Hur blir en man ”pappa mot sin vilja”?

En läsare postade en länk till en artikel i SVD: (Tack!)

http://www.svd.se/jag-blev-pappa-mot-min-vilja#sida-1

”För ungefär 18 år sedan hade jag en längre tid känt att mitt äktenskap inte fungerade och att det bästa vore att bryta upp. Då meddelade min fru att hon var gravid. Jag ville då att vi skulle göra abort, men det ville inte min fru.

Jag älskar mina barn över allt annat och de är allt för mig, mina ögonstenar och bästa vänner. Ändå känns det orättvist att jag mot min vilja tvingades in i denna situation som jag själv aldrig gått in i om jag hade kunnat välja och jag känner dagligen stor besvikelse och tänker på hur annorlunda livet hade kunnat vara.

Det som ligger till grund för problemet är kanske livets största orättvisa. En kvinna har ensamrätt på att bestämma över om ett barn skall födas eller inte, medan en man är totalt rättslös.

Mannens resterande liv blir helt avhängigt kvinnans ensamrätt till beslutet. Jag är medveten om att sådana argument, speciellt i feministiska tider i det feministiska Sverige, är väldigt obekväma att ta upp….”

Stackars, stackars lille antifeministiske man….

Ta av dig din fula offer-kofta och lyssna på feministen NBT nu! Lyssna och lär!

De allra flesta kvinnor kan bara få orgasm genom att stimulera klitoris. Penetrations-sex, vilket märkligt nog är den vanligaste heterosexuella praktiken, är därmed inte till någon större nytta för den kvinnliga orgasmen/sexuella njutningen. Det är mannen som vill ”stoppa in den”, dvs snoppen, i kvinnans slida i syfte att framkalla sin egen orgasm/utlösning. Mannens ”runkande”, ”juckande” eller vad man än vill kalla det, i kvinnans kropp, ger alltså inte de flesta kvinnor någon sexuell tillfredsställelse alls. 

Är du med så långt?

Det är alltså främst för din egen sexuella njutnings skull, som du runkar av din snopp i din frus kropp. Du vill ha penetrationssex och du vill förmodligen inte heller käka kola med papper på, eftersom du tycker att det är oskönt/opraktiskt för dig, din snopp och din sexuella njutning. 

Hur gick det då till när du blev pappa”mot din vilja”, kan en undra? Var du inte vid medvetande när du själv valde att stoppa in snoppen i din frus slida, för att göra det skönt för dig själv? Kunde du inte kontrollera din egen utlösning eller vad tusan hände där egentligen…? 

Så mycket sexual-kunskap måste du väl ändå ha, att du förstår att din fru inte kan bli gravid när hon onanerar? Det är ju enbart mäns sperma som kan befrukta kvinnor och om du väljer att lägga din utlösning i din frus slida, så finns det alltid risk för att du kan göra henne gravid. 

De enda människor som kan bli föräldrar mot sin vilja, är alltså kvinnor.

En kvinna kan bara försöka skydda sig själv så gott det går från manlig sperma/utlösning, genom att t.ex använda preventivmedel för kvinnor, vilka ändå aldrig är ett hundraprocentigt skydd mot en mans befruktning/sperma.

En man styr sin egen utlösning, när den kommer och var den hamnar. Det är något som kvinnor inte har någon som helst kontroll över och ingen hetero-kvinna behöver en mans sperma (eller snopp) i eller på sin kropp, för sin egen sexuella njutnings skull. När män lägger sperma i t.ex kvinnors slidor så gör män det, för att de tycker att det är skönast för dem själva. Det har absolut ingenting med kvinnor eller kvinnlig sexualitet att göra. Faktum är, att det bara blir jobbigt och skapar mer-arbete för hetero-kvinnor när män skitar ner dem med sin sperma.

Vilket leder mig till frågan; hur kommer det sig att hetero-män alltid vill smutsa ner hetero-kvinnor med sin sperma?

När heterosexuella människor använder t.ex avbrutet samlag så lägger hetero-män alltid sin sperma på kvinnors kroppar (mage, rygg, bröst, rumpa etc), istället för på sig själva. Det är ju jättekonstigt…? Har hetero-män lärt sig det i sin manliga porr? Vill män kanske inte skita ner sig själva med sin sperma? Det kanske blir för jobbigt och/eller för tidskrävande för män, att själva gå in i duschen och tvätta av sin sperma? Det är enklare för män att grisa ner hetero-kvinnor så att de måste ödsla tid på att tvätta av sig kladdig sperma, som män har sprutat överallt på/i dem?

Hade hetero-män varit hänsynsfulla och respektfulla varelser så hade de förstås undvikit att skita ner vackra kvinnor med sin sperma eller åtminstone frågat INNAN om det är okej för kvinnor de ligger med, att de kladdar ner dem. Varför det nu skulle vara det…? Det verkar vara något som hetero-män bara förutsätter? Eller är det bara ännu ett sätt för män att visa hetero-kvinnor kärlek?

 

 

8 thoughts on “Hur blir en man ”pappa mot sin vilja”?

  1. ” … kanske livets största orättvisa.”
    Jeg klarer ikke forstå hvilket begrenset bilde et menneske har av verden når han tør å komme med en slik påstand skriftlig og forventer å bli tatt på alvor.

    • LR: Jag håller med dig. Det är mycket svårt att förstå hur den här mannen kan förvänta sig att bli tagen på allvar. Han blottar både sin sexuella okunskap och sin dumhet offentligt inför hela världen. Så fruktansvärt pinsamt.

  2. Alltså allvarligt – den här mannen skulle inte få rösta. Han borde omyndighetsförklaras. Kan inte en man ta ansvar för sin sperma (och inte begripa att han ska det) så borde han inte få rösta. Det är liksom bara att välja.
    Detta är också en variant på att män ska ha rätt att ”köpa sex” eftersom de har ”speciella behov” och ”måste ha sex”. Fattar inte att män styr världen med detta oansvariga beteende.

    Intressant också att han skrev att han ”ville att VI skulle göra abort”. Hur gör en man abort? Då är det bra att slänga in ett ”vi”. När det gäller sexuell tillfredsställelse är det endast HAN själv det handlar om, precis som du skriver.

    • Anna G: Den här mannen ger verkligen intryck av att vara lite efterbliven så frågan är ju om han är kapabel att rösta? 😉

      Allt hänger ihop, som vi feminister brukar säga. Män skyller hetero-kvinnor för både aborter och att de ”tvingas” bli pappor, utan att lyckas reflektera närmare över sin egen del i heterosexet. Heteromän verkar vara helt och hållet porrskadade? Eller vad är det för fel på dem när de inte ens begriper att det är DE, som med sin sperma befruktar kvinnor? Har de inte ens fattat att kvinnor inte ”behöver” mäns sperma i sina kroppar? Heteromän vill få utlösning i kvinnors kroppar för att de tycker det är skönt. När de sedan gör kvinnor gravida med sin sperma så skyller de på kvinnor. 🙂

      Samma sak med män som påstår att de ”köper sex”, som du skriver. Vilka idioter till köpe-runkare, alltså. De verkar inte ens inse hur förnedrande det är för dem själva, att vissa kvinnor tycker att män är så jävla äckliga att ligga med, att kvinnorna måste ta betalt. 🙂

      Vadå köpa sex? Det är ju ingenting annat än runk det handlar om, eftersom de prostituerade kvinnorna inte ”har sex”. De deltar, som så många andra hetero-kvinnor, bara med sina kroppar medan männen tillfredsställer sig själva sexuellt. Skillnaden är, att prostituerade kvinnor tycker att män är så jävla äckliga att ligga med, att de vill ha betalt för att ens ställa upp. Många av de prostituerade är ju också tvingade in i mäns sexualslavhandel med kvinnor. De män som köpe-runkar i de kvinnorna är alltså våldtäktsmän.

      Det är lika löjligt att säga att ”vi” skall göra abort, som att säga att ”vi” är gravida. Jag skrattade gott när jag hörde det första gången. ”Vi” är gravida. Hehe…

    • Andreas: Men herregud, alltså?

      ”Do I tell my dad this person ruined my marriage?”

      Mannen har en älskarinna men frun förlåter honom. Älskarinnan gifter sig sen med hans pappa. Då undrar den otrogne mannen om han skall berätta för sin pappa, att älskarinnan ”förstörde hans äktenskap”. Ha ha haaaaaa!!!! Jag dör! 🙂

      En kan skratta gott åt det men det är nästan skrämmande vilken dålig självinsikt många män har. Att inte ens förstå, att det var HAN SJÄLV som nästan förstörde sitt äktenskap genom att vara otrogen med en annan kvinna. Han skyller på kvinnor, han också.

      För övrigt är det skrämmande i sig, hur många hetero-män det faktiskt finns som är otrogna. Jag hör det hela tiden, överallt. Jag tror snart inte att trogna män existerar.

    • Ver: Jag känner till fallet men har faktiskt inte orkat sätta mig in i det. Makthavarna menar iaf att alla barn måste ha två föräldrar, helst av olika kön som har sex med varandra, för att ens må bra. Självklart skulle inte den här pappan slippa undan ansvaret för, som jag har förstått det, den ena tvillingen då.

Kommentera

