kul att du är tillbaka! 😀 Jag gick ut från att du hadde ditt att syssla på med. Men glad för att du har kommit tillbaka.

    Och just precis, kärlek, det är omtanke, att bry sig om andra, att ta vara på varandra (om så, bara genom att lyssna och förstå)l Varför är det så många som tror att kärlek = PiV?

    Glad för att i alla fall höra av dig och att det tydeligens går bra med dig trots allt, kära du. Hoppas i alla fall det.

    Hur går det med dig?

    • Andreas:
      Det är jättekul att höra ifrån dig också, Andreas! Hoppas att du mår bra?
      Ja, jag har sysslat med mitt och det har varit lite tungt här ett tag, både privat och på jobbet men nu känns det som om dimman har lättat en aning. 😉

      Jag instämmer helt och hållet i din definition av kärlek. Det är märkligt att folk förknippar kärlek med PiV eller sex överhuvudtaget? Jag brukar ju alltid säga att hetero-sex inte har ett dugg med kärlek att göra. 😉

      Skönt att du inte har glömt bort mig, Andreas. Hjärtligt välkommen tillbaka, min vän!

      • Mh, jo vars, lite upp och lite ner. Livet har gått sin vanliga gång för min del.

        M-mm, inte konstigt att det varit tyst från dig då, använd den energi du har på dig själv när du behöver det. Ta hand om dig själv. Jag hadde hoppats att det var för att det gick riktigt bra i ditt liv som du blev lite tyst… Men glad för att du är tillbaka! 🙂

      • Andreas: Det är väl så livet är – upp och ned som en berg-och-dal-bana? Jodå det går bra för mig i det stora hela men det har varit lite gupp på vägen på sistone, för att uttrycka det milt. Jag önskar verkligen att jag kunde berätta för er läsare för det hade passat bloggen ypperligt men det är för privat…

        Jag är glad att höra ifrån dig också, Andreas! Skönt att höra att du har det bra min norske gutt!

  5. Så bra att du återuppstod, NBT. Har nyss blivit avstängd från skvaller- och
    förtalssajten FLASHBACK (1 månad för ohörsamhet). Litar på att du inte
    använder dig av så hårda straff utan att jag har fritt spelrum hos dig …

    • Ver: Du har ju dina idéer för dig ibland 😉 men du brukar iaf uppföra dig här i bloggen så jag ser ingen anledning att blocka dig alls. Du är välkommen tillbaka som alla andra. Visste inte att du skriver på Flashback? Jag hänger inte där så ofta för… ja, du vet ju vad jag tycker om den äckliga soptippen.

      • Du vet väl att det finns flera trådar om dig på FLASHBACK, NBT ?
        Men jag förstår om du inte vill slösa tid på folket där utan satsar
        på bloggen. Och jag kan, som sagt var, inte berömma dig där
        just nu utan det får vänta en månad …

      • Ver: Jag känner väl till en eller två trådar som påstås handla om mig men det var länge sedan som jag läste i dem. Vad lågintelligenta och troligen psykiskt störda män, som inte känner mig, har att säga om vad de tror om mig, stör mig lika lite som en myra på altanen.

        Och nej, jag slösar inte min dyrbara tid på trams-pellar 😉

        Du behöver inte berömma mig, Ver. Jag är en vuxen person och kan försvara mig själv om jag tycker att det behövs. Men tack iaf!

  6. Äntligen! Jag har allt undrat vart du tog vägen men huvudsaken är att you are back om track igen.

    Det är så jäkla konstigt för det går bara att använda en tom blogg och den lägger sig automatiskt i fälten.

    • stadsloppan: Jag är på spåret igen. 🙂 Välkommen tebax du med!
      Jag hänger inte riktigt med på vad du menar med ”tom blogg som lägger sig automatiskt i fälten”..?

  7. Jo, när jag ska kommentera kan jag bara använda en gammal blogg som jag har haft där jag har raderat alla inlägg men låtit den i övrigt ligga kvar. Det är stört omöjligt att göra som jag tidigare har gjort. Stadsloppan ligger där och vägrar att flytta på sig och jag måste logga in på den bloggen innan jag kan göra någon kommentar!/Squareeye.

Kommentera

