Ha nu en riktigt God Jul!

Jag önskar alla mina läsare och bloggvänner en riktigt God Jul!

Ta det lugnt med spriten och ställ inte till en massa bråk med släkten. Ta hand om barnen och agera som vuxna människor inför dem.

Till alla er som inte har någon att fira julafton med – tänk på att det bara är EN dag, egentligen bara en helt vanlig dag. Imorgon är en ny dag och ”alla andras” tillfälliga gemenskap är över. Livet går vidare som vanligt.

Den som undrar varför feminism fortfarande behövs, kan googla ”tomtemor” respektive ”tomtefar”. Tryck på ”bilder” så förstår ni vad jag menar.

Jag lyckades i alla fall hitta en fin bild på Tomtemor med alla hennes barn.

GOD JUL till er alla,

önskar NBT och Hårbollen!

 

tomtemor

10 thoughts on “Ha nu en riktigt God Jul!

    • Ver: Du har nog kallat mig många saker men aldrig utopist, så vitt jag minns? Tack för länken, har inte hunnit lyssna ännu…

  1. Hej, jag har just önskat dig god fortsättning och gott nytt år på min blogg. Med en låt med en text som har ett avsnitt som passar ditt bloggnamn ganska bra. 🙂

    • Erik: Jag såg det alldeles nyss och jag har postat en kommentar till dig i din blogg. Du är så fin, Erik – tack! God fortsättning och Gott Nytt År på dig! ❤

Kommentera

