Roundtable Rival

Jag bara gillar den här videon. Jag vet inte varför. 😉

 

6 thoughts on “Roundtable Rival

    • Andreas: GROVT brott borde ha satt pappan i fängelse en längre tid än så. Han kommer ut snabbt och får förmodligen vårdnaden om barnet igen. Jag gissar att norska myndigheter behandlar barn lika illa som svenska? Det verkar nämligen som att samma ”trend” har spridit sig i flera länder världen över, detta med pappors vårdnad till varje pris och då menar jag – bokstavligen – TILL VARJE PRIS. Fathers Rights Movement från USA, har nått stora framgångar världen över tydligen…

      • Andreas: Hånar du mig nu? 😉

        Den sista meningen säger allt:

        ”Kvinnefronten mener dette er styrking av menns rettigheter på bekostning av kvinner og barn uten tilstrekkelig forskningsmessig grunnlag for å si hva som vil være best for barnet.”

        Den här manliga politiska agendan bedrivs i nästan hela västvärlden nu. Australien, Norge, Sverige, USA och övriga Europa. Det handlar om att stärka den, av män uppfunna ”fadersrätten” till kvinnors barn. Mannen har makt över kvinnan på tre områden – ekonomi, faderskap och sexualitet. När män tappar makt över kvinnor på något utav de här områdena, blir det bråttom för dem att stärka makten på något av, eller båda de andra områdena.

        Då kommer nästa fråga – varifrån kommer allt det här? Hur kan så många västländer, till synes ganska oberoende av varandra och med olika politiska system, driva exakt samma politiska agenda? Det är inte bara fadersrätten, det är mäns ”debatt” om kvinnors aborträtt, hur de tänker sig att kvinnor skall kastas i fängelse om de får missfall, hur rättsväsendet avkriminaliserar brott som män begår mot kvinnor, hur domstolar överlåter vårdnaden om barn till pappor som är fullständigt livsfarliga för barnen, hur kvinnors ekonomi försämras, etc etc etc.

        Samma antifeministiska retorik som vi ser i Sverige, ser vi också överallt i utländsk press, tv, olika forum och bloggar osv. Överallt piskas hatet mot kvinnor upp och fortfarande jobbas det hårt från makthavarnas håll, på heterosexualitetens område.

        Som jag skrev tidigare – alla spår leder till USA. ALLA spår leder till USA.

        En rolig grej som jag kom över häromdagen när jag läste på om negativ inkomstskatt, en ”släkting” till medborgarlön kan man säga. Det har prövats i USA men… det uppstod ett hinder som absolut inte gick för sig:

        ”Utvärderingarna av försöken visade att arbetsutbudet minskade samtidigt som antalet skilsmässor ökade. Dessa resultat tolkades starkt negativt.”

        Vi förstår ju alla att det var skilsmässorna mellan heteropar som stack mest i ögonen på de manliga makthavarna. Män har ju byggt upp hela världen på heteronormen (genom tvång) och många menar än idag, även svenska politiker, att heterofamiljen är alla samhällens ”hela grund” och att de aldrig kommer att ”acceptera” någon annan ordning.

    • Andreas: Den där bilden har jag alltid haft i mitt huvud och jag är så jävla tacksam över att jag vågade bryta normen och välja ett annat liv. Allt är roligt i början men efter några år tillsammans i heteroträsket, är det inte så kul längre. Allt som de en gång föll för hos varandra, går dem på nerverna efter bara ett par år. Kanske är det anledningen till att många heteropar har så bråttom med att flytta ihop och skaffa barn? Bäst att passa på innan de hinner tröttna på varandra? 😉

Kommentera

