Telefonsamtal med brorsan

Brorsan svarar när jag ringer. I bakgrunden hör jag hans flickväns röst och jag hör på brorsan direkt, att han är irriterad.

Jag (suckar):

-”Jaha, är det bråk nu igen…?”

Bror:

-”Jamen hon bråkar med mig om vad ordet …. betyder och jag försöker få henne att fatta att det betyder ….!! Hon tror att det betyder …. så hon slår upp ordet på nätet nu.”

(Jag minns inte vilket ord det var)

Jag hör flickvännens lite upprörda röst i bakgrunden, suckar och försöker fokusera på mitt ärende, varför jag ringde upp.

Några dagar senare träffar jag brorsan och jag tar upp deras gräl.

Jag:

-”Vad handlade det där om? Varför håller ni på och bråkar om såna där skitsaker hela tiden?”

Bror:

-”Hon ska inte tro att hon är smartare än mig! Hon tror att hon är smartare än mig men det är hon inte!! Jag måste visa vart skåpet ska stå för jag vet ju vad ordet betyder men det visste inte hon. Jag hade ju rätt, visade det sig haha! Hon ska inte tro att hon är smartare än mig!”

Jag orkar inte… ger upp. Låter det vara.

 

2 thoughts on “Telefonsamtal med brorsan

  1. Ja fy tusan, detta känns igen. Jag har ingen respekt för män som använder orden ”att visa var skåpet ska stå” det ger mig en fadd smak i munnen men har också folk med det tänket i min egen familj/släkt

    • Ann: Ja det är inte ovanligt i heterorelationer med den här typen av maktkamp. Min bror kommer att ”vinna” den. Män gör ofta det.

Kommentera

