Den manliga ”verkligheten”

Jag sparar på notiser allt som oftast men inte alltid, hinner jag skriva om dem i bloggen, dvs om allt mans-vansinne som faktiskt pågår i världen.

Nu tänkte jag i alla fall ta upp två notiser som har legat i mina gömmor en stund. 😉

Den ena är en artikel av Katarina Wennstam:

”I veckan delade Simon Häggström vid Stockholmspolisens Prostitutionsgrupp en bild på Facebook, en skärmdump av ett sms från en man som åkt fast för att ha köpt sex. Mannen skickade meddelandet till en av utredarna och det löd:

”Hej. Jag har fått ett brev hem. Min fru har lämnat lägenheten och hon vill inte bo med mig mer! Jag har redan köpt semesterbiljetter för 15 000:- och hon vill inte resa med mig längre. Jag mår väldigt dåligt. Ni har förstört mitt liv.”

skrattWennstam skriver:

”Det är tämligen lätt att hålla sig för skratt, även om sms:et har en del komiska poänger. Det är inte sexköpet i sig som är problemet, utan att ha åkt dit.

Om nu inte poliserna är så taskiga som sms:et här ovan antyder, och gör så att frugan får veta. Och förstör den stackarens liv.

Om de prostituerade kvinnornas liv och huruvida de är förstörda kan man skriva mycket, men det här handlar inte om dem. Det handlar om dem det ska handla om, den åttondel av svenska män som någon gång under livet köper sex.

För ett antal år sedan var det fortfarande vanligt förekommande att åklagare hörsammade önskemål från sexköpare att få strafförelägganden skickade till jobbet, i stället för hem till brevlådan som han delade med fru och barn. För övrigt en begäran som inte i samma utsträckning tillgodosågs från till exempel dömda unga rånare som väl inte heller ville att mamma och pappa skulle få veta vad de höll på med.

Till nästa ämne. Män hävdar ofta att de, ”om” de skulle attackera kvinnor, också lätt skulle ”vinna” över kvinnor, p.g.a att män anser sig vara mycket fysiskt starkare än kvinnor.

Frågan är – varför tror män det…? Brukar de slåss mot kvinnor och alltid ”vinna”, eller vadå? Hur många ”slagsmål” har de egentligen haft med kvinnor, kan en undra? Annars kan de ju inte ”veta” utgången på förväg, så att säga…?

Jag tror att det är mycket vanskligt för alla män, att underskatta kvinnors vrede, kvinnors styrka, list och envishet. Så här såg t.ex en man ut, efter att ha attackerat en kvinna i England:

Våldtäktsmannen som fick pisk av sitt kvinnliga tilltänkta offer

Han slet in henne i ett buskage, tryckte ned henne på marken och tvingade in sin tunga i hennes mun.

”Du kommer att gilla det här”, sa han till henne, skriver Mirror.

Men kvinnan slog tillbaka. Hon bet honom i tungan, slog honom i ansiktet och i magen. Till sist högg hon honom i nacken med en av sina nycklar.

Då flydde han från platsen.    aaaaaa

Några timmar senare kunde han gripas av polis. Han hävdar att han inte minns något av attacken eftersom han var berusad. Han erkände dock sitt brott och dömdes till 4,5 års fängelse.

Kvinnan sa under rättegången att hon var övertygad om att han försökte våldta henne.

– Mitt liv hade varit över. Han hade lika gärna kunnat döda mig där. Jag var livrädd men också väldigt arg, sa hon enligt Mirror.

 

 

 

 

11 thoughts on “Den manliga ”verkligheten”

      • Ver: Akta dig för unga militanta feminister. De är livsfarliga. 😉

        Lär du dig något på alla dessa möten och sammankomster som du springer på? Eller är du bara där för att ragga snygga kvinnor, dvs feminister?

      • Om du följde länken kan du kanske se att det serverades kaffe
        och smörgås under mötet (gratis). Och så är hon ju rätt söt.
        Och så hade jag några hundra över, som av en händelse …

      • Jag kan faktiskt göra flera saker på en gång …

        För att håva in lite ytterligare feministpoäng hos dig kan
        jag meddela att jag för några veckor sedan inköpte
        ”HATET” av MARIA SVELAND på Åhlens fyndhörna,
        till ett ytterst facilt pris. Tunn liten sak i pocket …

Kommentera

