Nytt förslag från feministerna – frånta män körkorten

När jag skulle åka hem från jobbet häromdagen, hamnade jag bakom en lusande liten skåpbil på den en-filiga delen av motorvägen och kunde därför inte köra om direkt.

Plötsligt noterar jag att föraren av skåpbilen sätter på varnings-blinkersen mitt under körning (?) och jag tänkte, att det kanske var ett sätt för föraren att signalera att något var fel på bilen och att det därför gick i snigelfart?

När jag sedan skulle köra om på den två-filiga delen lite längre fram och kom upp nästan jämsides med skåpbilen, fick jag se att föraren satt och pekade finger åt mig i sidorutan!!??

Vad i h-vete……??!!

Jag såg en tjock, hårig arm med en skitig näve och ett lika skitigt pekande långfinger i skåpbilens sidoruta (en man förstås) så jag bromsade in lite när jag kom upp jämsides och gled sedan sakta förbi honom, med mitt långfinger pekandes tillbaka mot gubb-jäveln.

Efter min proffsiga omkörning 😉 såg jag i backspegeln att gubben nog var hysterisk, för nu hängde han liksom i framrutan och viftade ilsket frenetiskt med långfingret för att försäkra sig om, att jag skulle se hans försök till förolämpning.

Det är inte klokt vad barnsliga en del vuxna män är och det är inte klokt att män ens har mage att bete sig på detta förfärliga sätt mot Kvinnor! Hur kan män bara komma sig för att peka finger åt Kvinnor…?

Män måste lära sig att köra bil samt lära sig vanligt trafik-vett, som t.ex att uppföra sig respektfullt och visa hänsyn mot medtrafikanter, annars får män vänja sig vid att cykla eller åka moppe. Jag tycker att Feministiskt Initiativ måste verka för en lagändring för att frånta den manliga befolkningen deras körkort. Denna köns-modell funkar ju för övrigt ypperligt i Saudiarabien. Det är lugnast för alla andra, om män får hålla sig på cykelbanorna och gångvägarna.

 

 

 

 

10 thoughts on “Nytt förslag från feministerna – frånta män körkorten

  1. Tyvärr politiskt omöjligt att genomföra, men vägarna skulle ju bli mycket säkrare om det genomfördes. 😉

    • Erik: Det är nog politiskt ogenomförbart här i Sverige i alla fall? I Saudiarabien är det inte det. 😉 Jag rör mig rätt mycket ute på vägarna och konstaterar att många män inte borde ha körkort.

      Jag tror att det handlar om att många män har väldigt svårt för att visa andra hänsyn och respekt. JAG, JAG, JAG måste fram! Dessutom verkar de irritera sig mycket på kvinnliga bilförare av någon anledning? 😉

  2. I Saudiarabien är ju MOTSATSEN politiskt genomförbart… så varför inte vända på det, när nu statistiken talar för det. Det finns ju statistik på att kvinnor kör bättre än män. Så irritationen mot kvinnliga bilförare har jag aldrig förstått!

    • Erik: Ja, det var det jag menade. Antifeminister tror ju ofta att vi feminister vill skapa ett Saudiarabien fast omvänt. 😉
      Vi har ju statistik, som du skriver, på att kvinnor kör bättre än män så det är märkligt att så många män måste hålla på och hetsa mot kvinnliga bilförare. De borde veta sin plats och hålla ögonen på vägen istället för att tuta och peka finger. (Jag tror att gubben i skåpbilen bara blev irriterad över att jag som yngre kvinna har en snabbare och finare bil än honom.) 🙂

  3. Det är en viss skillnad på att hålla upp långfingret och på att sätta pekfingret framför
    munnen som jag själv ibland kan göra. Och körkortet måste jag ju ha för att kunna
    legitimera mig …

  4. Bara för att ingen ska misstänka mig för något. 😉 Jag har heller inget körkort…. Och den enda gången jag kört bil var när jag övningskörde några hundra meter på ett fält 1984.

Kommentera

